Frankfurt osvaja 1088 konja iz Svete Nedelje

Autor: Poslovni.hr , 13. rujan 2011. u 22:00

Tvrtka Rimac automobili prva je u Hrvatskoj koja je proizvela automobil, a s novim modelom konkurirat će Ferrariju i Tesla Motorsu

Mladi hrvatski izumitelj i autodizajner Mate Rimac će 15. rujna u Frankfurtu, na jednom od najprestižnijh sajmova automobila na svijetu, predstaviti svoj sportski električni automobil Concept One i tako postati konkurencija najvećim imenima u automobilskoj industriji. Ekskluzivno za Poslovni dnevnik Rimac otkriva tajne svoje tvrtke i novog automobila. Već se dugo govori o vozilu Concept One, automobilu koji će ući u povijest hrvatske automobilske industrije, pa smo odlučili otići u Svetu Nedelju u radionicu dvadesettrogodišnjega genijalca, izumitelja i direktora tvrtke Mate Rimca kako bismo vidjeli kako on i 20 zaposlenika Rimac Automobila pišu povijest i rade možda i najbrži električni automobil na svijetu. Nismo znali što da očekujemo s obzirom na to da je riječ o tako mladom čovjeku koji je svojim inovacijama i znanjem ostvario dva patenta i znatiželju hrvatske javnosti. Kad smo stigli u Svetu Nedelju, doček je bio kao da smo došli nekom prijatelju automehaničaru razgovarati o njegovu novom automobilu, a ne direktoru tvrtke koja će uskoro u proizvodnju pustiti automobil za koji se govori da će stajati 800.000 eura kao i automobili Paginija i Koenigsegga. Razlika je da se u ovoj radionici sve radi s kirurškom preciznošću, a na rukama Mate Rimca nema ni trunka prljavštine. Svojom novom sportskom jurilicom Rimac će konkurirati najboljim proizvođačima električnih automobila, talijanskom Ferrariju i Bugattiju te američkom Tesla Motorsu.

U planu novi pogon
Početni kapital za proizvodnju Rimac je dobio od roditelja, no rekao je da će, kad proizvodnja krene, roditeljima otplatiti njihovu investiciju. Odlučio je da Concept One neće ići u masovnu proizvodnju, već da će se godišnje proizvoditi deset, najviše 15 primjeraka. Kad se počelo više govoriti o financijama, bivši student VERN-a Rimac ipak je pokazao menadžersku crtu te objasnio da prema ugovorima sa svima s kojima posluje ne smije odavati novčane iznose i imena. Ipak, priznao je kako mu je najveći investitor i poslovni partner bogati šeik i član kraljevske obitelji iz Abu Dhabija s kojim je sklopljen dogovor u kojem će šeik, čije ime nije htio otkriti, otkupiti manjinski udio u tvrtki. Šeik je već naručio dva automobila, a Rimac Automobili su mu darovali električni bicikl koji postiže maksimalnu brzinu od 80 kilometar na sat. Rimac kaže da postoji mogućnost da će svakom budućem kupcu također darovati takav bicikl. Bez obzira na interes bogatih investitora Rimac ističe da namjerava zadržati većinski udio u tvrtki. Kaže da mu je prioritet da proizvodnja ostane u Hrvatskoj. Za sada iznajmljuje prostor u Svetoj Nedelji, no kako mu već sada nedostaje prostora, planira graditi poslovnu zgradu. Rimac s ponosom ističe kako je sve počelo od zelenog BMW-a koji je brzo počeo plijeniti pozornost široke i stručne javnosti. “Rimac e-M3, zapravo prerađena BMW-ova kockica, ujedno je prvi automobil koji je proizveden u Hrvatskoj. Mijenjali smo dio po dio sa svojim dijelovima dok na kraju od starog BMW-a nije ostala samo zelena karoserija. Pokazalo se da sustav napajanja i naš motor i te kako dobro rade u gradskoj vožnji, ali i pri velikim brzinama. Neke tvrtke iz Austrije i Slovenije, koje zbog odredbi ugovora ne smijem imenovati, već su izrazile želju da u svoje automobile ugrađuju određene dijelove koje izrađujemo i koji se mogu naći u e-M3”, hvali se Rimac.

Dodaje da je njegova tvrtka spremna raditi takve poslove zahvaljujući iskustvima s vozilom e-M3 koja su ukazala na sve prednosti električnih automobila. Ipak, novi Concept One bit će na nekoliko razina daleko napredniji od starog automobila. Dok je najveća brzina e-M3 iznosila 280 kilometara na sat i jednim punjenjem je mogao prijeći 200 kilometara, Concept One će juriti čak 305 kilometara na sat, a jedno punjenje bit će dovoljno za 600 kilometara puta. Iako Rimac priznaje da nije provjeravao koliko stoji jedno punjenje baterija za Concept One, kaže da baterije e-M3 napuni strujom u vrijednosti od 12 kuna. Kako baterija u novom automobilu ima kapacitet od 92 kWh, što je gotovo četiri puta više od prethodnika, jedno punjenje za Concept One trebalo bi stajati barem 50 kuna.

Razvili gotovo sve dijelove
Ne smijemo zaboraviti da je Concept One ipak sportski automobil sa 1088 konjskih snaga koji može potegnuti do brzine od 100 kilometara na sat za 2,8 sekundi. Automobil nema retrovizore, već njih zamjenjuju kamere na svakom kutu automobila koje osim što omogućavaju vozaču da na malom zaslonu desno od vozačkog mjesta lakše prati promet, također olakšavaju parkiranje. Concept One nema ni mjenjač, a ispod poklopca motora izgleda mnogo jednostavnije od automobila s motorom na unutarnje izgaranje, no nijedan pravi kupac neće se dati zavarati onim što vidi. Rimac Automobili su u izradi svakog dijela automobila pazili na svaki detalj o čemu najviše govori činjenica da automobil ima 3000 različitih dijelova od kojih se svaki dio pojedinačno razvijao. Unatoč za električne automobile impresivnom dometu od 600 kilometara Rimac se ne namjerava zaustaviti na tome. Planira za najviše pet godina uvesti “range extender”, zapravo manji Vankelov motor koji će se uključiti u slučaju da se baterije isprazne, a pogonit će ga benzin ili neko drugo gorivo. Hrvatska će ovim automobilom dobiti čisti hrvatski proizvod vrhunske kvalitete na svjetskom automobilskom tržištu.

(Leo Buljan)

Kooperanti

Hrvatske tvrtke znaju i mogu
Rimac je inzistirao da, unatoč ponudama raznih stranih kompanija, što više partnera u izradi automobila bude iz Hrvatske. Tako je Motoplastika Mac izrađivala karbonske dijelove, Lipik glas stakla, Board Guardian i Techno trick su radili kalupe, Klex radio 3D print-dijelove, Xylon je bio zadužen za Infotainment i Meglaj design za lakiranje. Izgled novog automobila ostat će nepoznat do sajma u Frankfurtu. Cijena nije fiksna, a svaki automobil bit će izrađen prema željama kupca pa će cijena ovisiti o opremi. Rimac je u šali rekao: “Oni koji će kupiti ovaj automobil neće razmišljati o cijeni”.



Mate Rimac kaže da je sve počelo sa BMW-om e-M3/PXL

Komentirajte prvi

New Report

Close