HT uskoro više neće raditi s onima bez e-računa

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

Sve vrste dokumenata, od računa za ručak do pravnih ugovora, razmjenjivat će se preko posebnih portala ili kroz IT sustave kompanija.

U Hrvatskoj se nakon fiskalizacije gotovinskih računa, zbog nadolazećih EU regulativa priprema teren i za fiskalizaciju R1 računa.

Nakon velikih trgovačkih lanaca i velikih stranih kupaca domaćih proizvoda, od studenog će i država za sve obveznike javne nabave zahtijevati naplatu isključivo preko elektroničkih računa. U gospodarstvu se pretpostavlja da će to dovesti i do njihove fiskalizacije.

Velika očekivanja
Hrvatski telekom u četvrtak je u Poreču na Combis konferenciji najavio ulazak u biznis s e-računima. Iako već nudi sličnu uslugu, ali marginalno, sad ju je uklopio u širu priču i predstavio kao uslugu elektroničke razmjene dokumenata, radno zvanu HT EDI. Tomislav Kosanović, direktor odjela za poslovni razvoj HT-a kaže da sad imaju velika očekivanja od te nove usluge.

"Ovo je jedna od najpotentnijih novih ICT usluga koje će HT predstaviti ove godine, a kako omogućuje automatski obračun PDV-a na R1 računu, znači fiskalizaciju R1 računa, valja spomenuti da HT već ima više od 11.000 korisnika usluge fiskalizacije gotovinskih računa i da nam je to ICT usluga broj jedan po prihodima", kaže Kosanović. Unutar HT grupe su već krenuli s implementacijom HT EDI-ja.  Od srpnja će je ponuditi komercijalno na tržištu i konkurirati postojećih šest do sedam igrača na tržištu e-računa. Kosanović je uvjeren da će se stoga to tržište brzo značajno okrupniti.

Spajanje s Finom
HT EDI omogućit će malim tvrtkama da preko posebnog portala šalju e-račune drugim tvrtkama i državi u Hrvatskoj i inozemstvu. Preko te usluge slat će se i narudžbenice, otpremnice, raditi storno računa, odobrenja za korekcije računa. Ista usluga bit će omogućena i srednjim i velikim tvrtkama kroz izravnu integraciju u njihove IT sustave. Kosanović navodi da se do jeseni planiraju spojiti na Finin servis e-poslovanje i podržati Finin certifikat te tako tvrtkama omogućiti da preko HT EDI sustava razmjenjuju i ugovore i druge dokumente.

Štoviše, HT planira i svoj sustav fiskalizacija gotovinskih računa u maloprodaji povezati s HT EDI sustavom te omogućiti da se R1 računi s ručkova za reprezentaciju, kupnju goriva i drugih troškova može automatski slati elektronički. "Od početka godine e-račun, kao i otprije elektronički potpis, postali su ne samo pravno valjani već i dovoljni, a to otvara prostor za ubrzanje i pojeftinjenje poslovanja", kaže Kosanović. HT procjenjuje da će već internom primjenom novog sustava uštedjeti više nego je u njegov razvoj uložio. Neslužbeno, HT bi od početka 2019. mogao od svih dobavljača, njih nekoliko tisuća, tražiti naplatu isključivo preko e-računa. "Točno, HT će u jednom trenutku reći da više ne želi raditi s onima koji ne rade s e-računima, točan datum ne mogu komentirati", kaže Kosanović.

Sudski repovi

Proglas tužio HT
Skupština dioničara Hrvatskog telekoma održana 24. travnja neće proći bez "sudskih repova". HT je u četvrtak izvijestio da je zaprimio tužbu jednog od malih dioničara, tvrtke Proglas koja traži pobijanje odluka o upotrebi dobiti i davanju razrješnice članovima Uprave i Nadzornog odbora. Podsjetimo, Proglas je u protuprijedlogu umjesto šest kuna dividende tražio 17 kuna po dionici s time da se svakom dioničari čija isplata prijeđe 247.500 kuna dodijeli 33 obveznice Deutsche Telekoma za svaki taj iznos. (T. Pili)

Komentari (2)
  • Vito
    Vito 7:41 26.5.2018.

    HT uskoro više neće raditi s onima bez e-računa

    Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR) mogla imati negativan učinak na njihovo poslovanje.

  • Vito
    Vito 7:39 26.5.2018.

    HT uskoro više neće raditi s onima bez e-računa

    To je dobro

    Tako će nestati strani teleoperater pa će netko iz Hrvatske moći pokrenuti stvarno hrvatsku telekomunikacijsku mrežu koju smo imali prije nego je član pljačkaške organizacije pred sudom osuđene za pljačku Hrvatske prodao hrvatske telekomunikacije njemačkom vlasniku.

    Jučer sam zvao 08009000 jer mi HT ne daje kvalitetnu uslugu koju uredno i redovno plaćam.

    tele mi u uho reče: izvadite onaj crni kabel iz uređaja.
    Izvadio sam crni kabel iz uređaja i automatski je uređaj ostao bez signala.

    Naravno, tele se niti danas ne javlja.

    Budući imam ugovor s teletom, jedva čekam da ga tele ukine, jer sigurno mu neću davati broj svog bankovnog računa.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!