FOTO: U Brodotrogiru porinut gorostas, prvi takve namjene u svijetu

FOTO: Press FOTO: Press

167m dug pramčani dio, nosivosti 44,000 metričkih tona, gorostas koji je, dok je bio na navozu, dominirao cijelim Trogirom, sada je ukrcan na brod za prijevoz velikih i teških tereta i krenuo je na osamnaestodnevnu turneju.

Prije točno devet dana, ovaj gorostas je kliznuo s trogirskog navoza i to prvi put pramčano. „Ovo su tri iskoraka, tri novosti za Brodotrogir.  Prvi put gradimo ledolomac. Prvi put zavarujemo jako debele limove visoke čvrstoće. Prvi put pramčano porinjujemo brod.“, tom prigodom je rekao vlasnik Brodotrogira, dr. Danko Končar.

Podsjetit ćemo da je gradnja ovog broda bila jako zahtjevna čemu svjedoči i činjenica da je ovo prvi brod ove namjene u svijetu. Složenost se odnosi na tehničke karakteristike koje je bilo potrebno zadovoljiti u skladu sa zahtjevima klase leda ARC 7 što podrazumijeva  prijevoz tereta i plovidbu u najtežim polarnim uvjetima. Razlika u izgradnji  u odnosu na druge vrste brodova ogleda se u korištenju i ugradnji  čvršćeg i debljeg materijala, naročito u pramčanom dijelu trupa koji zbog leda i niskih temperatura do  -50°C mora biti građen prema specijalnim uvjetima i primjenom posebnih tehnologija.

Za vrijeme svoje plovidbe, duž svih obala i mora, ova neobična simbioza heavy liftera i pramčanog dijela, zasigurno će izazivati poglede i pitanja kao proteklih dana dok su bili usidreni u saldunskom zaljevu. Dolaskom u Finsku i spajanjem s krmenim dijelom, ukupna duljina arktičkog tankera iznosit će oko 230 metara.

Ovaj prednji dio broda za prijevoz kondenzata, ledolomca klase leda ARC 7, Hrvatska brodogradnja Trogir je izgradila za brodogradilište Arctech Helsinki Shipyard (part of United Shipbuilding Corporation).

Komentari (4)
  • kalafat123
    kalafat123 0:17 26.7.2018.

    viewer - Brodotrogir je tehnička i tehnološka, da izvinete, vukojebina, bila , a sada je pogotovo. Trivijalne proizvode, kao što je tanker nije u stanju izgraditi bez 25-30% gubitaka što zbog neznanja u organizaciji posla,što zbog katastrofalne kalkulacije.

  • viewer
    viewer 15:11 25.7.2018.

    @kafalat, naravno da kasni, kad treba ljude tek obučiti za specijalne poslove. U Berlinu se gradi aerodrom, koji je trenutno tri puta skuplji nego što je bilo predviđeno i rok otvaranja je pomjeren nekoliko puta, tako, da kad se otvori, kasnit će se deset godina. Slično je i sa stuttagarstkim podzemnim kolodvorom. Već sad je duplo skuplji nego što je predviđeno i rok završetka radova pomjeren za pet godina. Ergo, neka su oni krenuli u nove poslove, kao i Brodosplit, jer da su ostali kod starih, klasičnih, EU bih sve njih već prisilno zatvorila.

  • kalafat123
    kalafat123 13:47 25.7.2018.

    Kada ne znate ono o čemu pišete nemojte pisati . 167m nije nikakav gorostas . Standardna dimenzija. Ovo crveno što se naslikama vidi je brod za teške terete kojim će se premčani dio tankera prenjeti u suhi dok u Finskoj. On je gorostas i proizvod vrhunske tehnologije, a ne kanta koju prenosi. Isporuka kasni već 10 mjeseci. Gubici “do krova”. To se neće tako skoro objaviti . Treba održi laž o Končarima kao velikim poduzetnicima dok glavni pljen, pulski zaljev, ne padne u mrežu.. Danko Končar i sin mu Nenad su Ostap Bender i sin .

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!