Napokon oporavak brodograđevne branše u svijetu

Domaći škverovi u 2017. isporučili šest brodova/Duško Marušić/PIXSELL Domaći škverovi u 2017. isporučili šest brodova/Duško Marušić/PIXSELL

U hrvatskim škverovima zaključeni ugovori za gradnju četiri plovne jedinice, ukupne vrijednosti 192,5 milijuna dolara, a na globalnoj razini ugovorena je 571 novogradnja, 'teška' 44,1 milijardu dolara

Za svjetsku brodogradnju 2017. je godina konačnog oporavka. U prvih devet mjeseci ugovoreno je više brodova nego u cijeloj prethodnoj godini, 571 brod, a na godišnjoj razini knjige narudžbi popunjenije su za 31 posto.

Tijekom prošle godine ukupno je bila ugovorena 561 novogradnja, što je najniža razina od izbijanja gospodarske krize. Primjerice, u 2013. ugovoreno je bilo više od tri tisuće novih brodova, a prije početka krize više od pet tisuća. Ukupna vrijednost svih ugovorenih brodova u 2017. je 44,1 milijardi dolara, a najviše brodova ugovoreno je po količini cGT-a, ali je po vrijednosti na prvom mjestu Južna Koreja, čiji su brodograditelji ugovorili poslove vrijedne više od 12 milijardi USD.

Hrvatska brodogradilišta u prvom dijelu godine nisu imala nove ugovore, a do konca rujna, prema podacima Hrvatske brodogradnje Jadranbrod (HBJ), uspjeli su zaključiti četiri plovne jedinice ukupno vrijedne 192,5 milijuna USD. Ujedno su ove godine domaći škverovi isporučili šest brodova, a na globalnoj razini isporučeno je 1385 brodova.  Trend pada i stagnacije potražnje za svim vrstama brodova koji je bio izražen početkom godine zaustavljen je i tržište je u stabilnom uzlaznom trendu, a oporavak tržišta posljedično se odražava i na postupni porast razine vozarina i cijena novogradnji, ističu u najnovijoj HBJ-ovoj analizi stanja brodograđevnog tržištu.

Podaci pokazuju da se trećina novougovorenih brodova u ovoj godini odnosi na tankere, oko 21 posto su brodovi za rasuti teret, 17 posto putnički, a kontejnerski oko 12 posto. U usporedbi s istim lanjskim razdobljem, u devet mjeseci 2017. najveći pad, za 100 posto, bilježe gradnja brodova za prijevoz hlađenog tereta, a za nešto više od 30 posto manje je ugovorenih i offshore, kontejnerskih i putničkih brodova. Najveći porast, pak, ostvaruju ugovorene gradnje brodova za rasuti teret, te LNG plinskih tankera.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!