Za unikatni namještaj naših likovnih umjetnika zainteresirani i stranci

Autor: Marta Duić , 08. ožujak 2016. u 13:56
Marin Gril: 'Ne zanima me serijska proizvodnja'/Anto Magzan/PIXSELL

Unikatni namještaj naručuju dizajneri i arhitekti, njime se opremaju hoteli i marine a stižu i inozemne narudžbe.

Likovni umjetnik Marin Gril radi namještaj posebnog stila, on sam naziva ga namještajem s mediteranskim duhom, te osvaja publiku svojom jedinstvenom verzijom shabby chica.  U ponudi ima ručno izrađen, unikatni namještaju uglavnom rađen po mjeri i po potrebama kupca. Kako kaže autor, u svaki komad namještaja uloženo je dosta  promišljanja i vremena, a svaki komad namještaja koji napravi nastoji prilagoditi osobnosti kupca za kojeg je namještaj rađen.

Uglavnom radi male škrinje i komode, a ponekad i veće komade namještaja kao što su radni stolovi i police za knjige. ˝Drvo kao materijal me oduvijek privlačilo i od njega sam još kao dječak izrađivao različite predmete. Kasnije sam se okušao i u izradi pojedinih komada namještaja. Volim kada stvari imaju istrošen i starinski izgled pa ih na različite načine patiniram i kroz njih na taj način pokušavam ispričati nekakvu priču. Često ih i nekoliko puta prebojavam i brusim dok nisam zadovoljan˝, objašnjava Marin Gril. Njegova priča je krenula kad je prijatelje  oduševio namještajem koji radi pa su ga zamolili da i njima izradi nešto slično, nakon čega su te stvari vidjeli  i neki drugi pa se posao počeo razvijati.  

 

10zaposlenika

želio bi zaposliti Lukenda u svojoj manufakturi

˝Danas na mjesečnoj bazi imam nekoliko kupaca, ipak je riječ o ručno izrađenom namještaju kojeg radim sam i koji je svaki komad  posebno osmišljen uz dosta truda i vremena,  tako da u trenutnim okvirima ne bih bio u stanju proizvesti više. Osim toga, ne uzimam previše narudžbi jer serijska i masovna proizvodnja nije ono što me zanima.  S većinom svojih kupaca ostajem u kontaktu i moram reći da ljudi u pravilu nakon što im napravim prvi komad namještaja naručuju i drugi i treći˝, pohvalio se Gril. Sličnu djelatnost ima i tvrtka Viva in koja se bavio izradom namještaja od punog drveta, točnije lamelirane  smreke, pridajući pritom važnost retro izgledu namještaja. 

Šarmirali sami sebe  
Kako kaže Lujo Lukenda, vlasnik tvrtke Viva in, svaki od artikala je unikatan upravo zbog načina rada. ˝Nakon izrade artikl se boja temeljnom zatim traženom bojom u nekoliko slojeva, naravno ovisno o potrebi i zahtjevu stranke te se obrađuje u našem stilu da poprimi starinski izgled. Pohabanost može biti neznatna ili relativno jaka ovisno o zahtjevu stranke. Sve su boje na bazi vode tako da nema nikakvih toksičnih svojstava te je naš proizvod isključivo hrvatski i po dizajnu i po materijalima˝, objašnjava Lujo Lukenda, vlasnik tvrtke Viva in.

Ta se tvrtka niz godina bavila adaptiranjem starih objekata u Hrvatskoj, a kada je njegov tim prije desetak godina dobio zahtjev investitora da mu urede prostor u retro stilu krenula je priča shabby chic namještaja. ˝Zainteresirali smo se za to i krenuli na posao, a prostor koji smo uredili je na kraju izgledao toliko šarmantno da nam je to uskoro postala i glavna djelatnost. Takvo nešto nedostajalo je našem podneblju te danas surađujemo s mnogim arhitektima i dizajnerima interijera. Specifičnost tog namještaja što je jednostavan bez suvišnog kiča i jednostavan za održavanje, da ne pričamo o šarmu tih komada namještaja˝, kaže Lukenda.

Važan izravni kontakt
Osnovni problem koji Gril ističe je taj što nema prodajni prostor koji bi bio primjeren njegovoj djelatnosti. ˝To bi trebao biti prostor koji bih mogao urediti u cijelosti u stilu koji odgovara mojem radu i u koji bi ljudi mogli navratiti. Već dugo tražim takav prostor koji bi mi odgovarao i veličinom i lokacijom i naravno cijenom˝, požalio se Gril. Zasad se fotografije onog što ovaj likovni umjetnik radi mogu isključio vidjeti na webu točnije na Facebooku ili Twitteru te na njegovoj web stranici.

˝Od web shopa u pravom smislu te riječi sam odustao jer sam uvidio da je u mom slučaju neposredan kontakt s kupcem jako bitan,  ljudi koji su zainteresirani mi se obrate porukama ili mailom pa onda  razgovaramo o njihovim željama i dogovaramo pojedinosti˝, objašnjava Gril. Na početku je i tvrtka Viva in imala poteškoća, kako kaže Lukenda, rad s punim drvetom je dosta zahtjevan, a budući da su radili s lameliranom smrekom koja reagira i na obradu i na bojanje sasvim različito od drugih vrsta drveta suočavali su se i s tim dodatnim problemima. ˝S vremenom su svi problemi riješeni te danas imamo kvalitetan i lijep proizvod koji se usavršava iz dana u dan. Uglavnom radimo specifičnosti, ponekad cijeli interijer, a ponekad pojedine dijelove tog interijera. Naši kupci su uglavnom fizičke osobe, dizajneri i arhitekti koji opremaju interijer te nas uvrste u svoje radove˝, kaže Lukenda.

Drvene škrinje najtraženije 
Gril nam otkriva kako su najtraženije drvene škrinje različitih dimenzija jer je riječ o komadu namještaja koji se može iskoristiti na bezbroj načina, od toga da može služiti kao stolić za kavu u dnevnom boravku,  za odlaganje cipela u predsoblju ili  jednostavno može biti ukras u kutu sobe. ˝ Javljaju mi se ljudi i izvana, naročito iz Velike Britanije, oni su dosta zainteresirani za namještaj ove vrste. Trenutno sam u dogovorima oko uređenja interijera jednog malog obiteljskog  hotela na obali, tako da me čeka dosta posla. Najveće postignuće za mene je, iako zvuči kao fraza,  kad su ljudi zadovoljni kupljenim namještajem i kad mi i nakon nekoliko mjeseci pošalju fotografiju  gdje su okupljeni oko stola kojeg sam napravio. Uglavnom ostajem u kontaktu sa svojim kupcima˝, zaključuje Gril.

Viva in ima i radionicu u Zagrebu te u sastavu nje showroom, a namještaj se može pronaći i na njihovoj web stranici. Kao najtraženiji dio asortimana Lukenda izdvaja komode te spavaće sobe, a rade i selektivne komade po zahtjevu kupca poput ogledala, vješalica. Napominje kako često rade  i kuhinje, a stolovi i stolice raznih dimenzija su njihova svakodnevica. ˝Naši artikli su specifičnog dizajna i očito su izazvali pozornost na tržištu. Svakodnevno primamo popriličan broj upita i ovisni po mogućnostima klijenata. Dokaz tome je dnevni kontakt od pet do deset upita za namještaj. Komentari su uglavnom pozitivni i mislimo da je već sada izgrađen jedan mali hrvatski brend˝, pohvalio se Lukenda.

Imaju i upite iz susjednih zemalja s kojima uskoro kreću u realizaciju. Lukenda kaže kako su do sada uredili i opremili niz obiteljskih objekata, apartmana, mini hotela te neke ACI marine. ˝U budućnosti se želimo držati ideje o stvaranju male efikasne tvrtke prepoznatljivog dizajna, točnije manufakture te s vremenom želimo doći do brojke od desetak zaposlenika. Time ćemo zadržati kontrolu u kvaliteti i rokovima kojih se uvijek pridržavamo. Naše najveće postignuće je svakako specifičan dizajn, zainteresiranost tržišta i kontinuirani cjelogodišnji posao. I više smo nego zadovoljni sa dosadašnjim poslovanjem te smo upravo u dogovorima o opremanju hotela, marina i obiteljskih apartmana po jadranskoj u turističke svrhe˝, otkriva Lukenda.

Komentirajte prvi

New Report

Close