Oglasi najučinkovitiji u dnevnim novinama

Autor: Majda Žujo , 20. svibanj 2010. u 22:00

U Hrvatskoj do podneva novine pročita 51 posto čitatelja, a gotovo tri četvrtine ih pročita do 19 sati

Posljednje studije o navikama potrošača i konzumaciji dnevnih medija te pamćenju medijskih poruka pokazale su kako je doba dana jedan od najvažnijih čimbenika u uočavanju i prihvaćanju reklama.

Njemačka agencija ZMG – Zeitungs Marketing Gesellschaft tako je na uzorku od 2500 potrošača provela istraživanje čiji je cilj bio definirati kako ih reklamiranjem potaknuti na odluku o kupnji, imajući na umu da potrošači tijekom dana ne konzumiraju sve medije podjednako, već u pojedinim fazama dana prednost daju određenoj vrsti medija te paralelno mijenjaju stanja i raspoloženja, a mijenjaju se i njihova očekivanja glede uloge reklamnih poruka. Rezultati istraživanja pokazali su da je za učinkovitost reklamnih poruka izrazito važno da se do potrošača dopre u vrijeme optimalnog stanja njegove koncentracije i raspoloženja. Zaključeno je da se reklamne poruke najbolje uočavaju te imaju višestruko bolji efekt u prijepodnevnim satima kada su potrošači u tzv. aktivnoj fazi i u potrazi za novim informacijama. Tako je čak 98 posto ispitanih izjavilo da svoje dnevne odluke priprema do 12 sati prije podne. Čak svaki drugi konzument medija odgovorio je da poticaj za kupnju prima preko novina. Stoga je, zaključuju u agenciji, poticaj na kupnju preko oglasa iz tiskanih medija puno jači nego u drugim medijima, poput televizije ili časopisa koje polovica konzumenata zapravo koristi u kasno poslijepodne u tzv. pasivnoj fazi, i to u potrazi za zabavom i opuštanjem. Sličan trend slijede i Hrvati. Istraživanje koje je u Hrvatskoj na uzorku od 800 ispitanika provela agencija Ipsos Puls pokazalo je da više od polovice čitatelja dnevnih novina novine pročita do podneva, a 74 posto to napravi do 19 sati. Istraživanje je pokazalo i da dvije trećine hrvatskih građana novine čita tri ili više puta tjedno, dok njih više od 80 posto novine pročita barem jednom tjedno. I Microsoftovo istraživanje provedeno među trgovačkim lancima u Velikoj Britaniji pokazalo je da oglašavanje u tiskovinama osigurava najveći povrat uloženog, što je još jedna potvrda isplativosti objave reklamnih poruka u (dnevnim) novinama u odnosu na ostale medijske kanale.




Komentirajte prvi

New Report

Close