Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

IT Jedan: HAKOM nas je blokirao bez upozorenja

Autor: Bernard Ivezić
15. svibanj 2012. u 09:35
Podijeli članak —

Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) pohvalila se da je prošle srijede blokirala najvećega operatera usluga s dodanom vrijednošću – tvrtku IT Jedan – zaštitivši na taj način korisnike od naplate neželjenih usluga. Sporno je bilo slanje SMS poruka prema kratkim kodovima na kojima su se pružale te usluge. No, direktor te tvrtke Igor Tatarević tvrdi da je agencija koja se promovira kao vrsni provoditelj regulative pretjeranom revnošću napravila veliku štetu i njemu i korisnicima.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Ovo što je HAKOM napravio isto je kao da inspekcija zatvori sve trgovine Konzuma na neodređeno jer je u jednom pronašla jedan proizvod bez deklaracije”, ističe Tatarević. Dodaje da ih inspektor HAKOM-a uopće nije upozorio na propuste, već im je odmah blokirao rad.“Da se javio, doznao bi da smo uredno uveli uslugu STOP, odnosno da su mu nalazi krivi, a da uslugu INFO nije uvela ni konkurencija jer je u pravilniku nejasno određena njezina naplata”, ogorčen je Tatarević.U HAKOM-u pak tvrde da je inspektor utvrdio da tvrtka IT Jedan niti za jedan od ispitanih kratkih kodova nije ispunila zakonske obveze u cilju zaštite krajnjih korisnika od naplate neželjenih usluga.“Korisnicima se tako unatoč slanju preporučenih SMS poruka sadržaja INFO i STOP na ispitane brojeve i dalje nije zaustavilo pružanje usluga s posebnom tarifom, već su im se stvarali i dodatni troškovi, a nisu mogli dobiti ni propisane informacije o operateru”, navode u HAKOM-u. Stoga je inspektor naredio privremenu blokadu te zatražio od HT-a, Vipneta i Tele2 da obustave sav promet prema tvrtki IT Jedan. Tatarević pak tu mjeru, koja ih je blokirala 24 sata, naziva pretjeranom. “Kako je blokiran rad samo tvrtki IT Jedan, a ne i konkurenciji kod koje postoji slična praksa za uslugu INFO, pitanje je je li HAKOM štitio korisnike ili nekoga drugoga”, kaže Tatarević.Od početka godine IT Jedan obradio je četiri milijuna SMS poruka, od čega se na spornu uslugu INFO odnosi samo 150 poruka, od kojih je njih 70-ak poslao inspektor.

Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) pohvalila se da je prošle srijede blokirala najvećega operatera usluga s dodanom vrijednošću – tvrtku IT Jedan – zaštitivši na taj način korisnike od naplate neželjenih usluga. Sporno je bilo slanje SMS poruka prema kratkim kodovima na kojima su se pružale te usluge. No, direktor te tvrtke Igor Tatarević tvrdi da je agencija koja se promovira kao vrsni provoditelj regulative pretjeranom revnošću napravila veliku štetu i njemu i korisnicima.

“Ovo što je HAKOM napravio isto je kao da inspekcija zatvori sve trgovine Konzuma na neodređeno jer je u jednom pronašla jedan proizvod bez deklaracije”, ističe Tatarević. Dodaje da ih inspektor HAKOM-a uopće nije upozorio na propuste, već im je odmah blokirao rad.“Da se javio, doznao bi da smo uredno uveli uslugu STOP, odnosno da su mu nalazi krivi, a da uslugu INFO nije uvela ni konkurencija jer je u pravilniku nejasno određena njezina naplata”, ogorčen je Tatarević.U HAKOM-u pak tvrde da je inspektor utvrdio da tvrtka IT Jedan niti za jedan od ispitanih kratkih kodova nije ispunila zakonske obveze u cilju zaštite krajnjih korisnika od naplate neželjenih usluga.“Korisnicima se tako unatoč slanju preporučenih SMS poruka sadržaja INFO i STOP na ispitane brojeve i dalje nije zaustavilo pružanje usluga s posebnom tarifom, već su im se stvarali i dodatni troškovi, a nisu mogli dobiti ni propisane informacije o operateru”, navode u HAKOM-u. Stoga je inspektor naredio privremenu blokadu te zatražio od HT-a, Vipneta i Tele2 da obustave sav promet prema tvrtki IT Jedan. Tatarević pak tu mjeru, koja ih je blokirala 24 sata, naziva pretjeranom. “Kako je blokiran rad samo tvrtki IT Jedan, a ne i konkurenciji kod koje postoji slična praksa za uslugu INFO, pitanje je je li HAKOM štitio korisnike ili nekoga drugoga”, kaže Tatarević.Od početka godine IT Jedan obradio je četiri milijuna SMS poruka, od čega se na spornu uslugu INFO odnosi samo 150 poruka, od kojih je njih 70-ak poslao inspektor.

Autor: Bernard Ivezić
15. svibanj 2012. u 09:35
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Čestitke HAKOM-u na blokiranju ovih spamera i prevaranata. Nije mi jasno šta se čeka s kaznenim progonom?

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close