Kupnja OMV-a zatvara Inine crpke na otocima

Autor: Darko Bičak , 07. rujan 2012. u 17:35

Bez obzira tko se domogao crpki, povlačenje OMV-a iz regije izazvat će potrese na maloprodajnom tržištu naftnih derivata u Hrvatskoj

Preuzme li OMV-ove crpke u Hrvatskoj i/ili u Bosni i Hercegovini, Ina će se zbog prevelike koncentracije na tržištu morati riješiti svojih nerentabilnih benzinskih postaja koje se uglavnom nalaze na slabo naseljenim područjima i otocima. Nagađa se da će te crpke Ina pokušati prodati, no upućeni ne isključuju mogućnost i da one budu ugašene. “Dosad je trošak subvencije nerentabilnih benzinskih servisa na slabo prometnim cestama bio samo na Ini. Ne vidim zašto se u taj proces ne bi uključile jedince lokalne samouprave te županije i država”, misli Igor Dekanić, sveučilišni profesor i energetski stručnjak iz Zagreba.

Pitanje subvencija
Naravno, konkretna odluka o načinu i broju zbrinjavanja nerentabilnih servisa još nije donesena, barem o njoj u Ini ne žele javno govoriti, no svi se slažu da se radi na tome. Izvjesno je da će do rezanja broja benzinskih crpki doći čak i ako Ina ne bude izabrana kao najpovoljniji ponuđač za OMV-ovu maloprodaju. U samoj Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) za Poslovni su dnevnik pojasnili da za sada nema smisla govoriti o mogućem narušavanju tržišne utakmice i mjerama koje bi uslijedile jer se još ne zna tko se uopće zanima za OMV, tko će biti izabran kao kupac i pod kojim uvjetima. Iz Ine su potvrdili da su spremni za 91 OMV-ovu crpku u Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini platiti 126 milijuna eura. Iako iz OMV-a ne žele izlaziti ni sa kakvim procjenama, spekulira se da prodajna cijena neće biti manja od 150 milijuna eura. Uz Inu za OMV su službeno zainteresirani Zarubežnjeft, Gaspromnjeft, Lukoil, a spominje se i kuvajtski naftni operater Q8. Stručnjaci kažu da je OMV vrlo poželjna udavača zbog atraktivnih lokacija na kojima se nalaze njihove benziske crpke u Hrvatskoj i BiH. Tvrtkama poput Ine i Zarubežnjefta, te možda i Gaspromnjefta, ovih stotinjak novih benziskih crpki značilo bi puno i za njihove rafinerijske kapacitete.

Vlastite rafinerije
S druge strane ako bi se kao najpovoljniji ponuđač pokazao Lukoil ili Q8, tada bi svejedno profitirala jedna od te tri naftne kompanije koje ovdje imaju svoje rafinerije. “Velika Lukoilova rafinerija nalazi se u bugarskom Burgosu i ne treba očekivati da će se njima isplatiti dopremati gorivo od tamo. Realnije je da će benzine i dizel kupovati u regiji”, smatra Igor Dekanić. OMV gorivo nabavlja u Zaružbenjeftovoj rafineriji u Bosanskom Brodu.

Povlačenje

Petrol odustao od OMV-a zbog slovenskog bankrota
Kao ozbiljan pretedenat za preuzimanje OMV-ovih benziskih servisa u Hrvatskoj i BiH slovio je i Petrol. No početkom ovog tjedna iz Ljubljane su službeno objavili povlačenje iz utrke. Naftni stručnjaci naglašavaju da nije bilo realno očekivati da će Petrol preuzeti OMV. S jedne strane riječ je o manjem igraču na tržištu, no istodobno je Sloveniju pogodila financijska kriza s neizvjesnim završetkom.

Komentirajte prvi

New Report

Close