Skandinavski modni lanac Lindex stiže u Avenue Mall

Stručnjaci smatraju da je zanimanje stranaca potaknuo skori ulazak Hrvatske u Europsku uniju

Hrvatska postaje sve atraktivnija stranim trgovačkim lancima. Krajem rujna u trgovački centar Avenue Mall stiže švedski modni lanac Lindex. Britanski lanac robnih kuća Debenhams ovih je dana pak najavio da planira ekspanziju u regiji, a u Arena centru su se krajem kolovoza otvorile tri nove trgovine te se očekuje otvaranje još sedam. Lindex, koji je od 2007. godine dio finske grupe Stockmann, prije dvije godine ušao je na tržište Bosne i Hercegovine te najavio daljnje širenje na područje srednje Europe. Ova švedska modna kompanija u svijetu ima 430 trgovina, više od pet tisuća zaposlenih i godišnji promet 4,3 milijarde kuna. Direktor Lindexove franšize Johan Eyram Isacson u svojem odgovoru Poslovnom dnevniku kaže da namjeravaju u Srbiji, BiH i Hrvatskoj otvarati još trgovina.

“Kada ulazimo na novo tržište, uvijek tražimo najbolju lokaciju i smatramo da Avenue Mall zadovoljava ovaj standard”, kaže Johan Eyram Isacson. U svojoj ponudi nude modne kolekcije za žene i djecu po pristupačnim cijenama. Direktor Lindexa ističe kako je njihov cilj oduvijek bio nuditi inspirativnu modu, ali cjenovno povoljnu, koju mogu prilagođavati situaciji na tržištu s obzirom na to da su razvili mrežu koja će uskoro dosegnuti 460 trgovina na 16 različitih tržišta.

Njihove modne kolekcije obilježava švedski stil bogat bojama, a uz svojih 30 dizajnera često angažiraju i vanjske suradnike. Kompanija posluje od 1954. godine i nedavno je najavila kako godišnje planira otvarati po 20 trgovina, stoga se pretpostavlja da Lindex u Hrvatskoj ne namjerava stati tek na Avenue Mallu.

Britanska robna kuća Debenhams već je krenula u potragu za regionalnim franšizerom koji bi pokrivao Hrvatsku, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i ostatak regije. Krenuli su i u potragu za poslovnim prostorima veličine između 1500 do 3500 četvornih metara. Dragu Munjizu, analitičara za trgovinu, interes svjetskih trgovačkih lanaca za hrvatsko tržište ne čudi. Ističe kako su nas prepoznali zbog skorog ulaska u Europsku uniju, čime postajemo vrata jugoistočne Europe te im omogućujemo i olakšavamo ulazak na tržišta bivše Jugoslavije, “a riječ je o velikom i važnom tržištu”, napominje Munjiza.

Ivan Damir Anić s Ekonomskog instituta pak navodi kako je u prvih sedam mjeseci ove godine prodaja tekstilnih proizvoda pala za 6,4 posto. Ipak, dolazak novih trgovačkih lanaca tumači time što stranci procjenjuju da u odnosu na postojeću ponudu mogu biti konkurentni.

Arena centar

Deset novih trgovina
Benetton, Bambi i Bebanova otvorili su svoje trgovine krajem kolovoza u Arena centru. U rujnu se pak očekuje otvaranje još sedam trgovina. Svoja vrata otvorit će Springfield, koji prvi put ulazi na hrvatsko tržište, Garinella, Miđimurjeplet, Europa 92, Pepe Jeans i Farmacia.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!