Danci kupuju najskuplje automobile u Europi, Hrvatska pri dnu ljestvice

Autor: Saša Vejnović , 13. srpanj 2010. u 22:00

Danci će Mercedes S klase platiti čak 214.000 eura, dok isti taj automobil u Hrvatskoj stoji 102.000 eura, a u Velikoj Britaniji tek 52.000

Kupovinu automobila mnogi smatraju luksuzom, ail vjerojatno nitko kao Danci koji nerijetko plaćaju dvostruko više za isti automobil od ostalih stanovnika zemalja Europske unije. Najjeftinije će u eurozoni proći Slovenci i Grci, a izvan nje uvjerljivo Česi. Pokazuju to rezultati istraživanja Europske komisije o konkurentnosti cijena automobila, a kad se s njima usporede cijene nekih automobila u Hrvatskoj, može se zaključiti da prolazimo relativno jeftino.

Bez Astre
Nažalost, istraživanje nije obuhvatilo cijenu Opel Astre, koja je godinama najprodavaniji model u Hrvatskoj, pa smo stoga usporedili cijene novog VW Pola, koji je drugi najtraženiji model i trenutno ozbiljno prijeti da Astru skine s trona. U Hrvatskoj Polo 1.2 trendline sa 60 konjskih snaga stoji manje od 11.000 eura, dok su ga Slovenci mogli kupiti već za 9,5 tisuća eura. Česi čak za manje od 9000, a stanovnici Cipra za 10.000. U Danskoj, međutim, isti takav Polo stoji čak 19.000 eura s porezom (bez poreza 8661 eura), a u Irskoj više od 14.000 eura. Opelova Corsa također se dobro prodaje u Hrvatskoj, pa tako za paket opreme enjoy i motor 1.4 od 90 konjskih snaga ovdje valja izdvojiti nešto manje od 14.000 eura. U Sloveniji je model najsličniji ovome bio oko 2000 eura manje, u Grčkoj je stajao 13.000 eura, a u Njemačkoj gotovo 15.000. Irci su za njega plaćali gotovo 17.000, a Danci čak 23.000 eura. Renault Clio, također omiljen automobil u Hrvata, u istraživanju se tek spominje kao Clio III, bez podataka o motoru i opremi. Najjeftiniji Renault Clio, s motorom 1.2 16V i opremom autentique, u Hrvatskoj stoji gotovo 11.000 eura. U Sloveniji je Clio III stajao gotovo 13.000, u Rumunjskoj i Češkoj bio je par stotina eura jeftiniji, dok je u Danskoj za njega valjalo izbrojati 25,5 tisuća eura. U visokim segmentima, međutim, nismo baš tako povoljni, za što su najzaslužnija posebna porezna davanja koja plaćaju kupci luksuzne robe.

Velika davanja
Tako, primjerice, Mercedes S 350 s motorom od 3498 kubika i 272 konjske snage, u Hrvatskoj stoji nešto manje od 65.000 eura bez poreznih davanja, odnosno više od 102.000 eura s državnim davanjima i PDV-om. U Luksemburgu ovaj automobil stoji “tek” našto više od 73.000 i Velikoj Britaniji svega 52.000, a u Njemačkoj 76.000 eura. Danci će, po običaju, platiti najviše, ukupno 214.000 eura s porezom, dok mu je i u toj zemlji cijena bez poreza svega 64.000 eura.

Hibridi

Bez poticaja
Istraživanje EK nažalost ne sadrži podatke o cijenama Toyote Prius, najrasprostranjenijeg automobila s hibridnim pogonom. Naime, mnoge zemlje potiču kupnju ovakvih automobila jer imaju znatno nižu emisiju ugljičnog dioksida, ali Hrvatska nije među njima.




Komentirajte prvi

New Report

Close