Projekt produljenja turističke sezone kreće u punu primjenu

Autor: Poslovni.hr/Hina , 10. veljača 2015. u 14:55
Foto: Grgo Jelavić / Pixsell

Ukupno za aktivnosti na tom projektu Glavni ured HTZ-a za ovu godinu izdvaja blizu 7 milijuna kuna.

U ovoj, prvoj godini pune primjene projekta produljenja sezone u hrvatskom turizmu Hrvatska 365 očekuje se porast turističkih dolazaka i potrošnje u pred i posezoni, s glavnim ciljem da do 2020. u tome razdoblju bude oko milijun turista više nego sada.

Istaknuto je to u utorak u Zagrebu na prvom nacionalnom PPS Forumu, koji je u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Ministarstva turizma okupio stotinjak predstavnika turističkih zajednica uključenih u 22 PPS (pred i posezona) destinacije.

Oni su svojim glasovanjem prihvatili i osnivanje nacionalnog PPS kluba, koji će koordinirati, komunicirati i analizirati učinjeno u sklopu tog projekta ove godine. Polazište je lanjski posezonski pilot projekt PPS, koji je u kratkom vremenu od otprilike mjesec i pol dana, nakon formiranja 22 PPS destinacije pokazao određene potencijale ali i slabosti na kojima treba poraditi ove godine da bi bio uspješniji.

Ukupno za aktivnosti na tom projektu Glavni ured HTZ-a za ovu godinu izdvaja blizu 7 milijuna kuna, a još toliko u promociju ulažu i uključene PPS destinacije, što sve proizlazi iz novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma (SMPHT) usvojenog prošle godine.

"Uspjeli smo svi zajedno poistovjetiti se s PPS programom te prema javnosti i partnerima iskomunicirati što s tim želimo, a projekt su dobro prihvatili i na terenu", kazao je na Forumu ministar turizma Darko Lorencin naglasivši da sada tek slijedi najveći posao – da se primjeni sve što su pojedine destinacije zamislile odnosno da konkretne turističke proizvode na svojim područjima promoviraju i prodaju u suradnji s domaćim i stranim partnerima.

"Hrvatska 365 nije kampanja niti promotivni program nego proces temljen na destinacijskom menadžmentu koji će trajati, a imamo predivnu i zemlju s velikom raznolikošću što su odlični preduvjeti za razvoj turizma tijekom cijele godine", dodao je Lorencin, kazavši i da je Forum organiziran da bi se vidjelo u kojim se područjima aktivnosti u PPS-u mogu popraviti.

Direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, pak, istaknuo je da je sada red na turističkim zajednicama da što bolje u suradnji s partnerima odrade taj posao, ali i da će trebati vremena za rezultate.

Povoljne ocjene s terena i sa stranih tržišta

Na Forumu je predstavljeno i istraživanje kojim se željelo evaluirati lanjski jesenski pilot PPS projekt te utvrditi stavove i mišljenje o aktivnostima kod tri vrste sudionika – koordinatora PPS destinacija, direktora predstavništava HTZ-a te stranih touroperatora (Austrija, Italija, Slovenija, Francuska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Skandinavija, Njemačka), i medija koji su sudjelovali na prezentacijama PPS destinacija.

Ukupno je online ispitano njih više od 70, pri čemu se donekle razlikuju stavovi domaćih i stranih ispitanika, a sveukupno se ocjene za pojedine forme tog projekta kreću između 3 i 4 na ljestvici od 1 do 5.

Takve ocjene, kao i općenito realizaciju lanjskog 'pilota', s obzirom na kratko razdoblje provedbe ministar je ocijenio povoljnim i zadovoljavajućim, a neke rezultate smatra i dobrim pokazateljem smjera za poboljšanje.

Strani touroperatori su primjerice s ocjenom 4 pokazali dobro zanimanje za uključenje u taj program, ali su ga u odnosu na konkurenstke zemlje ocijenili nešto nižom ocjenom, 3,3. Nadalje, i kod njih, kao i kod stranih medija, primjetno je bilo da su tijekom prezentacija tog projekta po stranim tržištima pokazali veliko zanimanje, ali je nakon toga zanimanje oslabilo.

Među faktorima presudnim za uključivanje u PPS naveli su cijene, dostupnost destinacije, promociju i atraktivnost, dok su kod određivanja ključnih proizvoda koordinatori PPS destinacija redom označili aktivni turizam, kulturu, enogastronomiju i wellness-zdravlje, dok je stranim touroperatorima prva kultura, pa wellness, enogastronomija i onda aktivni odmor.

Na Forumu je rečeno i da će se najviše aktivnosti odvijati od travnja do lipnja te u rujnu i listopadu, da će najbolje biti u prosincu i veljači dok najmanje aktivnosti ima u studenom i ožujku.

Komentirajte prvi

New Report

Close