Pelješki most dobitna kombinacija ulaska Hrvatske u Schengen

Autor: Josip Bohutinski/VL , 11. prosinac 2016. u 10:20
Gradnja Pelješkog mosta s pristupnim cestama procijenjena je na 2,8 milijardi kuna/Grgo Jelavić/PIXSELL

Hrvatskoj je cilj da 85 posto novca od procijenjenih 2,8 milijardi kuna za gradnju mosta dobije iz fondova Europske unije.

U Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ( MMPI) ovih je dana napokon stigla potvrda JASPERS-a, zajedničke pomoći za potporu projektima u europskim regijama, da je projekt Pelješkog mosta spreman za realizaciju. Ministarstvo je u još u srpnju ove godine srpnju poslalo Prijavu za projekt izgradnje Pelješkoga mosta stručnjacima JASPERS-a na mišljenje. A ono je ključno u procesu odobravanje sufinanciranja projekata iz EU fondova jer JASPERS ocjenjuje prijavljeni projekt i daje potvrdu o njegovoj pripremljenosti.

Stroge provjere
Sljedeći korak je slanje Prijave na pregled Neovisnoj kontroli kvalitete (Independent Quality Review – IQR)) koja je dio JASPERS-a, a koja ponovno pregledava cjelokupnu dokumentaciju za potrebe Europske Komisije vezano za donošenje odluke o financiranju te donosi pozitivno ili negativno mišljenje o projektu. Rok u kojem IQR mora donijeti odluku nije propisan. No s obzirom na to da je JASPERS izdao svoju potvrdu očekuje se da će i mišljenje IQR-a u vezi Pelješkog mosta biti pozitivno. A nakon što IQR donese pozitivnu ocjenu, prijava za sufinanciranje gradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta ide EK koja ima rok od tri mjeseca osporiti projekt jer se u protivnom smatra odobrenim na temelju mišljenja IQR-a.

Konzultanti JASPERS-a su između ostalog naveli da je Pelješki most tehnički najpovoljnije rješenje za cestovno povezivanje Južne Dalmacije i to u odnosu na podmorski tunel, tunel ispod Neuma, trajektne veze…. U JASPER-u su naveli i da projekt Pelješkog mosta u kombinaciji s projektom Zračne luke Dubrovnik rješava najveće probleme pristupačnosti južne Dalmacije, pogotovo u kontekstu ulaska Hrvatske u Schengenski prostor. Napominju i da problem lokalnih uskih grla između Dubrovnika i zračne luke zahtijevati posebnu procjenu izvedivosti i može se riješiti u kasnijoj fazi. No isto tako upozoravaju da bi gradnja paralelne autoceste na području Hrvatske od Ploča do Crne Gore ugrozilo izvedivost projekta i preporučuju da se gradnja te autoceste izbjegne u svakom slučaju.

Vlada donosi odluku
Gradnja Pelješkog mosta s pristupnim cestama ukupno je procijenjena na 2,8 milijardi kuna. Prvo će biti ugovorena gradnja mosta s pristupnim cestama, za što je proces odabira izvođača radova u tijeku. U prvom krugu tog natječaja, kao što smo već pisali, pristiglo je 12 zahtjeva za sudjelovanje. nakon toga ide ugovaranje gradnje ostalih pristupnih cesta i obilaznice Stona.

U Potvrdi JASPERS-a navedeni su među ostalim i troškovi održavanja Pelješkog mosta i pristupnih cesta. Tako će redovno održavanje cesta (ukupno 30-ak kilometara) stajati oko 7000 eura godišnje po kilometru dok će periodično održavanje ( 25-godišnji ciklus) koštati oko 180.000 eura po kilometru. Redovno održavanje mosta pak procijenjeno je na 86.000 eura godišnje po kilometru (most je dug 2,4 kilometra). Periodično održavanje mosta ( 5-godišnji ciklus) koštat će oko 31.000 eura po kilometru, a održavanje u 25-godišnji ciklus 180.000 eura po kilometru. Vlada će uskoro donijeti odluku o financiranju tog projekta kako bi mogao krenuti drugi krug odabira izvođača radova. Hrvatskoj je cilj da 85 posto novca za gradnju mosta dobije iz fondova EU.

Komentari (18)
Pogledajte sve

Naziv Dalmatina za A1 je izmišljotina anacionalnih novinara. Bolje i službeno A1 nego “Dalmatina”. Malo ti treba da shvatiš poantu tog izmišljenog naziva.
O Pelješkom mostu su se stručnjaci izjašnjavali ali većinom u kontekstu tehničkih karakteristika a ne da li je takav grandiozno skupi projekt potreban Hrvatskoj. Naravno da nije kad postoji jeftina alternativa.
Političarima je naravno svaki takav projekt unaprijed odličan da se ogrebu pa poslje mandata krenu u šoping nekretnina poput Jakovine koji je “zašparao” tokom mandata ministra za vilu u ZG i stan u S.Brodu


Tema je Pelješki most ali neki stalno spominju i tzv Dalmatinu (taj besmisleni naziv dali su joj antihrvatski novinari samo da ne bude neki hrvatski naziv. To se od prve ideje za tu AC uvijek zvala "AC Kralja Tomislava" ali je medijima previše hrvatski!). AC ZG-ST je najvažniji i povijesni projekt spajanja hrvatskog sjevera i juga i za turizam je od presudnog značaja. Hrvatska treba biti racionalna u trošenju novca! Za razliku od te AC ZG-ST koja alternative nema i vrhunski je projekt, Pelješki most ima alternativu 50x jeftiniju i tu je sva srž problema. Ne može se Hrvatska ponašati kao da je Katar i leži na izvorima nafte!

Znacaj za hrvatski turizam? hahaha, 15 kilometarske kolone kod sv roka? Blokiran promet zbog bure na maslenickom mostu? 10-satna putovanja za prevalit 300 km?! pa to je samo sramota za hrvatski turizam a ne znacaj. Napravi tri zracne luke kao dr franjo tudjman da turistima padne vilica kad slete u zadar, sibenik, split u kakvu su to futuristicku drzavu dosli a ne da se pretumbavaju po buri i guzvama duz nasih autocesta. komedija, da znacaj za turizam.

ms4,

tebi stvarno sve u Hrvatskoj smeta , pravi si davež i levičar.
Kud češ hrvatskiji naziv od A1 i Dalmatine ?
Pa ne misliš da Dalmacija nakon što smo ju naselili još u stoljeću 7. nije Hrvatska ?
Stručnjaci su se odredili o Pelješkom mostu a tebe nisu pitali ?
Šta bi ti preko BiH ?

Tema je Pelješki most ali neki stalno spominju i tzv Dalmatinu (taj besmisleni naziv dali su joj antihrvatski novinari samo da ne bude neki hrvatski naziv. To se od prve ideje za tu AC uvijek zvala “AC Kralja Tomislava” ali je medijima previše hrvatski!). AC ZG-ST je najvažniji i povijesni projekt spajanja hrvatskog sjevera i juga i za turizam je od presudnog značaja. Hrvatska treba biti racionalna u trošenju novca! Za razliku od te AC ZG-ST koja alternative nema i vrhunski je projekt, Pelješki most ima alternativu 50x jeftiniju i tu je sva srž problema. Ne može se Hrvatska ponašati kao da je Katar i leži na izvorima nafte!

New Report

Close