Partnerstvo s ‘medvjedima’ investicija je u rusko tržište

Autor: Darko Bičak , 06. kolovoz 2013. u 17:42
Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave/Marijan Sušenj/PIXSELL

Podravka je lani u Rusiju izvezla robe u vrijednosti 30-ak milijuna eura, očekuju veliki rast vraćanjem brenda Lino na to tržište.

Koprivnička prehrambena industrija Podravka planira preko marketinškog potencijala hokejaške lige KHL ostvariti znatan rast na tržištu Rusije i Zajednice Neovisnih Država (ZND). Za četiri milijuna kuna postala je, naime, sponzor zagrebačkoga hokejaškog kluba Medveščak za predstojeću sezonu. Kako objašnjava Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke, to je partnerstvo izrazito kompatibilno s Podravkinom strategijom ostvarivanja novih poslovnih uspjeha na tržištu ZND-a.

Dvoznamenkast rast

"Podravkina su strateška tržišta, osim Hrvatske, zemlje jugoistočne, srednje i istočne Europe, na kojima Podravka ima jasnu strategiju, a to je ostvarenje vodećeg položaja raznim kategorijama proizvoda s kojima je prisutna na navedenim tržištima. Prisutnost naših brendova upravo u državama ove hokejaške lige izvrsna je prilika za zajedničku promociju hrvatskog sporta, gospodarstva i turizma", kaže Mršić. Dodaje kako je domicilno hrvatsko tržište već godinama u padu, a stagnira i srednjoeuropsko i zapadnoeuropsko. No, zato priliku vide na istoku, u Rusiji i zemljama ZND-a, u kojima je rast prehrambenog tržišta dvoznamenkast. Prvi izvoz Podravka je na ta tržišta ostvarila još 1967. godine, a posrijedi su bili Vegeta i dječja hrana. Aktivnije poslovanje ondje su počeli 1997. godine, kada je Podravka otvorila predstavništvo u Moskvi.

Dvije godine zaredom, 2005. i 2006., Vegeta je u kategoriji univerzalnih dodataka jelima na ruskom tržištu dobila nagradu Superbrand i na tom je tržištu lider u prodaji univerzalnih dodataka jelima. Podravkina Kokošja juha lider je u prodaji u trgovačkim lancima u Moskvi. Podravka je sa svojim asortimanom prisutna u više od 35 najvećih ruskih gradova, od Moskve i Petersburga, pa do Sibira i Kamčatke. Na tim tržištima koprivnička je tvrka prisutna s univerzalnim i specijalnim dodacima jelima, praškastim bujonima, juhama, proizvodima na bazi rajčice i instant krumpirom. U 2012. godini prodano je oko 3500 tona robe, dok je u prvoj polovici 2013. godine upravo na tim tržištima zabilježen najveći porast prodaje Grupe Podravke. Ističe se porast farmaceutike. U Podravki očekuju da bi velik rast mogli ostvariti i revitalizacijom brenda Lino, koji je s ruskog tržišta povučen 2007. Preko hokeja će se graditi arhitektura brendova Podravka, Vegeta, Lino te Belupo.

300 milijuna kupaca

Mršić navodi kako je lanjski izvoz samo u Rusiju dosegnuo 30 milijuna eura, a očekivanja od efekta hokeja su veliko povećanje prihoda u idućem razdoblju. "Hokej je u Rusiji sport broj jedan ili eventualno dva. To znači da našim partnerstvom s Medveščakom možemo puno lakše i brže doprijeti do naših potencijalnih poslovnih partnera. Cijena ovog poslovnog sponzorstva s Medveščakom pogrešno se procjenjuje jer treba imati na umu da nije rječ o projektu za hrvatsko tržište od 4,5 milijuna potrošača već za ZND-ovo s gotovo 300 milijuna ljudi. Istraživanje koje je za nas provedeno na ruskom tržištu pokazuje da je cijena koju smo platili za ovu suradnju jednaka manjoj marketinškoj kampanji na prostoru St. Petersburga i Moskve", kaže Mršić. Procjenjuje se da će Medveščak, koji se temelji na sjevernoameričkoj sportskoj i poslovnoj politici, kao novitet u KHL-u izazvati veliku medijsku pozornost.

Kontinentalna liga

Od Zagreba do Vladivostoka

KHL Medveščak Zagreb dio je međunarodne profesionalne hokejaške lige Europe i Azije, koja se smatra najjačom hokejaškom ligom izvan američkog kontinenta te je druga ?najjača hokejaška liga svijeta. KHL pruža internacionalnu platformu u čak osam zemalja sa stanovništvom od gotovo 250 milijuna ljudi, a prati se u cijelome svijetu.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Medveščak će se u prvoj sezoni boriti za opstanak tj bit će na dnu te lige ako nema ispadanja. To je za njih novi svijet i neusporedivo jace od Ebela. Toliki novac dati za klub koji će biti vreća za napucavanje jakim momčadima je loš marketinški potez. Nažalost to je realnost Medveščaka u prvoj sezoni

Marketinški dobar poslovni potez Podravke[emo_novac]!a i jeftino su dobili Medvjede![emo_palacg]

New Report

Close