HŽ Infrastruktura kao naručitelj i talijanska tvrtka ITALFER, danas 9. studenog 2012. u Zagrebu su potpisali ugovor: “Priprema projekata i druge projektne dokumentacije za rekonstrukciju postojeće pruge i izgradnju drugog kolosijeka na dionici pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac″, čime je obilježen početak projekta koji se financira sredstvima Europske unije u okviru IPA projekta, priopćeno je iz HŽ-a.
Ukupna vrijednost projekta je 5,5 milijuna eura, od kojeg iznosa 85 posto financira Europska unija, a 15 posto Vlada RH. Posao je povjeren konzorciju tvrtki čiji je nositelj talijanska tvrtka ITLFER, a predviđeno trajanje projekta je 36 mjeseci.
Ugovorom je predviđena priprema idejnog i glavnih projekata, studije izvedivosti s analizom troškova i koristi te financijskom i ekonomskom analizom, revizije studije o procjeni utjecaja na okoliš, nacrta aplikacije i okvirnih natječajnih dokumentacija te ishođenje lokacijske i građevinskih dozvola. Sva dokumentacija radit će se u skladu sa zahtjevima EU i nacionalnih propisa, kako bi se projekt mogao predložiti za financiranje iz fondova EU-a, a početak njegove izvedbe planiran je u 2016. godini. Idejni i glavni projekti s ishođenjem lokacijske i građevinskih dozvola te natječajne dokumentacije za radove i nadzor nad radovima bit će izrađeni za cijelu dionicu pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac.
Projekt će doprinijeti općem cilju Operativnog programa za promet IPA-e definiranom u Prioritetnoj osi 1 – “Unapređenje željezničkog sustava u Hrvatskoj”, kao i cjelokupnom razvoju željezničke mreže u Hrvatskoj, posebice pruge na b ogranku V. paneuropskog koridora, kako bi se zadovoljili potrebni europski standardi (u smislu duljine i položaja kolosijeka, signalizacijske i telekomunikacijske opreme) i provela pravna stečevina EU-a iz područja željezničkog prometa.
Projekt će biti usmjeren na ishođenje dozvola za:
- rekonstrukciju postojeće trase željezničke pruge i kolodvora Hrvatski Leskovac te nadogradnju drugog kolosijeka na pružnoj dionici Hrvatski Leskovac – Horvati i modernizaciju prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog infrastrukturnog podsustava,
- izgradnju novog kolodvora Horvati i rekonstrukciju postojeće željezničke pruge na dijelu poddionice Horvati – Zdenčina,
- izgradnju nove dvokolosiječne željezničke pruge na poddionici Horvati – Goljak,
- izgradnju novog kolodvora Goljak i rekonstrukciju postojeće željezničke pruge na području postojećega kolodvora Draganići i novog kolodvora Goljak,
- rekonstrukciju postojeće trase željezničke pruge i kolodvora Karlovac te nadogradnju drugog kolosijeka na pružnoj dionici Goljak – Karlovac i modernizaciju prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog infrastrukturnog podsustava.
Radi se o vrlo složenom projektu čijim dovršetkom će se skratiti vrijeme putovanja između Zagreba i Karlovca, modernizirati prometna usluga i osigurati parametri pruge sukladni onima na europskim koridorimam, ističe se u priopćenju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu