Praksa je važna jer studenti tako u potpunosti mogu ispuniti potencijal

Autor: Majda Mikulandra , 30. siječanj 2018. u 22:00
Mateja Filković, prvostupnica s Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta/Borna Filić/PIXSELL

Svjesna važnosti stjecanja iskustva u različitim segmentima poslovanja, Anamarija Company uključila se u projekt Poslovnog dnevnika.

Tvrtka Anamarija Company vlasnik je jednog od vodećih brendova kave i napitaka od kave u našoj zemlji. Na tržištu je nedavno proslavila 25 godina uspješnog rada. Svjesni, za studente, važnosti stjecanja iskustva u različitim segmentima poslovanja i prije završetka studija, upoznavanja radne okoline i suočavanja s radnim obvezama, tvrtka se uključila u projekt 'Iskustvo zlata vrijedi'.

"Kako prvi put sudjelujemo u projektu, od studenata očekujemo motiviranost za usvajanjem novih znanja i iskustva iz prakse, kako bi mogli primijeniti teoriju naučenu na fakultetu u pravom poslovnom okruženju. Ono što želimo je da se podizanjem njihove motivacije i voljom za rad dovedu u stanje više angažiranosti i veće efikasnosti kako bi u konačnici mogli slaviti svoj uspjeh i biti ponosni na svoj rad. 

Omogućiti da posao bude užitak
Anamarija Company kao organizacija pruža pozitivno radno okruženje, raznolikost u obavljanju zadataka, mogućnost utjecaja i odlučivanja kako bi studenti mogli steći osjećaj važnosti, povećati svoju radnu motivaciju i u potpunosti iskoristiti svoj potencijal.  Težimo kreiranju klime koja stavlja naglasak na stalno učenje te postavljanje sustava s praćenjem radne uspješnosti svakog pojedinca", ističe direktorica tvrtke Anamarije Company Ruža Vučkovac i dodaje kako smatra vrlo bitnim da se studenti još za vrijeme studija uključe u poslovni svijet jer je od samog početka ključno da svi oni dobiju taj osjećaj važnosti, osjećaj identifikacije s poslom i samom organizacijom kako bi dalje mogli raditi na svom razvoju.

"Smatram da je upravo to ključna žica uspjeha, izgradnja kvalitetnih međuljudskih odnosa i prepoznavanje potencijala svakog pojedinca. Idealno bi bilo omogućiti zaposlenicima, u ovom slučaju studentima, posao koji će im ujedno predstavljati i užitak koji dalje vodi ostvarivanju rezultata i zadovoljstva, sve to protkano u zajedništvu. Bitno je doprijeti do njih tako da se svakom od njih pristupi individualno, otkrije što ih motivira, što žele i kako da dođu do toga. Vođeni činjenicom da je ljudski kapital zaista najvažniji kapital organizacije, uvjereni smo da, u suvremenim uvjetima poslovanja, kontinuirano obrazovanje i usavršavanje, te motiviranje zaposlenika, zaista dovodi do zajedničkog uspjeha organizacije te nas samih", zaključuje Ruža Vučkovac. U ovoj tvrtki svoju je praksu obavila studentica, odnosno prvostupnica zagrebačkog Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta Mateja Filković. Mateja je vrlo zahvalna i organizatorima projekta i Anamarija Company na pruženoj prilici.

"Pripala mi je čast odraditi praksu u Anamarija Company, kažem čast jer navedena tvrtka posjeduje dugu prošlost i bilježi veliku ekspanziju proizvodnog asortimana, a sve je to posljedica uspješnog poslovanja kako na domaćem tako i na stranom tržištu. Smatram da su ovakvi projekti od velikog značaja za nas studente, ovdje konačno dobiješ sliku što ćeš i kako raditi u budućnosti, nije sve crno i bijelo ili kako piše na papiru. Trebalo bi biti više ovakvih projekata, probuditi svijest studenata da se samostalno uključuju i samim tim doprinose svom znanju i iskustvu, koje je u prehrambenoj industriji jedno od glavnih uvjeta pri zaposlenju. Bitno je konstantno učiti i raditi na sebi, usavršavati se u svim pogledima jer nikada ne možeš znati što te čeka i kakav posao ćeš raditi. Karijera mi je dosta bitan segment života, a ovim projektom sam dobila šansu za samostalno i kontinuirano učenje. Nastava i učenje su dvije jedinstvene strane procesa koje implicitno ovise jedna o drugoj, analogno tome međusobno se prožimaju i unaprjeđuju", govori zadovoljna Mateja kojoj su, kaže, iznimno važna praktična iskustva gdje se teorija primjenjuje u praksi, odnosno iskustvo funkcioniranja realnog biznisa. "Pored kompleksnog društvenog i proizvodnog procesa rada, naučila sam kako se prilagoditi i riješiti problem samostalno, mogu slobodno reći da se nakon ovog mogu nositi i prilagoditi bilo kakvom procesu promjena, industrijskog ili osobnog podrijetla. 

Stekla radne navike
Naučila sam mnogo, nisam radila puno radno vrijeme zbog obaveza na faksu i bolesti, ali to me nije moglo spriječiti u provođenju zamisli u djelo. Osim svih okusa kave i Cappuccina, po čemu je brend Anamarija poznat, raznih analiza Arabike i Robuste, radila sam i u samom procesu proizvodnje kave. Detaljnije o analizama ne mogu pričati, ali mogu reći da mi je bilo zadovoljstvo sudjelovati i provoditi ih. Kolege su pristupačne, vedre i vlada ugodna radna atmosfera."  Iako Mateji ovo nije prvo praktično iskustvo, sva su joj dragocjena, jer je iz svake prakse naučila nešto novo, inovativno i zanimljivo. Uvjerena je kako će joj praktično znanje koje je već stekla definitivno pomoći u potrazi za budućim poslom.

"Praksa u Anamarija Company mi je bila od velike koristi, veliki benefit za moje poslovno usavršavanje, stvarno odlično utrošeno vrijeme. Od svega što sam naučila istaknula bih timski rad. Kad sam došla raditi, moj mentor je taman otišao s radnog mjesta, te smo kolegica na usavršavanju i ja obostrano učile i marljivo radile kako to ne bi utjecalo na proizvodnju ovog velikog brenda. Analogno tome, poboljšala sam svoje znanje te stekla radne navike koje će mi kao studentici pete godine Prehrambenog inženjerstva uvelike koristiti u budućnosti. Svakako bih savjetovala svima koji imaju priliku prijaviti se u projekt Iskustvo zlata vrijedi da to i učine, nemate što izgubiti, a naprotiv dobiti možete mnogo.

Mateja planira diplomirati do jeseni te se nakon toga krenuti u potragu za poslom u struci. Kaže da ima dosta raznovrstan profil zanimanja u vezi prehrambene industrije, kao i posla koji bi u konačnici odabrala. Najveća joj je želja raditi u laboratoriju, na analizama i mikrobiologiji hrane, ali i industrija joj je itekako u vidu, no smatra kako još ima vremena prije konačnog odabira.

Komentirajte prvi

New Report

Close