Napokon oporavak brodograđevne branše u svijetu

Domaći škverovi u 2017. isporučili šest brodova/Duško Marušić/PIXSELL Domaći škverovi u 2017. isporučili šest brodova/Duško Marušić/PIXSELL

U hrvatskim škverovima zaključeni ugovori za gradnju četiri plovne jedinice, ukupne vrijednosti 192,5 milijuna dolara, a na globalnoj razini ugovorena je 571 novogradnja, 'teška' 44,1 milijardu dolara

Za svjetsku brodogradnju 2017. je godina konačnog oporavka. U prvih devet mjeseci ugovoreno je više brodova nego u cijeloj prethodnoj godini, 571 brod, a na godišnjoj razini knjige narudžbi popunjenije su za 31 posto.

Tijekom prošle godine ukupno je bila ugovorena 561 novogradnja, što je najniža razina od izbijanja gospodarske krize. Primjerice, u 2013. ugovoreno je bilo više od tri tisuće novih brodova, a prije početka krize više od pet tisuća. Ukupna vrijednost svih ugovorenih brodova u 2017. je 44,1 milijardi dolara, a najviše brodova ugovoreno je po količini cGT-a, ali je po vrijednosti na prvom mjestu Južna Koreja, čiji su brodograditelji ugovorili poslove vrijedne više od 12 milijardi USD.

Hrvatska brodogradilišta u prvom dijelu godine nisu imala nove ugovore, a do konca rujna, prema podacima Hrvatske brodogradnje Jadranbrod (HBJ), uspjeli su zaključiti četiri plovne jedinice ukupno vrijedne 192,5 milijuna USD. Ujedno su ove godine domaći škverovi isporučili šest brodova, a na globalnoj razini isporučeno je 1385 brodova.  Trend pada i stagnacije potražnje za svim vrstama brodova koji je bio izražen početkom godine zaustavljen je i tržište je u stabilnom uzlaznom trendu, a oporavak tržišta posljedično se odražava i na postupni porast razine vozarina i cijena novogradnji, ističu u najnovijoj HBJ-ovoj analizi stanja brodograđevnog tržištu.

Podaci pokazuju da se trećina novougovorenih brodova u ovoj godini odnosi na tankere, oko 21 posto su brodovi za rasuti teret, 17 posto putnički, a kontejnerski oko 12 posto. U usporedbi s istim lanjskim razdobljem, u devet mjeseci 2017. najveći pad, za 100 posto, bilježe gradnja brodova za prijevoz hlađenog tereta, a za nešto više od 30 posto manje je ugovorenih i offshore, kontejnerskih i putničkih brodova. Najveći porast, pak, ostvaruju ugovorene gradnje brodova za rasuti teret, te LNG plinskih tankera.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve