Tankerska Next Generation predstavio IPO: Žele prikupiti oko 40 milijuna dolara

Autor: Ante Pavić , 21. siječanj 2015. u 12:14
Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

TNG želi prikupiti oko 40 milijuna dolara prodajom 3,6 milijuna ponuđenih dionica.

Vodeći ljudi zadarske Tankerske plovidbe i njezine novoosnovane tvrtke kćeri Tankerska Next Generation (TNG) u srijedu su u u Zagrebu ulagačima predstavili svoju novu kompaniju nadajući se da će ih u što većem broju privući u prvoj inicijalnoj ponudi dionica nekog dioničkog društva u Hrvatskoj od početka gospodarske krize prije sedam godina. Puna dvorana hotela Double Tree by Hilton pokazala je da su ulagači zainteresirani za TNG, a među njima je bio i izvršni potpredsjednik  za izvozna tržišta Agrokora Damir Kuštrak koji je na pitanje je li to i Agrokor zainteresiran za ulaganje u TNG odgovorio da nije. Damir Grbavac, predsjednik uprave društva za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima Raiffeisen, kazao je da «bi to moglo biti dobro ulaganje».

 TNG želi prikupiti oko 40 milijuna dolara prodajom 3,6 milijuna ponuđenih dionica koje bi uložio u kupnju novih brodova. IPO će se smatrati uspjelim iskažu li ulagači namjeru za kupnju najmanje 1,5 milijuna dionica. Očekuju se ponude u rasponu od 64 do 77 kuna po dionici, dok se dosadašnjim dioničarima Tankerske plovidbe nudi da jednu dionicu Tankerske zamijene za osam dionica TNG-a. Ponuda je, kažu u TNG-u, namijenjena svim skupinama ulagača. Tankerska plovidba kao osnivač društva namjerava zadržati vlasnički udjel od 51 posto, što prema riječima čelnika, predstavlja i sigurnost ulagačima jer iza TNG-a stoji cijela kompanija.

«TNG-u ćemo kao kompaniji koju smo osnovali pomoći svojim znanjem i iskustvom, no kao najveći dioničar očekivat ćemo isto ono što i najmanji dioničar: što veću dividendu i rast cijene dionice kako bismo ostvarili maksimalni povrat na svoje ulaganje», poručio je predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Mario Pavić. Kompanija već raspolaže s dva takozvana produkt tankera, a u izgradnji je još jedan kojega bi u južnokorejskom gradilištu trebali preuzeti do kraja godina. TNG planira upravljati s flotom od šest takvih brodova i usredotočiti se isključivo na tržište naftnih prerađevina čija se prerada seli iz zapadnih rafinerija na Bliski istok i Aziju, što sa sobom donosi nove i dulje plovne puteve, a time i zaradu brodarima. «TNG će imati mladu flotu modernih eko-tankera za prijevoz naftnih prerađevina koji zahvaljujući najsuvremenijoj tehnologiji troše manje goriva od konvencionalnih tankera, a kako su cijene brodova još uvijek 40 posto ispod ranijeg maksimuma, smatramo da je sada pravo vrijeme za njihovu nabavu», kazao je direktor TNG-a John Karavanić.Financijski direktor Tankerske plovidbe Nikola Košćica dodao je da će burzovna kotacija i novi kapital omogućiti TNG-u povoljnije financiranje kupnje novih brodova kod svjetskih banaka.

Javna ponuda dionica započinje 26. siječnja, a trajat će do 5. veljače ukoliko ne bude skraćivanja u slučaju velikog interesa ulagača. Aranžer izdanja je investicijsko društvo Interkapital vrijednosni papiri, a dionice će se moći kupiti preko Interkapitala i Raiffeisenbank Austrije.

Komentirajte prvi

New Report

Close