Kurirska služba na usluzi i po mjeri svojim klijentima

Domaće kompanije 6.3.2013. 22:01 Darko Bičak

U Hrvatskoj je sve više prisutna konkuerncija među kurirskim službama, a za korisnike se bore kreiranjem individualnih ponuda i prilagođavanju svakom pojedinom kupcu njihovih usluga.

30 posto komercijalnog popusta Pošta nudi svojim ugovornim korisnicima

Usprkos razvoju informatičkih tehnologija i sve većoj ulozi elektronskih oblika komunikacije, klasična dostava dokumenata još dugo vremena neće izumrjeti, pogotovo u poslovnoj komunikaciji. U prilog tome govori i sve veća konkurencija kurirskih službi na hrvatskom tržištu.

Ono što je karakteristično za gotovo sve kurirske službe, osim možda Hrvatske pošte koja je javno poduzeće i zato ipak ne može biti toliko fleksibilna već je orijentirana na standardne usluge, sve ostale tvrtke imaju individualni pristup te cijenu i konkretnu uslugu definiraju u pregovorima sa svakim potencijalnim institucionalnim klijentom. U Hrvatskoj pošti kažu da se kod njih mali i srednji poduzetnici uglavnom odlučuju za slanje pošiljaka putem hpekspresa, brze dostave Hrvatske pošte, jer im je u poslovanju ključna brzina dostave. "Hrvatska pošta je za njih kreirala uslugu e-paket, idealnu za sve poduzetnike koji šalju 50 ili više pošiljaka mjesečno, pogotovo pogodnu za tvrtke koje se bave prodajom, internetskom trgovinom, TV-prodajom i kataloškom prodajom. Dostavna mreža Pošte najrasprostranjenija je u zemlji i jedina koja obuhvaća cijeli teritorij Hrvatske. Naši djelatnici preuzimaju pošiljke na adresi korisnika, a njihovim kupcima ih dostavljaju, prema želji, na njihovoj adresi ili u odabrani poštanski redu te prilikom dostave obavljaju i naplatu kupljenog proizvoda. Također su dostupne i dopunske usluge, poput slanja glomaznih pošiljaka ili dodatnog osiguranja pošiljaka.

Osiguranje i čuvanje paketa
Ovom uslugom ravnomjerno je pokrivena cijela Hrvatska te se pošiljke uručuju u krajnjem roku od 48 sati, to jest unutar maksimalnog roka od 72 sata u ruralnim područjima, s time da su u pravilu 90 posto pošiljaka uruči već sljedećeg dana. Cijene za uslugu su pozicionirane "između" onih za fizičke osobe i onih za velike korisnike, a popust u iznosu od 20 posto se odobrava onima koji šalju nešto veće količine", kažu u Pošti. Slanje paketa putem Pošte, predanih u poštanskom uredu, je vrlo povoljno, kažu u HP-u, već od 18 kuna po paketu, u što je uključena i usluga osiguranja paketa te čuvanje paketa u poštanskom uredu. Ugovorni korisnici imaju i mogućnost dobivanja komercijalnih popusta do 30 posto. Svim poslovnim korisnicima koji ostvaruju mjesečni promet veći od 500 kuna (bez PDV-a), Pošta nudi mogućnosti da postanu ugovorni korisnici, čime ostvaruju bolje uvjete, a na temelju ostvarenog prometa za velik dio usluga ostvaruje se pravo na rabate te postoji i mogućnost plaćanja usluga na kredit. Ugovorni korisnici mogu i potpuno besplatno koristiti sustav elektroničke prijamne knjige (e-PK) koji omogućuje predaju prijamnih knjiga s podacima o pošiljkama u elektroničkom obliku.

Individualni pristup
DHL svojim korisnicima nudi veliki raspon inovativnih rješenja pod nazovom "one-stop-shop". Kako pojašnjava Srebrenka Saks, direktorica DHL Internationala iz Zagreba, svakom se klijentu pristupa individualno."Iako je naša osnovna djelatnost međunarodni ekspresni prijevoz dokumenata i paketa "od vrata do vrata", našim korisnicima nudimo kvalitetnu uslugu i u domaćem prometu. Nudimo usluge skrojene u skladu s potrebama klijenata koji su u mogućnosti odabrati dostavu u istom danu ili do određenog vremena."Can do" stav zaposlenika i individualni pristup svakom pojedinom korisniku, ključ su našeg uspjeha, jer na kraju dana oni su ti koji čine razliku i osiguravaju da ostanemo prvi izbor našim korisnicima", naglašava Saks. DHL je dio Deutsche Post DHL- a, a na hrvatskom je tržištu prisutna od 1983. i jedina su ekspresna kurirska kompanija u Hrvatskoj koja posluje kao samostalno poduzeće. Overseas Express nudi uslugu dostave paketnih i paletnih pošiljaka i uglavnom prevozi robu na poslovne i privatne adrese. "Svakom kupcu pristupamo individualno i prilagođavamo ponudu usluga.

Primjerice, kod malih i srednjih poduzetnika je izrazito popularna dostava pošiljaka koja se naručuje online. Naime, sve usluge paketne i paletne dostave možete naručiti putem weba na www.overseas.hr, a malim i srednjim poduzetnicima to izrazito odgovara jer usluge mogu naručuvati 24 sata dnevno, kada god im odgovara. Osnovni cjenik može se preuzeti na našem webu", kaže Koprivnjak. Vezano za rokove dostave, u Overseasu pojašnjavaju da postoji razlika među gradskim, ruralnim područjima i otocima. Većina Hrvatske je pokrivena rokom isporuke od jednog radnog dana. U prilog tome govori i statistika da kupcima u cijeloj zemlji isporuči preko 90 posto pošiljaka u roku jednog radnog dana, u što su uračunata i manja mjesta te otoci.U Hrvatskoj djeluje i FedEx, preko svojeg zastupnika tvrtke Rhea, no nema uslugu dostave vezanu isključivo uz naše tržište. Tvrtka je orijentirana na međunarodne kurirske usluge te uslugu dostave na teritoriju Hrvatske rade samo za svoje klijente kao nastavak suradnje na međunarodnu uslugu.

Pošta

Komunikacija i promocija

Za potrebe oglašavanja Pošta je osmislila HPpromo, grupu usluga koje na poseban način ujedinjuju tradicionalne poštanske vrijednosti sa suvremenim komunikacijskim i promotivnim trendovima. U Pošti pojašnajvaju da današnje poslovanje zahtijeva od sudionika na tržištu veliko ulaganje u odnose s potrošačima te otkrivanje novih, još učinkovitijih oblika promocije. Te usluge, poput slanja izravne pošte ili letaka, obuhvaćaju pripremu, prijam, razradu i uručenje pošiljaka koje su svojim osobinama prilagođene različitim oblicima promocije putem pošte.

Tisak

Dostava i preuzimanje paketa na kiosku

Tisak je ponudio novu uslugu dostave paketa s kioska na kiosk. Usluga se zasniva na tome da pošiljatelj preda paket na sebi najbližem kiosku Tiska te da ju primatelj preuzme na sebi najbližem kiosku Tiska. Primatelj paket može preuzeti u roku od sedam radnih dana, uključujući i vikende, za cijelo radno vrijeme kioska u periodu kada to primatelju najviše odgovara. Dostava u roku od 24 sata moguća je za sve koji predaju svoje pakete na kioscima Tiska do 12 sati u Zagrebu dok u ostalim slučajevima Tisak paket dostavlja preuzete pakete u roku do 48 sati. 

  1. Ključne riječi
  2. vodič za male i srednje poduzetnike
  3. poštanske i kurirske usluge u RH
  4. kurirske (dostavljačke) službe u RH

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh