U dvije godine utrostručili smo skladišne kapacitete, a zaposlit ćemo još 15 radnika

Autor: Ksenija Kale , 19. rujan 2012. u 12:00

Integralog, zagrebačka logistička tvrtka Vedrana Hirtza, povećala prihode preseljenjem u nove skladišne prostore

Za uspjeh je bitno u posao uložiti vrijeme i energiju. Prepreke treba preskočiti ili zaobići i ne obazirati se na njih. To je moto kojim se u svome poslu vodi Vedran Hirtz, vlasnik i direktor zagrebačke tvrtke Integralog specijalizirane za logističke usluge. Tvrtku je osnovao 2008. a poslovati je počela godinu dana kasnije. Integralog se bavi dovozom robe, carinjenjem, skladištenjem, distribucijom i povratnom logistikom.

Prednosti malih
Svoje znanje i iskustvo o logističkim procesima Hirtz je uspio pretočiti u uspješnu tvrtku. Integralog je u prošloj godini ostvario prihod od 2,2 milijuna kuna i 220.000 kuna dobiti. Tvrtka ima 40 zaposlenih.“Svoju tvrtku iz današnje pozicije mogu nazvati uspješnom zato što posluje pozitivno i raste u vrijeme recesije. Ostvarujemo rast prometa, kapaciteta i broja zaposlenih”, naglašava Hirtz koji nas je ponosno proveo kroz novo tvrtkino skladište smješteno u krugu Elke na zagrebačkom Žitnjaku. Tvrtka ima visokoregalno skladište a među ostalim raspolaže s ukupno šest viličara od čega tri viskoregalna i tri frontalna, šest podiznih platformi za komisioniranje te utovarnim i istovarnim rampama.“Nemamo svoje kamione nego se oslanjamo na distributivne mreže u Hrvatskoj i na samostalne prijevoznike. Bilježimo 20-30 ulaza šlepera mjesečno”, pojašnjava direktor.Integralog ima desetak klijenata, među kojima su, primjerice, Citroën Hrvatska, Profil Multimedija, One2Play, te Top shop koja se bavi TV prodajom, a za koju radi kompletan servis-skladišni i distributivni. O uspjehu Vedrana Hirtza govori i da je proglašen najuspješnijim poduzetnikom za 2010. godinu prema izboru Poslovne Hrvatske. Planovi širenja tvrtke kreću se u smjeru izvoza. “Mala smo tvrtka u kontekstu pružanja logističkih usluga što je ujedno i naša velika prednost jer se vrlo brzo možemo prilagoditi partneru, dok veliki sustavi na hrvatskom tržištu posluju po vrlo strogim, definiranim pravilima. Usmjereni smo na male i srednje tvrtke koje se bave distribucijom robe”, naglašava. Dodaje da je tvrtka u ovoj godini napravila značajan rast poslovanja u smislu povećanja resursa, broja zaposlenika, objekata te infrastrukture i opreme ali i u samome prometu. Tvrtka je u 2009. počela sa skladištem od 1000 paletnih pozicija.

Tada je imala tri poslovna partnera i četiri zaposlena. Sredinom 2010. imala je šest zaposlenih, oko 1300 paleta robe i šest klijenata. Za 2010. tvrtka je ostvarila 3,7 milijuna kuna prihoda i dobit od 400.000 kuna. No, kriza se bitno odrazila na poslovanje Integraloga zbog čega je u 2011. prepolovio prihode i dobit. “Naša je tvrtka startala kada je Europu već zahvatila kriza, pa u prvoj godini nismo osjetili negativne efekte. U posao smo krenuli s kvalitetnim klijentima. No, problem je bio jer ih je devedeset posto unutar šest mjeseci moralo odustati od posla a neki su napravili ”backsourcing“, poput tvrtke Tembo, koja distribuira Total motorna ulja za Peugeot i Citroën”, priča Hirtz. Usprkos znatno slabijim rezultatima, tvrtka se početkom ožujka ove godine odlučila na dodatna ulaganja i širenje kapaciteta te preselila u novo skladište u krugu Elke na zagrebačkom Žitnjaku. Prostor ima kapacitet od 3500 paletnih mjesta, 500 četvornih metara ureda, 2500 četvornih metara zatvorenog regaliziranog skladišta i 3000 četvornih metara vanjskog otvorenog skladišta. “Integralog je nakon toga povećao broj zaposlenih na 10, a promet na oko 200.000 kuna mjesečno. Početkom svibnja ove godine tvrtka je sklopila novi ugovor i povećala popunjenost na 80 posto. Integralog trenutno bilježi 600.000 tisuća kuna prometa mjesečno, a do kraja godine planira zaposliti između 10 i 15 radnika te ostvariti promet od dodatnih pola milijuna kuna mjesečno. U planu je i daljnja informatizacija skladišta”, govori direktor Integraloga.

Krediti i posuđen novac
Prije nego što je 2008. godine odlučio pokrenuti vlastitu, Hirtz je obnašao direktorsku poziciju u jednoj otpremničkoj tvrtki.“Vodio sam logistiku pet godina i u poslovnom svijetu sam se profilirao u tome pravcu. U to je doba krenula potreba za logistikom na hrvatskom tržištu. Imali smo klijente koji su zahtijevali kompletnu uslugu, primjerice tvrtka Unilever Hrvatska za koju smo radili sve, od međunarodnog prijevoza, carinjenja, skladištenja i distribucije”, priča Hirtz koji je nakon toga bio direktor logistike u slovenskoj tvrtki Merkur. Nakon odlaska iz Merkura osnovao je tvrtku Integralog koja prvih godinu dana nije operativno poslovala. “Klijenti iz matične otpremničke tvrtke u nekoliko su navrata izrazili nezadovoljstvo i zanimalo ih je da li se moja nova tvrtka bavi logističkim procesima. Budući da mi je to već otprije bilo poznato područje, tijekom nekoliko smo mjeseci krenuli u tome smjeru a cijela se priča pokazala logičnom i smislenom. Krenuo sam u poduhvat s poznanicima, bivšim klijentima i tržište nam se jednostavno otvorilo. Trebalo je samo biti dovoljno vješt i posložiti sustav koji ima poslovnog i financijskog smisla”, prisjeća se Hirtz.Financijsku strukturu osnivanja tvrtke zatvorio je zahvaljujući kreditu banke od 30.000 eura, a u taj je poduhvat investirao i dio posuđenog te vlastitog novca u prvoj godini poslovanja.“Posao ne bi bilo moguće pokrenuti kreditom iz banke da nije bilo i vlastitih sredstava”, zaključuje Hirtz.

Rješenja

Kvalitetna zaštita robe
Vedran Hirtz, vlasnik i direktor tvrtke Integralog govori i o teškoćama koji mogu nastati u skladištu te kako ih poduzetnici mogu uspješno riješiti. “Poduzetnici najviše traže skladišta opremljena regalima i viličarima te kvalitetnim sustavima zaštite robe a naročito se traže skladišta s kvalitetnom informatičkom podrškom. Ako poduzetnik svoje skladište vodi sam, može se suočiti s problemima pada zalihe u recesiji, s paralelno visokim fiksnim troškovima skladišnih resursa. Tu su i dodatni zahtjevi kupaca za sve manjim isporukama u točno vrijeme vezanima uz fiksne troškove voznog parka ako ga poduzetnik ima. Sve ono što poduzetniku predstavlja pogodnost kada se odluči za outsourcing predstavlja mu potencijalni problem dok tu odluku ne donese. Poduzetnik te teškoće može riješiti sklapanjem ugovora za pružanje logističkih usluga”, priča Hirtz.

Komentirajte prvi

New Report

Close