Mladi hrvatski izumitelj i autodizajner Mate Rimac će 15. rujna u Frankfurtu, na jednom od najprestižnijh sajmova automobila na svijetu, predstaviti svoj sportski električni automobil Concept One i tako postati konkurencija najvećim imenima u automobilskoj industriji. Ekskluzivno za Poslovni dnevnik Rimac otkriva tajne svoje tvrtke i novog automobila. Već se dugo govori o vozilu Concept One, automobilu koji će ući u povijest hrvatske automobilske industrije, pa smo odlučili otići u Svetu Nedelju u radionicu dvadesettrogodišnjega genijalca, izumitelja i direktora tvrtke Mate Rimca kako bismo vidjeli kako on i 20 zaposlenika Rimac Automobila pišu povijest i rade možda i najbrži električni automobil na svijetu. Nismo znali što da očekujemo s obzirom na to da je riječ o tako mladom čovjeku koji je svojim inovacijama i znanjem ostvario dva patenta i znatiželju hrvatske javnosti. Kad smo stigli u Svetu Nedelju, doček je bio kao da smo došli nekom prijatelju automehaničaru razgovarati o njegovu novom automobilu, a ne direktoru tvrtke koja će uskoro u proizvodnju pustiti automobil za koji se govori da će stajati 800.000 eura kao i automobili Paginija i Koenigsegga. Razlika je da se u ovoj radionici sve radi s kirurškom preciznošću, a na rukama Mate Rimca nema ni trunka prljavštine. Svojom novom sportskom jurilicom Rimac će konkurirati najboljim proizvođačima električnih automobila, talijanskom Ferrariju i Bugattiju te američkom Tesla Motorsu.
U planu novi pogon
Početni kapital za proizvodnju Rimac je dobio od roditelja, no rekao je da će, kad proizvodnja krene, roditeljima otplatiti njihovu investiciju. Odlučio je da Concept One neće ići u masovnu proizvodnju, već da će se godišnje proizvoditi deset, najviše 15 primjeraka. Kad se počelo više govoriti o financijama, bivši student VERN-a Rimac ipak je pokazao menadžersku crtu te objasnio da prema ugovorima sa svima s kojima posluje ne smije odavati novčane iznose i imena. Ipak, priznao je kako mu je najveći investitor i poslovni partner bogati šeik i član kraljevske obitelji iz Abu Dhabija s kojim je sklopljen dogovor u kojem će šeik, čije ime nije htio otkriti, otkupiti manjinski udio u tvrtki. Šeik je već naručio dva automobila, a Rimac Automobili su mu darovali električni bicikl koji postiže maksimalnu brzinu od 80 kilometar na sat. Rimac kaže da postoji mogućnost da će svakom budućem kupcu također darovati takav bicikl. Bez obzira na interes bogatih investitora Rimac ističe da namjerava zadržati većinski udio u tvrtki. Kaže da mu je prioritet da proizvodnja ostane u Hrvatskoj. Za sada iznajmljuje prostor u Svetoj Nedelji, no kako mu već sada nedostaje prostora, planira graditi poslovnu zgradu. Rimac s ponosom ističe kako je sve počelo od zelenog BMW-a koji je brzo počeo plijeniti pozornost široke i stručne javnosti. “Rimac e-M3, zapravo prerađena BMW-ova kockica, ujedno je prvi automobil koji je proizveden u Hrvatskoj. Mijenjali smo dio po dio sa svojim dijelovima dok na kraju od starog BMW-a nije ostala samo zelena karoserija. Pokazalo se da sustav napajanja i naš motor i te kako dobro rade u gradskoj vožnji, ali i pri velikim brzinama. Neke tvrtke iz Austrije i Slovenije, koje zbog odredbi ugovora ne smijem imenovati, već su izrazile želju da u svoje automobile ugrađuju određene dijelove koje izrađujemo i koji se mogu naći u e-M3”, hvali se Rimac.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu