Hrvatski izazivač će Uber i Taxify “napasti” strujom, a nabavljaju i pet Tesli S

Autor: Bernard Ivezić , 10. prosinac 2018. u 07:44
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL

Novi tržišni igrač snizio cijene i ne odustaje od potpuno električne flote do 2025. godine.

Ride2, hrvatski izazivač Ubera i Taxifyja, sa stranom konkurencijom planira se natjecati – strujom. Zagrebački igrač, koji je prije dva tjedna predstavio prvi električni taksi u Hrvatskoj, do kraja iduće godine cilja imati više električnih taksija nego što ih sada ima ukupno. Trenutačno u floti ima 18 e-vozila, mahom marke Renault i Hyundai, a u idućoj godini imat će ih 38, među inima, nudit će i taksi vožnje u pet Tesli S.

Marijan Babić, osnivač i direktor tvrtke Ridecar, koja stoji iza Ride2, kaže da su zbog cjenovnog “rata” koji je započeo Taxify i oni odlučili spustiti cijene vožnje za svoja e-vozila na razinu konkurenata. “Želimo omogućiti građanima da korištenjem naše usluge ne učine samo nešto dobro za svoj novčanik, već i za našu planet. Zasad je to moguće u Zagrebu, a do ljeta će biti i u ostatku Hrvatske”, kaže. Dodaje da je Ride2 predan zaštiti okoliša i da do 2025. želi postati prvi hrvatski taksi koji u floti ima isključivo e-vozila. Trenutno, veli, to zbog različitih razloga nije moguće.

Ništa bez infrastrukture

Primjerice, tek se gradi infrastruktura punionica koja bi to omogućila. Nadalje, cijene električnih automobila još su previsoke. Država to rješava kroz subvencije za nabavku vozila. No, Babić ističe da bi bilo dobro i da ih u tom segmentu oslobodi PDV-a.

“Ride2 je dio Ridecara, koji ima flotu od 1400 vozila i koja je samo u ovoj godini imala više od 100.000 putnika, tako da bismo, primjerice bez PDV-a na električna vozila, mogli i do 30 posto flote prebaciti na struju”, kaže Babić.

Pojašnjava da je prelazak na struju dio šire strategije digitalne transformacije njegove tvrtke, koji je samo ubrzao ulazak strane konkurencije i promjena zakona koji regulira taksi i ini prijevoz. Prema njegovoj procjeni, izvjesno da će za sedam godina Ride2 moći ponuditi taksi vožnje za nula kuna, a biti profitabilan. Ridecar je, prema podacima Fine, lani skočio u prihodu s 0,18 na 20,5 mil.kuna te iz gubitka od 40.577 kuna, lani dosegao neto dobit od 336.239 kuna.

“Ima prijevoznika koji su dokazali da je to izvedivo poput Ryanaira, koji sjedala u avionu prodaje ispod cijene, ali je po istim tim sjedalima najprofitabilniji u svojoj industriji. Prosjek je šest dolara profita, a on ima 11 dolara pa mislim da možemo napraviti nešto slično”, kaže Babić.

Navodi da je prilika u hrvatskom turizmu. Pojašnjava da je to industrija u kojoj su hoteli, restorani i drugi čimbenici naučeni na proviziju za dovođenje gostiju. Baš ta provizija je, pojašnjava, ono u čemu vidi priliku za novi biznis model.

Modeli za budućnost

“Tada, primjerice, City Centar i Arena Centar sami biraju žele li kupca time što mu nude besplatan prijevoz ili pak Mano i Okrugljak. Međutim, priča je i šira od toga, jer u Austriji i Švedskoj već vidimo i da se taksi integrira u javni prijevoz ili pak da umirovljenici dobiju vouchere za vožnju taksijem i tome slično. Nije to topla voda već je riječ o dokazanim modelima”, zaključuje Marijan Babić.

Komentari (5)
Pogledajte sve

živac, ali ne govorimo ovdje o taksiju kao taksiju, nego o usporedbi isplativnosti taksija s ekstraskupim vozilima u odnosu na taksije s običnim vozilima, i to u segmentu tržišta najnižih cijena! sve što ste naveli može ponuditi bilo koji taksi, na kako će taksi sa superskupim vozilima imati zaradu na najnižim cijenama??!

Živac, 11.12.2018. u 12:05
koja li je to poslovna logika, ulaziti na segment tržišta najnižih cijena s najskupljim sredstvima za rad??! to više smrdi na logiku pranja novca, i na činjenicu da kod nas oni koji se ne kuže u matematiku idu na ekonomiju, a na zapadu je točno suprotno.

Nije ovo tako ludo. Odlučujuće je koliko centri ili restorani (ili netko treći) cijene klijenta (u kunama).
Kao što IT firme imaju izračun koliko im vrijedi jedan korisnik.
Ako je trošak dostave potrošača (taxijem) na mjesto potrošnje manji od dobiti koja će se dogoditi tom transakcijom tada ovaj model ima opravdanja. Potrebno je još definirati i dodatne marže – koliko prodavač želi zaraditi više nego plati dostavu (2x, 3x ?x).
Hipotetski, ako taxi doveze 3 klijenta u restoran koji za njih plati 45 kuna, a na njima zaradi 200 kuna tada bi mu to možda bilo privlačan model.

Osim toga, veselu ekipu nakon večere netko će trebati odvesti doma i tu bi taxi mogao dodatno zaraditi…

Živac, 11.12.2018. u 11:53
znači dobit ćemo i mi vouchere za vožnju taksijem?

samo kad budeš išao do Okrugljaka… znaš kam ideš na gablec sa frendovima e-klošarima 🙂

koja li je to poslovna logika, ulaziti na segment tržišta najnižih cijena s najskupljim sredstvima za rad??! to više smrdi na logiku pranja novca, i na činjenicu da kod nas oni koji se ne kuže u matematiku idu na ekonomiju, a na zapadu je točno suprotno.

New Report

Close