Viadukt u stečaju može raditi samo uspije li deblokirati račun

Foto: Jurica Galoić / Pixsell Foto: Jurica Galoić / Pixsell

Razgovor s državom oko nagodbe s HAC-om još bez rezultata.

Nakon što je Viadukt sam sebe blokirao kako bi radnici mogli naplatiti minimalac, u svom, kako se čini zakašnjelom predstečaju, sad priznaje da se ide u smjeru stečaja, zbog čega njegova dionica bilježi snažni pad. Razlog je obustava ovog predstečaja po zasad nepravomoćnoj odluci Trgovačkog suda u Zagrebu, tj. najizgledniji stečaj. No, u planu je stečaj s preustrojem i nastavak poslovanja u stečaju.

Novi smjer po sili Stečajnog zakona inicirala je Viaduktova Uprava (direktor Damir Kezele) i predstečajni povjerenik Zdravko Tešić jer u ostavljenom roku dužnik nije uspio skinuti blokadu namicanjem likvidnih sredstava za plaće. Stvoreni uvjeti da Viadukt preživi micanjem na stranu na Fini svih ovrha osim od radnika, jer to zakon ne dopušta, nisu pomogli jer prema podacima Viadukta, blokada na dan 10. srpnja za plaće od veljače i ožujka iznosi 9,77 mil. kn, a ona očekivana za plaću iz travnja daljnjih 8,74 mil. kn, što znači da će blokada ukupno iznositi 18,51 mil. kn. Inače, broj zaposlenih na kraju ožujka je bio 1173, a sad je 821.

“Ako se nitko ne bude žalio, sud će proglasiti stečaj”, kaže Kezele kojeg u četvrtak čekaju razgovori sa Sindikatom graditeljstva Hrvatske i s Radničkim vijećem. Iz tih izvora doznaje se kako očekuju da će kroz nastavak poslovanja u stečaju Viadukt zadržati dio radnika, no uz uvjet da rješenje bude pravomoćno, za takav rasplet uvjet je i dalje deblokada računa.

 

18,5milijuna kuna

dugovanja tvrtke za plaće, zbog čega je račun blokiran

Prema povjereniku, sad je najvažnije da se što prije deblokira račun kako bi Viadukt, kaže, mogao nastaviti poslovanje u stečaju, spriječile daljnje štete vjerovnicima i samom dužniku te stvorili uvjeti za postizanje stečajnog plana i preustroj u stečaju.

“To nam je osnovni cilj i ako ostanem u ovom predmetu kao stečajni upravitelj u potpunosti ću biti usmjeren prema takvom raspletu”, navodi Tešić. Dosad prijavljene tražbine od 916 vjerovnika iznose 1,99 milijardi kuna od čega je Viadukt osporio 1,47 mlrd. kn, a priznao tražbine u iznosu od 511,9 mil. kn. Prema izvješću povjerenika osporena je i tražbina HAC-a u iznosu od 155,9 milijuna kuna, za koju Kezele pojašnjava da se tiče izgradnje dionice Ravča-Ploče na A1, odnosno pita se zašto tek sad traže penale za objekt koji je pušten prije tri godine u promet. Aktivnosti Uprave na rješavanju problematike u arbitražama s HAC-om kroz uključivanje države kao vlasnika kako bi se pristupilo dogovornom sporazumu i nagodbama te namaknula potrebna sredstava za deblokadu i pokretanje gradilišta još uvijek su bez konkretnih rezultata. Vrijeme Viaduktu curi, a poruke od strane države svode se na to da se treba još malo strpjeti, kao da vrijeme nije ključni faktor.

S druge strane, između Viadukta i predstavnika Libije pod zadnje vođeni pregovori u odnosu na 40 milijuna eura vrijednu tražbinu imaju pozitivni ishod te tvrtku očekuje parcijalna naplata 10 milijuna eura, kažu, u roku dva mjeseca. Nonsens je da se RH ne želi dogovoriti kako bismo došli do nagodbe, a da Libija želi”, komentirao je Kezele. Riječ je o trima ugovorima za radove ukupne vrijednosti oko 94 milijuna kuna, a koji su predmet sporova.     

Komentari (4)
  • Kirin
    Kirin 14:32 12.7.2017.

    Koliko se, na ovom forumu, malih dioničara nada u spasonosno rješenje!? Nitko ne spominje (ne)rad uprave i nadzornog odbora!?

  • bueza25
    bueza25 10:03 12.7.2017.

    A di je sada Presednik Vlade i strašni Ministar Butković i Marić, di ste sada kada treba pišljivih a pošteno zarađenih 100 milj. Kuna, a uvaljivat u bunar bez dna Agrokor.
    Da imate imalo poštenja sada bi se oglasili i pokrenuli Viadukt koji ste Vi SRUŠILI.

  • Invest
    Invest 17:41 11.7.2017.

    Treba poslati prigovor na stecajni postupak kako bi se usporila ova planirana pljacka.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!