Proizvođači lubenica strahuju od jeftine uvozne konkurencije

Autor: Poslovni.hr/Hina , 06. srpanj 2016. u 11:41
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Cijena hrvatske lubenice, prema podacima Hrvatske gospodarske komore (HGK), za izvezenu tonu u 2015. iznosila je 229 eura, dok se u istoj godini tona uvezene lubenice plaćala u prosjeku oko 273 eura.

Iz Agrofructus grupe upozoravaju kako lubenice iz uvoza uništavaju domaće proizvođače, jeftina roba iz uvoza ruši cijenu domaće robe, a lubenice u izvozu postižu manju cijenu od onih koje se uvozi.

Iz Agrofructusa navode da je lubenica jedna od važnijih domaćih povrtnih kultura, s udjelom nešto manjim od deset posto u ukupnoj proizvodnji povrća te da je vrijednost proizvodnje lubenica u Hrvatskoj oko 50 milijuna kuna.

Lubenica se uzgaja u svim regijama Hrvatske i prisutna je od sredine lipnja kada počinje sazrijevati u dolini Neretve pa sve do rujna kada zadnji plodovi dozrijevaju u Slavoniji.

Iz Agrofructura ističu kako su vidljivi trendovi povećanja proizvodnje, no otkupna cijena za naše proizvođače pada, a tržište preplavljuje roba iz uvoza. Pomoć države je izostala, a proizvođači su prepušteni sami sebi.

"Proizvođače lubenica prati paradoks u kojem s jedne strane jeftina roba iz uvoza ruši cijenu domaće robe, a s druge strane lubenice u izvozu postižu manju cijenu od onih koje se uvozi", ističe predsjednik uprave Agrofructus grupe Denis Matijević.

Cijena hrvatske lubenice, prema podacima Hrvatske gospodarske komore (HGK), za izvezenu tonu u 2015. iznosila je 229 eura, dok se u istoj godini tona uvezene lubenice plaćala u prosjeku oko 273 eura.

"Situacija je znatno bolja nego u 2014. kada smo za tonu iz uvoza plaćali gotovo 280 eura, dok smo izvozili za niti 160 eura po toni. Nadam se da nam se takva situacija neće ponoviti. Naša lubenica je vrhunske kvalitete i proizvođači moraju nastupati udruženo kako bi bili konkurentniji i postigli veću cijenu na domaćem, ali i na stranom tržištu", kazao je Matijević.

Pozvao je trgovce da daju prednost domaćem voću i povrću.

"Na taj način čuvaju našu proizvodnju, radna mjesta i značajno doprinose gospodarskom rastu. Potrošači prepoznaju hrvatsku kvalitetu, vrijeme je da to prepoznaju i trgovci te da im daju priliku da kupuju domaće", poručio je Matijević.

Najavio je i da će, ne bude li previše padalina tijekom ljeta, sezonu lubenica biti jako dobra, a Agrofructus grupa mogla bi po prvi puta prebaciti brojku od 10.000 tona.

Agrofructus grupa je u 2015. uz vlastitu proizvodnju i otkup zauzela oko petine tržišta lubenica u Hrvatskoj.

Komentari (1)
Pogledajte sve

već 20 dana roba se dovozi iz Albanije, ne znam cijenu, ali na moru ide po 5kn u maloprodaji, onda nije više od kn, a ovaj Matijević kuka li ga kuka, plaća jeftino našim proizvođačima i najmanje 50% kompenzira kroz repromaterijal, na kojem zavrne barem 60-80 %

New Report

Close