Podravka će Unilineu otvoriti Poljsku i zauzvrat dobiti Njemačku

Autor: Marija Crnjak , 21. studeni 2012. u 13:12
Strateška suradnja prehrambenog diva i turističke agencije

Suradnja će se temeljiti na zajedničkom marketinškom nastupu, promotivnim akcijama… Obje strane imaju jasnu računicu.

Podravka sa svojim sektorom prehrane i pića i pulska turistička agencija Uniline sa svojim turističkim aranžmanima udružit će snage u proboju na tržište Europe, Rusije, ali i prekooceanska tržišta te Daleki istok.

Ugovor o suradnji, čija će financijska vrijednost navodno ostati tajna, danas će potpisati Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke, te Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea. Time će pokrenuti suradnju koja će se u najvećoj mjeri temeljiti na zajedničkom marketinškom nastupu. Udruživanje turističkog sektora i prehrambene industrije uobičajena je praksa u brojnim vodećim turističkim zemljama kao što su Italija, Francuska i Španjolska, no u Hrvatskoj je tek u začecima. Boris Žgomba iz Unilinea kaže da je prošlo vrijeme gole prodaje turističkih aranžmana, traži se poseban pristup u osvajanju novih tržišta."Na tržište se danas dolazi originalnim putem. Ako se našem aranžmanu u obraćanju potencijalnim klijentima pridodaju prehrambeni brendovi poput Vegete, koju gosti konzumiraju i u svojoj zemlji, poruka je znatno jača, a ukupna ponuda primamljivija. Na taj način namjeravamo uz pomoć novoga strateškog partnera dospjeti na tržišta na kojima je Podravka jača, kao što su Poljska ili Rusija, a Podravka pomoću nas može se promovirati na tržištima na kojima smo mi jaki", objasnio je Boris Žgomba. Od Mršića pak u utorak nismo uspjeli doznati što za Podravku znači suradnja s turističkom agencijom.

Od Žgombe doznajemo da će se suradnja odvijati putem promotivnih akcija, prezentacija, nagradnih igara u kojima će se isticati brendovi partnera, odnosno proizvodi i usluge koje nude. Iako Žgomba ne želi ulaziti u detalje kad su posrijedi konkretna tržišta, prema dostupnim podacima o poslovanju obiju tvrtki,  jasno je da Podravka najveći potencijal od suradnje s turističkom agencijom može imati na tržištima zapadne Europe, ponajprije Njemačke, odakle dolazi najveći dio gostiju Unilinea u Hrvatsku, te Italije i Austrije. Podravka u zapadnoj Europi, prekooceanskim zemljama i Dalekom istoku zajedno trenutačno ostvaruje tek oko osam posto prihoda od prodaje. Uniline je jedna od najbrže rastućih turističkih agencija u Hrvatskoj. Lani je imala rast prihoda od 25 posto, a polovica od 236 milijuna kuna prihoda od prodaje ostvarena je na stranim tržištima. U svibnju je otvorila ured u Kini, jer je jedan od ciljeva privlačenje većeg broja gostiju s Dalekog istoka, gdje također posluje Podravka, no s vrlo malim udjelom. Unilineu bi zanimljiva mogla biti Podravkina relativno dobra pozicija u srednjoj Europi, osobito Poljskoj, bez obzira na pad od osam posto koji je koprivnička tvrtka imala u toj regiji. Iako istraživanja pokazuju da je Hrvatska Poljacima privlačna kao turistička destinacija, s tog nam tržišta još dolazi relativno malo turista. Obje kompanije imaju ambicije i za jači proboj na rusko tržište, koje bilježi porast u turističkom smislu, no postoje bojazni da će povratak viznog režima za Hrvatsku, uzrokovan ulaskom u EU, iduće godine uzdrmati uzlazne trendove.

Komentirajte prvi

New Report

Close