I za drugi krug izbora recikliraju davno obećane projekte

Autor: Saša Paparella , 22. svibanj 2017. u 22:00
Žičara na Sljemenu 'obnavlja' se već 10 godina/Petar Glebov/PIXSELL

Bandić i Obersnel godinama najavljuju žičaru i kolodvor, Kerum podmorski tunel, Opara most za Kaštela.

Niti u jednom od tri gospodarski najpotentnija hrvatska grada gradonačelnik nije izabran u prvom krugu, iako su se svi kandidati potrudili oko obećanja.  

Najviše je ponudio aktualni zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, koji je reciklirao vječite teme kao što je, primjerice, gradnja Sljemenske žičare. Nakon što je ukinuo onu staru, Bandić je novu žičaru najavio još za 2008. Dosad nema pomaka, a vrijednost projekta je oko 20 milijuna eura. Bandićevi klasici postali su i kongresni centar, tramvajska pruga za zračnu luku, denivelacija rotora ali i metro, čija je cijena 100 milijuna eura po kilometru.

 Bandićeva konkurentica Anka Mrak Taritaš obećala je  dva nova mosta, jedan u produžetku Strojarske, a drugi na Vrapčanskoj cesti. Ono što je Bandiću žičara, Vojku Obersnelu u Rijeci je novi autobusni kolodvor, projekt procijenjen na 50 milijuna eura, čija se realizacija  odgađa iz mandata u mandat. Njegov protukandidat Hrvoje Burić ide na manje projekte kao što su besplatni udžbenici i jeftinije grijanje, koje je za dva Obersnelova mandata drastično poskupjelo.

U Splitu je glavna predizborna tema bila kako savladati more. Iako su podmorski tuneli specijalitet HDZ-a, i kandidat Željko Kerum u svom se izbornom programu zauzeo upravo za jedan takav projekt, tunel koji bi spojio istočnu i zapadnu obalu gradske luke. Bio bi dug 600 metara, koštao bi sedam milijuna eura, a Kerum je već riješio problem financiranja. "Kad postanem gradonačelnik postavit ćemo blokove za vezivanje brodova uz zapadnu obalu i na taj ćemo način u sljedećih pet godina uprihoditi potreban novac", rekao je Kerum.  

Njegov konkurent Andro Krstulović Opara (HDZ) koncentrirao se na gradnju mosta iznad kaštelanskog zaljeva. U svom programu pod nazivom Split 2025 založio se za "novi ulaz u grad", cestovni i željeznički most Split Kaštela, dugačak 900 metara. Sa splitske strane mosta u Kopilici sagradili bi se željeznički i autobusni terminal, ali i metro koji bi ga povezao sa zračnom lukom i gradskom lukom. 

Komentirajte prvi

New Report

Close