Cipele iz Ivančice Froddo i Bambi osvajaju Njemačku, sljedeće godine izvoze ih 25.000

Autor: Izak Vrtarić/VL , 06. prosinac 2014. u 11:57
Foto: Marko Jurinec / Pixsell

Od ulaska u Europsku uniju Ivančica je udvostručila izvoz.

Davne 1946. godine dvanaest ivanečkih postolara udružilo je pamet i alate te osnovalo zadrugu – Ivančicu. Proizvodili su cipele za rudare plitkih ugljenokopa ivanečkog područja, a po potrebi i cipele za Ivančanke i Ivančane. No nisu ni sanjali da će više od pola stoljeća kasnije cipelice koje proizvedu njihovi potomci nositi djevojčice i dječaci u Njemačkoj, Engleskoj, Francuskoj, Ukrajini i još dvadesetak država svijeta.

Veliki zaokret

No upravo se to događa. Dječje marke Froddo i Bambi (koji je došao lanjskom akvizicijom varaždinske tvrtke) tražena su roba u Kölnu, Münchenu, Nürnbergu i drugim njemačkim gradovima u kojima Ivančica godišnje, od ulaska u EU, udvostručuje izvoz.

– Napravili smo veliki zaokret 2000. godine, zaokret prema tržištu i promociji. Krenuli smo na međunarodne sajmove, gdje smo se mogli uspoređivati s drugima i vidjeti u čemu smo konkurentni, a što nam još nedostaje. U posljednjih pet-šest godina trud je urodio plodom – objašnjava direktor prodaje Siniša Zver te dodaje da im je, primjerice za Njemačku, ulazak u EU potpuno otvorio vrata.

Izravno pristupaju običnim, malim kupcima, koje obilazi agent. Predstave im iduću kolekciju (svake godine imaju dvije kolekcije s do 350 artikala), prime narudžbu i ekspresno isporuče tražene količine. Carine više nema, Njemačka im je blizu, a europski proizvođači dječje obuće rijetki. U Njemačkoj trenutačno imaju 73 kupca, no nema svaki samo po jedno prodajno mjesto, a njihov broj raste. Lani su u Njemačku izvezli oko 5000 pari cipelica, ove će godine doseći 14.000, a nagodinu i 25.000!

– I mi postižemo višu cijenu, a i njihovi trgovci imaju više marže pa tako krajnji proizvod u Njemačkoj bude do 20 posto skuplji nego u Hrvatskoj – kaže Zver i objašnjava da Nijemci, kao i Englezi, imaju potpuno drugačiji ukus od roditelja hrvatske djece. Vole veliki izbor boja, ali cipelica koju odaberu mora biti jednostavna, gotovo pa jednobojna, bez ukrasa, mašnica, leptirića, šljokica, natpisa i bilo čega drugog.

Posao s Austrijancima

Ono do čega najviše drže u Ivančici jest činjenica da njihove cipelice ne rade automati nego oko 700 vrijednih radnica. Proizvod je hrvatski iako Froddo i Bambi mnogi percipiraju kao stranu marku. Za svoje cipelice jamče da su od prirodnih materijala, tj. kože, bez kroma 6 i azzo boja, s ljepilima na bazi vode, anatomskim ulošcima…

Godišnje Ivančica proizvede oko 1,2 milijuna pari obuće. Njihov je vlastiti program oko 250 tisuća pari (pola ide u izvoz), a ostalo je lohn posao za austrijski Paul Green. Dodajmo da je Ivančica u vlasništvu malih dioničara. Ukupni prihodi lani su iznosili 83,9 milijuna kuna, dok je dobit nakon oporezivanja bila 3,2 milijuna kuna.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Ma gluposti dječje cipele 400kn koje djete preraste za mjesec dva , a radnici im najvjerojatnije rade na cistom minimalcu

Odličene su im dječije cipele, kvalitetne kožne i jako lijepe. Cijena jest 400kn al vrijede do zadnje lipe!

A mogli bi i u znak lokalpatriotizma malo smanjiti marze u Hrv ako su toliko uspjesni u inozemstvu… tako da ne moramo jedne djecje papuce kupovati na 3 rate.

New Report

Close