Hrvatski projekti od 2,5 milijarde eura

Domaće kompanije 7.6.2012. 22:00 Biserka Ranogajec

Najviše zanimanja pobudili su budući poslovni toranj Matrix u Zagrebu te već započeti City Colloseum Centar u Slavonskom Brodu

Poslovni, trgovački i turistički centri, infrastrukturni objekti i obnovljivi izvori energije, hrvatski su investicijski projekti za koje su se najviše zanimali talijanski ulagači na upravo održanom sajmu Expo Italia Real Estate (EIRE) u Milanu. Sajam se održavao od 5. do 7. lipnja, a projekte je predstavila Hrvatska gospodarska komora na izložbenom prostoru Be CROative.

Od 22 predstavljena investicijska projekta, vrijedna više od 2,5 milijarde eura, najviše zanimanja pobudili su budući poslovni toranj Matrix u Zagrebu (vrijednost investicije 125 milijuna eura) te već započeti trgovački City Colloseum Centar u Slavonskom Brodu (50 milijuna eura). Zatim, strance je zanimalo proširenja riječkog aerodroma u vlasništvu grada i zračne luke u vrijednosti 16 milijuna eura te nadogradnja zdravstveno-turističkog centra Biograd sa specijalnom bolnicom od 15 milijuna eura. Zanimali su se i za idejni projekt Pašman Resorta, “greenfield” investiciju koju pokreće tamošnja općina, a vrijedi 700 milijuna eura. Osim toga, strani investitori željeli bi ulagati u sve oblike obnovljivih izvora energije iako je na sajmu bio predstavljen samo projekt vjetroelektrane Tovarnik tamošnje općine, u koji treba uložiti 100 milijuna eura.“Hrvatskoj je Italija najvažniji partner u kontinuirano uravnoteženoj robnoj razmjeni. Italija je i drugi po važnosti ulagač, dok 65 posto bankarske aktive u državi nadziru banke u talijanskom vlasništvu, što može biti dobra potpora talijanskim ulagačima. Hrvatske su prednosti uključenost u NATO strukturu, završetak pregovora o ulasku u EU, ali i blizina tržišta”, naglasio je hrvatski veleposlanik u Italiji Tomislav Vidošević pred brojnim uzvanicima i investitorima okupljenim na svečanom otvorenju izložbe Be CROative. Silva Stipić Kobali, direktorica Centra za investicije HGK, održala je prezentaciju i potencijalnim ulagačima predstavila “Invest in Croatia” kao dio novog koncepta izložbe Be CROative, u sklopu kojeg su i ponuđene 22 investicije. Uz projekte iz turizma, infrastrukture i obnovljivih izvora energije predstavljeni su i projekti iz industrije, znanosti i tehnologije te nekretnina.

Sani Ljubunčić, načelnik sektora za međunarodnu suradnju, investicije i konkurentnost pri Ministarstvu poduzetništva i obrta, ulagačima je predstavio zakonodavni okvir za strana ulaganja s posebnim naglaskom na prioritetne sektore. HGK je ove godine osmislila sveobuhvatni koncept izložbe stavljajući naglasak na investicije i inovacije u Hrvatskoj, tumače organizatori nastupa u Milanu. Stoga izložba Be CROative, dodaju, ima dvije nove komponente - “Invest in Croatia” i “Innovation in Croatia” kojima je cilj predstaviti Hrvatsku i njeno gospodarstvo kao privlačnu ulagačku destinaciju s kvalitetnim investicijskim potencijalom.“Invest in Croatia” osmišljen je kao kontaktna točka za potencijalne ulagače koja će pružati informacije o investicijskim projektima, ulagačkoj klimi i uvjetima poslovanja. Kako bi se zainteresirani investitori što podrobnije informirali o ponuđenim projektima, na sajmu se dijelio i katalog o investicijskoj klimi i projektima. Katalog je prezentiran i putem video projekcija.Uz spomenute investicije, posjetitelji milanskog sajma zanimali su se i za druga događanja u Hrvatskoj. Pažnju su tako privukli Bjelovarski sajam, poslovne zone Kukuzovac i Ličko Lešće, električni automobil Concept One, geotermalna stanica Slatina, zračno pristanište Grabovnica, Domaće mlijeko Mljekare Varaždin, intermodalni i logistički centar Miklavija, aerodrom Otočac, tehnološki park Vučevica, Tehnopolis Osijek, Vrt Hrvatske, područje bivše tvornice Torpedo, kompleks Zapadna Žabica te projekti Ministarstva turizma: privatizacija hotela u državnom vlasništvu te razni “greenfield” i “brownfield” projekti na područjima u državnom vlasništvu.

  1. Ključne riječi
  2. Hrvatska gospodarska komora HGK
  3. Promoviranje Hrvatske i hrvatskih proizvoda u svijetu

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh