I dalje ne ispunjavaju uvjete iz ugovora za Brodosplit

Autor: Marija Brnić , 17. svibanj 2016. u 22:01
Još nema sankcija za kupca škvera/I. Čagalj/PIXSELL

DIV i dalje ne uspijeva popuniti proizvodne kapacitete u segmentu gradnje brodova, a činjenica jest da se Brodosplit okreće i drugim izvanbrodograđevnim poslovima, poput projekta Vrata Venecije.

Da samoborski DIV ne ispunjava sve ugovorene obveze iz kupoprodajnog ugovora za Brodosplit još lani je bilo navedeno u godišnjem izviješću razmatranom na Upravnom vijeću Centra za prodaju i restrukturiranje (CERP), a sličan sadržaj izviješća primljeno je na znanje i na prošlotjednoj sjednici tog tijela.

Detalji izviješća službeno nisu dostupni, no prema dostupnim informacijama DIV i dalje ne uspijeva  popuniti proizvodne kapacitete u segmentu gradnje brodova. Činjenica jest da se Brodosplit okreće i drugim izvanbrodograđevnim poslovima, poput projekta Vrata Venecije, za koje, pak, vlasnik škvera tvrdi da su i profitabilniji. Dosad, međutim, nadležne institucije koje prate realizaciju ovog ugovora, od CERP-a i Ministarstva gospodarstva do Europske komisije, nisu i poduzele postupke kažnjavanja kupca ili raskida ugovora.

Pred godinu dana, za mandata bivšeg ministra gospodarstva Ivana Vrdoljaka, tek je naznačena mogućnost pregovora o reviziji kupoprodajnog ugovora, budući da su u godinama od njegovog zaključenja okolnosti na brodograđevnom tržištu bitno promijenjene, no, dalje od toga nije se odmaklo. Sada, pak, raskid ugovora od vlasti traže sindikalci, koji Vladi Tihomira Oreškovića predlažu i da DIV zamijene novim vlasnikom – Uljanikom.

S obzirom da i sam pulski brodograditelj, koji je od države već preuzeo riječki 3. maj, financijski takav poduhvat ne bi lako podnio, malo je vjerojatno da bi se takav scenarij uzeo u razmatranje, dok, kažu izvori iz Vlade, zbog dalekosežnosti posljedica i složenosti postupka nije za očekivati niti ozbiljnije redefiniranje odnosa s vlasnikom splitskog brodogradilišta. Dodatno posao oko rješavanja odnosa s DIV-om Ministarstvu gospodartva otežava i činjenica da je DIV  ispunio dio svojih obveza iz ugovora s državom, među ostalim dokapitalizirao ugovorenim iznosom od 50 milijuna kuna, dok reakcije iz Bruxellesa dosad izostaju budući da je smanjenje brodograđevnih kapaciteta upravo bio i jedan od njegovih zahtjeva za ovaj privatizacijski proces. 

Komentirajte prvi

New Report

Close