Nike i Adidas u pohodu na Peking

AFTER 5 7.8.2008. 6:30 Ksenija Končevski

Usprkos snažnoj poziciji Adidasa u Europi i vlastitom slabljenju u SAD-u, Nike je u protekle tri godine uspio proširiti vodstvo ispred konkurenata i sada drži 36% tržišta

Dok će sportaši na olimpijskim borilištima u Pekingu loviti što bolje rezultate, u sjeni njihovih natjecanja vodi se možda i mnogo oštrija borba dvaju najljućih rivalskih proizvođača sportske opreme Nikea i Adidasa. Štoviše, Olimpijske igre u Pekingu koje započinju ovoga petka Nikeu i Adidasu će jače odškrinuti vrata velikog tržišta Kine sa oko 1,3 milijarde stanovnika.

To je naročito važno njemačkom Adidasu nakon što po preuzimanju američkog Reeboka nije uspio oživjeti poslovne rezultate i ozbiljno ugroziti primat većeg rivala Nikea u SAD-u. Koncentracija na tržištima u usponu, poput kineskog, uprava rivalskog Nikea istovremeno smatra se glavnim ključem dugoročnog uspjeha u poslovanju. Tome u prilog govore i podaci koje je objavila tvrtka za istraživanje tržišta NPD prema kojima je tržište Kine u 2007. godini ostvarivši rast od 15,9 posto generiralo 7,9 milijardi dolara prihoda od prodaje sportskih artikala.

Unatoč relativno snažnoj poziciji njemačkog Adidasa u Europi i slabosti na Nikeovom matičnom tržištu u Sjedinjenim Američkim Državama, u protekle je tri godine Nike ipak uspio proširiti globalno vodstvo ispred svog njemačkog konkurenta. Nike, naime, prema podacima koje je objavila tvrtka Sporting Goods Intelligence, drži 36-postotni udio na tržištu, značajno ispred Adidasa (21,8 posto) koji je pretprošle godine pod svoj krov pridodao američku marku Reebok (u ukupnom tržišnom udjelu Adidasa generira 6 posto). Nikeu i Adidasu u segmentu sportske obuće, odjeće, dodataka i opreme konkurira manji rival Puma. No, za razliku od dva veća konkurenta, njemačka Puma nije toliko ovisna o tržištu Sjedinjenih Američkih Država već najveći dio prihoda generira u Europi, na Bliskom istoku i u Africi. Tek oko 25 posto prihoda Puma je ostvarila u američkoj regiji za 2007. prema 28,3 posto u 2006. godini.

Sinergija kupnjom Reeboka
Iako je akvizicija američkog Reeboka prije dvije godine stvorila određene sinergije za Adidas, taj proizvođač sportske opreme još ima teškoće, a krenuo je i u pohod na nova tržišta. Po preuzimanju Reeboka, Adidas je udvostručio udio na sjevernoameričkom tržištu na kojem je prije akvizicije imao deset posto. Adidas kao i manjeg rivala Pumu, drugog europskog proizvođača sportske opreme, osnovali su braća Adi i Rudi Dassler, a zajedničko im je sjedište u istom njemačkom gradu Herzogenrauchu. Nakon što je prije toga u zadnjih šest godina pet puta povećala rezultate prodaje zbog rasta potražnje za odjećom i obućom koja podsjeća na razdoblje sedamdsetih godina prošloga stoljeća, Puma se lani našla na meti preuzimanja francuskog proizvođača luksuznih roba Pinault-Printemps-Redoutea (PPR). Poslovnu godinu 2007. godinu Puma je završila sa 269 milijuna eura neto dobiti nakon što je za prethodnu godinu iznosila 263,2 milijuna eura.

“Puma je uspješno započela 2008. koja će zahvaljujući velikim manifestacijama biti godina sporta”, ustvrdio je početkom godine predsjednik uprave Jochen Zeitz nakon što je prema istraživanju NPD-a globalna prodaja sportske opreme, odjeće i obuće u prošloj godini narasla 4 posto, na 278,4 milijarde dolara. Inače, prema podacima koje je objavio NPD, tržišni udio sportskih artikala u Sjedinjenim Američkim Državama lanjske je godine prema 40 posto u 2006. potonuo na 36 posto, prije svega zbog pada tečaja dolara. Istovremeno, tržišni udio u Europi je povećan zahvaljujući rastu vrijednosti eura i unatoč slabom rastu europske prodaje (za 2%). Najbrže su rastuća tržišta sportski artikala, piše nadalje u izvješću NPD-a, južna i središnja Azija s ostvarnim rastom prodaje od 13 posto, Bliski istok (16%) i središnja i istočna Europa (20%). Osim proizvodnje sportske odjeće, sve važniji segment proizvodnje Nikea, Adidasa i Pume je moda inspirirana sportom za slobodno vrijeme i svakodnevnu upotrebu. Naime, prema istraživanju tvrtke International Sporting Intelligence, većina sportske obuće (70%) nije namijenjena bavljenju sportom već za slobodno vrijeme i svakodnevnu upotrebu.

  1. Ključne riječi
  2. sport i sportski brendovi u svijetu

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh