Tvornica ulja Čepin okreće se s Tenom prema hrvatskom tržištu

Autor: Ivana Barišić/VL , 27. kolovoz 2014. u 16:58
Josip Bičvić, direktor Tvornice ulja Čepin/Marko Mrkonjić/PIXSELL

Poduzetnik Marko Pipunić preuzeo je uljaru u Čepinu koja je u pet godina imala 218 milijuna kuna gubitka, a ta avantura sada je krenula prema sretnom završetku

Biti profitabilan,moto je Marka Pipunića, vlasnika osječke Žito grupe kojega se žele pridržavati i u njezinoj najmlađoj članici – Tvornici ulja Čepin.

Posljednja je to tvrtka iz poljoprivrednog giganta bivše Jugoslavije, IPK Osijek koja je prije godinu dana dočekala privatizaciju i novoga vlasnika. Broj radnika s 208 smanjio se na 150, dok im je za optimalnu proizvodnju potrebno do 130 ljudi. "Na poduzetniku je da bude svrhovit u zajednici, a mi smo mogli izabrati da ovo ode u stečaj ili se upustiti u avanturu. Ušli smo u Uljaru koja je prije toga u pet godina ostvarila gubitak od 218 milijuna kuna", poručio je okupljenima Marko Pipunić na Danima polja suncokreta kojega je organizirala Tvornica ulja Čepin.

 

150radnika

zapošljava Tvornica ulja u Čepinu

Uosvajanje tržišta krenuli su prošle jeseni i izbacili ulje pod novim brendom Tena. "Činjenica je da se slabije prodaje u Hrvatskoj, a bolje u Mađarskoj, Češkoj, Poljskoj čak i u Austriji. Na žalost, na policama hrvatskih trgovina nismo se uspijeli pozicionirati s višom cijenom zbog niske kupovne moći ili nas kupci dovoljno ne prepoznaju", kaže Josip Bičvić, novoimenovani direktor Tvornice ulja Čepin. Okrenut će se marketingu, napominjući da se njihovo ulje razlikuje od drugih jer se dobiva isključivo mehaničkim toplim prešanjem, bez korištenja kemijskih otapala. Očekujemo između 60.000 i 65.000 tona suncokreta, a mislim da možemo skupiti i 70.000, što je oko 70 posto ukupne hrvatske proizvodnje.

To odgovara i našim potrebama s obzirom na kapacitete- dodaje Bičvić. U iduće dvije godine u čepinsku Uljaru novi vlasnik planira investirati 15,5 milijuna eura za izgradnju nove energane, pogona za ekstrakciju, novoga prijema te sušara, skladišta…Uložit ćemo onoliko koliko bude trebalo da budemo konkurentni. Nemamo konkurenciju u uljarstvu u Hrvatskoj – kaže Pipunić kojemu je cilj preraditi sav posijani suncokret u regiji dok je proizvođačima poručio da ono što se dogovore to će i ispoštovati.Napravit ćemo sve da damo najbolju moguću cijenu, ali je rano reći koja će to biti. Burza će odrediti, a se prilagoditi – zaključio je Bičvić.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Kako će se probiti kad Todo drži maloprodaju i ulja Zvijezda i jeftiniji srpski Dijamant…

New Report

Close