PIK Vrbovec uzletio je s Agrokorovom injekcijom od 1,1 mlrd. kn, ulažemo dalje

Autor: Božica Babić , 29. listopad 2015. u 22:00
Mate Štetić, direktor PIK-a Vrbovec/Davor Puklavec/PIXSELL

Prodaja u 2014. iznosila je 90.000 tona, a ove godine očekujemo više od 100.000 t mesa i mesnih prerađevina.

PIK Vrbovec kao najveća mesna industrija u Hrvatskoj s posebnom pozornošću mora razvijati ne samo temeljni biznis, već i koncept distribucije svog asortimana. Za kakav se model distribucije tvrtka odlučila s obzirom na to da je riječ o prehrambenim proizvodima koji zahtijevaju poseban režim čuvanja i transporta, otkriva uz ostalo u razgovoru za Poslovni dnevnik direktor Mate Štetić. 

"Distribucija PIK-a Vrbovec važna je karika u lancu uspješnosti našeg poslovanja. Ponosni smo jer možemo reći da smo se razvili u pouzdana distributivnog partnera pružajući uslugu distribucije i za mnoge kompanije. Dobra i sustavna organizacija logističkog poslovanja uvjet je za pružanje visoke razine usluge u ovom segmentu. Od ukupnih dostavljenih količina na prodajna mjesta čak polovicu čini roba kompanija kojima pružamo uslugu distribucije. Prepoznali smo važnost distribucije i u HoReCa segmentu, gdje je osim kvalitete proizvoda od iznimne važnosti i service level. Distribucija je organizirana na nekoliko razina:  primarna, sekundarna i interna distribucija, sve zajedno uspješno funkcionira, dok se rokovi i postavljeni standardi nerijetko i nadmašuju", ističe.

Od 2005., kad je Agrokor preuzeo PIK, realizirana su velika ulaganja pa proizvodnja stalno raste, s 8000 tona skočila je na više od 100.000, što zahtijeva i povećanje skladišnih volumena. Kako rješavate taj problem? 
Rastom prodaje i poslovnih rezultata logično rastu i potrebe za skladišnim prostorom, koji mora pratiti cijeli proizvodni i prodajni proces. Međutim, rast prodaje u našem slučaju ne povećava proporcionalno i potrebe za skladišnim prostorom jer je on zahvaljujući modernizaciji internih procesa te optimizaciji planiranja proizvodnje i zaliha iskorišten na najbolji mogući način. Od ulaska u koncern Agrokor počeo je značajan razvoj PIK Vrbovca. Ukupno je uloženo više od 1,1 milijardu kuna a investicije se kontinuirano nastavljaju iz godine u godinu. Neke od značajnijih investicija bile su one u novu hladnjaču za duboko smrzavanje, skladište svježeg mesa te skladište gotove robe. Trenutačni skladišni prostor PIK Vrbovca obuhvaća ukupno 30.000 paletnih mjesta, od kojih je najveći svakako onaj u Vrbovcu, zatim u Zagrebu, Split, Osijeku i Rijeci. Kako bismo još više optimizirali distributivnu mrežu, uz pet skladišnih prostora, odnosno logističkih centara, imamo i četiri cross dock skladišta raspoređena po regijama – central, zapad, jug i istok. S obzirom na širinu asortimana u PIK Vrbovcu, imamo nekoliko vrsta skladišta: skladište svježeg mesa koje se dijeli na skladište pakiranog i visećeg mesa, skladište smrznutog mesa, skladište prerađevina i skladište repromaterijala. Pravilna politika distribucije i skladištenja sastavni je dio naše svakodnevne poslovne strategije, dio o kojem proaktivno razmišljamo u nultoj točki razvoja novih dijelova poslovanja, ali i ono na čijim poboljšanjima kontinuirano radimo. 

Osim distribucije vlastitih proizvoda, za koje još kompanije radite uslužnu distribuciju?
PIK Vrbovec pruža uslugu distribucije mnogim drugim kompanijama, a naši glavni partneri su Zvijezda, Perutnina Ptuj-PIPO, Belje, AIA, Zott, Zdenka i drugi. Svim partnerima osiguravamo visoku razinu usluge zahvaljujući kojem se u svakom trenutku mogu pouzdati u neometano odvijanje poslovanja. 

Koliko je uopće u Hrvatskoj razvijena uslužna distribucija? 
Uslužna distribucija u Hrvatskoj ovisna je o tome o kojem je sektoru, odnosno kompaniji, riječ. U proteklih deset godina i ona je doživjela unapređenja jer to od svih nas traži tržište. PIK Vrbovec prepoznao je potencijal uslužne distribucije, pogotovo kod partnera s temperaturnim režimom od 0 do 4 Celzijeva stupnja te smo se zbog želje za potpunom iskoristivosti distributivnih kanala počeli na vrijeme razvijati i u tom smjeru. Samim time nudimo usluge 3PL distribucije drugim kompanijama na tržištu, za koje dostavljamo robu na području cijele Hrvatske.

Koliko je duga lista asortimana PIK-a, što je brojnije, svježi ili suhomesnati program, odnosno prerađevine? Kreirate li nove proizvode? 
Naš proizvodni asortiman podijeljen je, općenito govoreći, na svježe meso i mesne prerađevine. Unutar tih grupa proizvoda duga je lista konkretnih proizvoda kojima svakodnevno ispunjavamo očekivanja naših potrošača. Stalno praćenje potreba tržišta i želja naših potrošača ideja je vodilja pri stvaranju svih novih proizvoda i uvođenju inovacija na tržište, što nas čini tržišnim liderom koji kreiraju trendove u mesnoj industriji. U svakom od tržišnih segmenata u kojima je prisutan PIK potrošačima nudi vrhunske robne marke, koje svojom kvalitetom mogu konkurirati najboljim svjetskim proizvodima. PIK-ove šunke, mortadele, trajne kobasice, Piko, PIK naresci i svježe pakirano meso su zahvaljujući vrhunskoj kvaliteti i povjerenju potrošača u svom segmentu tržišni lideri, a čitav asortiman kontinuirano obogaćujemo novim proizvodima. 

S kakvim očekivanjima gledate prema kraju godine, turistička sezona je rekordna, raste i domaća potrošnja, što su procjene za ovogodišnji poslovni učinak? Kakvi su planovi za budućnost?
PIK Vrbovec vodeća je mesna industrija u Hrvatskoj i regiji koja svake godine bilježi rekorde u količini proizvedenih i prodanih proizvoda. Svi turistički mjeseci u ovoj su nam godini bili rekordni, što je izravno povezano s turističkom sezonom, ali i s distribucijom, koja je izrazito važna u ovom segmentu. Prodaja PIK-a u 2014. iznosila je 90.000 tona, a ove godine očekujemo više od 100.000 tona mesa i mesnih prerađevina. Naravno da smo zadovoljni poslovnim učinkom, no prostora za daljnje jačanje i razvoj uvijek ima. Najjednostavnije rečeno, naši će planovi biti sukladni dosadašnjoj strategiji: nastavak razvoja, praćenje i uvođenje novih trendova uz daljnje unapređenje i širenje asortimana te rast tržišnih udjela, a ništa od toga nije moguće bez stalnih ulaganja.

U distributivnom parku 160 vozila

Državni teritorij oblikom i ne olakšava posao proizvođačima, koliko poskupljuje poslovanje, ruši li konkurentnost? 

S obzirom na specifičnosti koje mesna industrija svakodnevno postavlja pred nas, a temeljem dosadašnjih vrijednih iskustava te snage i sinergijskih efekata koji proizlaze iz koncerna Agrokor, s ponosom možemo istaknuti da u našem distributivnom parku trenutačno imamo 160 vozila. O značaju i snazi distribucije možda najviše govori i brojka od više od 400 zaposlenih u ovom dijelu PIK Vrbovca. Pet distributivnih centra redovito opskrbljuju više od 8700 dostavnih mjesta, a na nekim dostavnim mjestima smo i po šest puta tjedno. Naša vozila na hrvatskim cestama stoga nikako nisu slučajnost nego nešto što se svakodnevno može vidjeti na svim prometnicama.

Komentirajte prvi

New Report

Close