Milanović i ministri na potpisivanju ugovora za 44 nova vlaka

Photo: Marko Lukunic/PIXSELL Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

To je ujedno i najveća nabava vlakova u samostalnoj Hrvatskoj, ali i šire s obzirom da je prosječna starost putničkih vlakova u Hrvatskoj 30 i više godina.

HŽ Putnički prijevoz od 2015. do 2017. u promet će uvesti ukupno 44 novih niskopodnih elektromotornih i dizel vlakova koji će voziti po Hrvatskoj i koje će temeljem danas potpisanog ugovora, vrijednog 1,63 milijarde kuna, proizvesti tvrtka Končar Električna vozila u suradnji s domaćim partnerima.

Taj su ugovor danas na zagrebačkom Glavnom kolodvoru u prisustvu premijera Zorana Milanovića, potpredsjednika Vlade Branka Grčića i resornog ministra Siniše Hajdaš Dončića potpisali predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković i predsjednik Uprave Končar Električna vozila Ivan Bahun.

Svi su pritom, uključujući premijera, istaknuli važnost ugovorenog posla za hrvatski željeznički promet, zadovoljstvo putnika i gospodarstvo u cjelini, tim više što će se vlakovi proizvoditi u Hrvatskoj kao rezultat hrvatskog znanja i stručnosti, a ne nečije licence.

To je ujedno i najveća nabava vlakova u samostalnoj Hrvatskoj, ali i šire s obzirom da je prosječna starost putničkih vlakova u Hrvatskoj 30 i više godina.

Hrvatska Vlada za taj je posao dala jamstvo, a prvih 800 milijuna kuna osigurano je preko HBOR-a, dok će se za preostali dio sredstava raspisati natječaj za najpovoljnije financiranje, čulo se na potpisivanju ugovora.

Istaknuvši da je ovo drugi put u zadnjih 10 godina da iz iste tvornice izlazi hrvatski proizvod za promet, nakon niskopodnih tramvaja za Zagreb, premijer Milanović je kazao da je to dokaz da se u Hrvatskoj može napraviti dobar i kvalitetan proizvod, s čime je i uz konkurentnu cijenu, Končar pobijedio na natječaju.

U svemu važnim smatra i čuvanje tradicije i znanja, jer na tome počiva ljudsko društvo, kao i što obnavljanjem ciklusa proizvodnje tih vlakova u Končaru Hrvatska drži korak s najjačim.

To znači da ćemo se u Hrvatskoj voziti u modernim vlakovima, a iako je kao tržište za vlakove mala i slabo naseljena u odnosu na primjerice Veliku Britaniju, ipak za takve poslove i vožnju tim vlakovima ima prostora, pogotovo oko velikih gradova i dijelovima Slavonije, poručio je Milanović.

Prvi vlak od tih 44 bit će gotov i u promet pušten za oko 14 mjeseci, a potom do 2017. po jedan-dva mjesečno, najavio je Ratković iz HŽ Putničkog prijevoza dodavši da će putovanje njima biti ugodnije nego sadašnjim vlakovima, kao i da će 16 voziti u gradskom i prigradskom prometu Zagreba, a ostalih 28 regionalno, po Hrvatskoj.

I predsjednik Uprave Končara EI Darinko Bago ocijenio je taj posao bitnim za sve sudionike, pa i za državu jer će se na 1,63 milijarde kuna platiti i oko 400 milijuna kuna PDV-a, čime se ukupna vrijednost penje na više od 2 milijarde kuna.

Za taj će se posao uvesti tek oko 30 posto potrebne najsloženije opreme, bit će angažirano oko tri tisuće radnika, neke će morati i novozaposliti, a uz druge partnere Bago je naglasio da će, koliko se može s obzirom na stečaj, u svemu sudjelovati i njihov stari partner TŽV Gredelj.

Za ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišu Hajdaš Dončića ugovor za tu nabavu je povijesna stvar i još jedan dokaz opredjeljenosti ove Vlade za ulaganja u željeznicu. Osim novih vlakova već je u tijeku i proces obnove željezničke infrastrukture te logistička poboljšanja, što će donijeti uštede i bolji promet.

To je i dobra hrvatska priča, kazao je Hajdaš Dončić našalivši se da "kako je mandat počeo dolaskom vlakom iz Zaboka, tako će se vlakom za 15 mjeseci i vratiti".

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!