Stroj za kaširanje, koji stoji najmanje300.000 eura, napravili sami

Autor: Božica Babić , 13. prosinac 2013. u 09:47
Direktor Anđelko Švaljek/M. Topolovec/PIXSELL

Otpadni tekstil uvoze, a cilj im je na domaćem tržištu, na kojem još nema kontejnera za to, nabavljati tu sirovinu iz koje rade netkani tekstil.

Zabočka Regeneracija ususret 60. obljetnici, koju će slaviti dogodine, tržištem gazi sigurno.

U jakoj globalnoj konkurenciji zahtjevnim kupcima iz Europe prodaje čak 90 posto asortimana, poslovnu 2013. završit će s nešto većim prometom nego lani, imat će i skromnu neto dobit, pa s obzirom na pokazatelje evidentne na nacionalnoj gospodarskoj sceni ne može biti nezadovoljan, kaže direktor Anđelko Švaljek. Lani su, ističe, preradili 800 tona otpadnog tekstila, ove godine 1600, u 2014. plan je 2500 tona, a cilj je godišnja prerada 7500 tona. Sve količine nabavljaju iz uvoza, uglavnom Njemačke i Italije, jer u Hrvatskoj nema organiziranoga prikupljanja otpadnog tekstila. Nismo, poput većine europskih zemalja, izgradili sustav kontejnera, što se uspješno primjenjuje za staklo, plastiku i papir.

Stoga je i to jedan od ciljeva tvrtke, na domaćem tržištu nabaviti sirovinu iz koje rade netkani tekstil sa širokom primjenom, od građevine i autoindustrije do proizvodnje namještaja. Usto, mogući rast proizvodnje vide i u izolacijskim materijalima, koji odlično zamjenjuju stiropor i staklenu vunu te su sve veći hit na tržištu EU. No, i za to je uvjet dovoljna količina sirovine.Za dvostruko povećani proizvodni učinak, otkriva Švaljek, zaslužni su zaposlenici Regeneracije. Svjesni toga da moraju modernizirati neka postrojenja, krenuli su u nabavu stroja za kaširanje otpadnog tekstila. Nakon što su doznali da je cijena između 300 i 700 tisuća eura, odlučili su se za opciju "sam svoj majstor" i napravili stroj za kaširanje sami.

Šest zaposlenika na tom je projektu bilo angažirano godinu dana. Ne samo što su uštedjeli, ukupni trošak iznosio je tek 100 tisuća eura, nego su izradili stroj koji troši 40 posto manje energije, a daje 10 posto veći učinak.  Ambiciozne planove imaju i u proizvodnji tepiha, koji sada u prihodu sudjeluju samo četiri posto. Jačat će suradnju ne samo s dizajnerima nego  i s arhitektima, a cilj je unikatnim tepisima opremiti vrhunske hrvatske hotele. Natjecali su se, kaže Švaljek, za opremanje tepisima jednog hotela u Zuerichu i odgovor očekuju ovih dana. Pobijede li, bit će to odlična referenca. 

Komentirajte prvi

New Report

Close