‘HTZ ne želi reći gdje je naših 14 milijuna kuna’

Autor: Saša Paparella , 13. travanj 2015. u 09:59
Prozivaju Hrvatsku turističku zajednicu da premalo ulaže u marketing/Fotolia

Godišnje bi se oko 14 milijuna kuna, odnosno 50 posto prihoda od boravišnih pristojbi nautičara, trebalo potrošiti na promidžbu nautičkog turizma.

Na nedavnoj sjednici Izvršnog odbora Udruge nautičkog sektora Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) izrečen je cijeli niz kritika na račun Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Poslodavci tvrde da ih, unatoč računici po kojoj nautika Hrvatskoj godišnje donese do milijarde eura, HTZ ignorira te da ih ne želi izvijestiti o tome kako se troši novac od boravišnih pristojbi njihovih gostiju. "U Zakonu o boravišnim pristojbama definirano je da se 50 posto prihoda ostvarenih od boravišnih pristojbi u nautičkom turizmu mora potrošiti u unapređenje uvjeta, razvoj i promicanje nautičkog turizma. Kako je 2013. godine na taj način ostvaren prihod od 28 milijuna kuna, za promidžbu je dakle trebalo potrošiti 14 milijuna. Međutim, svota kojom HTZ barata je svega 300.000 kuna, a i to loše rade", rekao nam je Roko Vuletić, predsjednik HUP-ove Udruge nautičkog sektora. Vuletić tvrdi kako se iz HTZ-a pune dvije godine nije mogla dobiti informacija o tome koliki je prihod od boravišnih pristojbi ostvario sektor nautičkog turizma.

 

11milijuna

planirano je za promociju nautičkog turizma, kažu u HTZ-u

"Prije nekoliko mjeseci poslali smo dopis sa zahtjevom za sastankom i ponudom za suradnju direktoru HTZ-a Ratomiru Ivičiću, no njegov nas je odgovor dodatno razljutio jer nam je poručio da smo se prekasno javili. Nas i dalje zanima tko donosi odluke o načinu trošenja novca te zašto nije udovoljeno našoj želji o ustroju operativne radne skupine u koju bi ušli i naši članovi, ljudi aktivni na tržištu nautičkoga turizma", kaže Vuletić. Članovi Udruge žele i da HTZ izradi internetsku stranicu te aplikaciju za mobilne uređaje s podacima o svim registriranim čarterskim tvrtkama i ponudom plovila. Traže i promjenu modela prezentacije HTZ-a na nautičkim sajmovima, koji smatraju neefikasnim. "Zašto nije uvažena naša želja da se promoviramo na barem četiri sajma nautike, kad je za nas taj, doduše tradicionalan, promotivni kanal zbog komunikacije licem u lice iznimno učinkovit?", pita se Vuletić.

A ako je novac navodno potrošen na nove tehnologije, zašto se onda na nautičkom djelu stranica HTZ-a još nalaze podaci iz 2010. godine? Vuletić daje i neke primjere sa turističkih sajmova. Tvrdi da na sajmu u New Yorku, posvećenom Hrvatskoj, uopće nije bilo materijala o nautičkom turizmu. "A na nautičkom sajmu u Dusseldorfu, hrvatskim čarter- tvrtkama nije dozvoljeno da na štandu dijele svoje prospekte, no zato su se reklamirale toplice i kontinentalni turizam", zaključio je Vuletić niz zamjerki HUP-ove Udruge nautičkog sektora. Odgovore na te kritike potražili smo u Glavnom uredu HTZ-a, odakle nam je stigao troškovnik za promociju nautičkog turizma u 2015.

"Godišnjim Programom rada HTZ-a planirana sredstva za promociju nautičkog turizma iznose 11 milijuna kuna. Od tih sredstava na produkciju promotivnih alata nautika potrošit će se 1,5 milijuna, na plan promjene  ključnih elemenata percepcije o Hrvatskoj kao nautičkoj destinaciji 1,4 milijuna, na promicanje novog krovnog komunikacijskog koncepta 1,4 milijuna. Na odnose s predstavnicima turističke industrije u nautici 1,2 milijuna, na offline oglašavanje i posebne tržišne aktivnosti namijenjene nautici 1,3 milijuna, na online oglašavanje nautike 2.3 milijuna…", rečeno nam je u HTZ-u, uz napomenu da pored tih specificiranih 11 milijuna kuna HTZ u okviru različitih općih promotivnih aktivnosti posebno ističe nautički turizam, što košta dodatnih 2,5 milijuna kuna godišnje. U HTZ-u su nam potvrdili da su predstavnici Udruge na zajedničkim sastancima komentirali kako bi sajamski nastupi trebali biti drukčiji, "međutim do danas nisu iznijeli prijedloge što bi se trebalo promijeniti".

 Na pitanje tko donosi odluke o načinu trošenja spomenutog novca, te zašto nije udovoljeno želji nautičara da se ustroji operativna radna skupina u koju bi ušli i članovi Udruge s dugogodišnjim iskustvom u nautici, u HTZ-u nam je odgovoreno da "HTZ sve aktivnosti provodi po godišnjem Programu rada koji donosi Sabor HTZ-a na prijedlog Turističkog  vijeća… Glavni ured HTZ-a ima zaposlene marketinške i druge stručnjake, koji  su kompetentni za provođenje opće turističke promocije, uključivši i nautiku", odgovaraju u HTZ-u.  

Upitani zašto nije uvažena želja Udruge da se nautika promovira na barem četiri sajma nautike, predstavnici HTZ-a odgovaraju kako  relevantna tržišna  istraživanja pokazuju drastično smanjenje značaja sajmova za donošenje odluka o putovanjima.  "Sukladno tome HTZ je smanjio broj sajamskih nastupa, pa tako i broj nastupa na sajmovima nautike, što je predstavljeno na sastanku s predstavnicima HGK i nautičkim udrugama. HTZ je ove godine već organizirala nastupe na nautičkim sajmovima u Düsseldorfu i Tullnu. Planiran je i nastup na trećem sajmu u jesen ove godine, a konačna odluka o sajmu na kojem će se predstaviti hrvatska nautička ponuda bit će donijeta u dogovoru s ključnim dionicima", rečeno nam je u Glavnom ureda HTZ-a.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Potonuli na dno mora kao i cijelo gospodarstvo dok glavni krivci bezbrižno plove istim tim morem zaštićeni advokatima i sudstvom kojima je vrhunac karijere oteti siromahu i staviti tu sirotinju u svoju kesu!

New Report

Close