Insignia u biznis klasi

Izbacivši na tržište Insigniju, Opel je ozbiljno priprijetio konkurenciji u utrci za najpoželjnije poslovno vozilo. Pojavom modela s pogonom na sva četiri kotača pojačao je svoje šanse za pobjedu

O Opelovim poslovnim modelima vjerojatno se ne bi ozbiljno razgovaralo da ta kuća nije izbacila Insigniju s kojom se ponovno vratila u utrku za najpoželjniji automobil za poslovnjake. I taman kad se razvodnilo početno uzbuđenje koje je ovaj Opelov atraktivan model izazvao, na tržište je stigla nova poslastica - Insignia s pogonom na sva četiri kotača. Vanjski dizajn Insignije izaziva nebrojeno više emocija od Vectre, dosadnjikavoga kutijastog prethodnika kojeg su atraktivnim mogli smatrati samo krajnje nekritični obožavatelji ove marke. Insignija nema tih problema.

Naprotiv, svojim zaobljenim linijama privući će i sumnjičavce. U jednotjednom testu družili smo se s karavanskom verzijom koja nije ništa manje atraktivna od klasičnog modela, a zbog praktičnosti bi zainteresiranima za Insigniju mogla biti i prvi izbor. Najzanimljivija su vrata prtljažnika s kojima se podiže cijeli stražnji kraj zajedno sa svim svjetlima pa karavanska Insignija s podignutim prtljažnim vratima izgleda poput kakva Jadrolinijina trajekta kojemu je “zinuo” dobar dio broda kako bi progutao što više tereta. Kako su u tom slučaju u zraku i kompletna stražnja svjetla, ispod vrata se nalaze dodatna svjetla da u mraku Insignija ne bi postala nevidljiva. Iako smo tijekom testa čuli razmišljanja da tako gorostasna vrata djeluju nepotrebno zastrašujuće, nama se to ipak dopalo. Zbog ravnog poda koji olakšava utovar prtljažnik djeluje maleno za automobil ove kategorije, no ispod podnice nalazi se još prostora razdvojenog pregradama, što se pokazalo prilično praktičnim u svakodnevnim situacijama. Točku na “i”, što se vanjskog izgleda tiče, Opel je stavio 19-inčnim kotačima koji dodatno podižu opći dojam.

Atraktivni dodaci
Na unutrašnjost smo već navikli jer je ona postala već standardni dio svih novih Opelovih modela. U slučaju Insignije je, naravno, ponešto luksuznija. Problematični dio testnog modela bio je ručni šeststupanjski mjenjač koji bi u automobilu ove kategorije morao biti bolji i uglađeniji. Greškom bi se moglo nazvati to što se naslon za ruku nalazi previše straga, što također ne priliči ovakvom automobilu. Taj je dio znatno bolje riješen u modelima s automatskim mjenjačem koji je također bolji izbor od ručnog. Testni je model bio nakrcan dodatnom opremom, a na podužem popisu zanimljivo je istaknuti vrlo dobar Infinity audiosustav te stakleni krov s pomičnim prednjim dijelom koji pokreće struja kao uostalom i gotovo sve pomične dijelove u kabini. Putnici na stražnjoj klupi imaju taman dovoljno mjesta, čak i ako su se i sprijeda i straga smjestili kandidati za supertešku kategoriju. Da bi lakše podnosili ljetne žege, pomoći će im stražnji otvori klimatizacijskog uređaja te sjenila za stakla koja se nalaze u stražnjim vratima.


Izvršava sve zadaće
Testni model je pokretao dvolitreni dizelski motor od 160 konjskih snaga, čiji zvuk nimalo ne podsjeća na moderne dizelske agregate. No taj se zvuk u vožnji brzo zaboravi jer tad Insignija s pogonom na sve kotače daje najbolje od sebe. Zvuk prestaje biti iritantan, automobil vuče vrlo dobro, a pogonski sklop jamči da će Insignija biti daleko poslušnija nego što očekujete. Testnu Insigniju je bilo gotovo nemoguće natjerati da prokliže, već je ona uporno pratila naredbe upravljača, bez obzira što gasa ima dovoljno i za polijetanje. Ubrzanja su također solidna, a udobnost se nimalo ne gubi na velikim putnim brzinama. Insignija se pokazala vrlo udobnim automobilom koji je bespogovorno izvršavao sve postavljene zadaće. No ponese li vas agilnost ovoga dizelskog motora u sportskome modu (pritiskom gumba automobil se može voziti u normalnom, sportskom ili “tour” modu), možete zaboraviti na deklariranu potrošnju jer će po gradu žedna Insignija lako popiti i desetak litara na sto kilometara. Umjerenijom vožnjom i to se može korigirati, samo što tada vožnja postaje dosadna. I ova tri unaprijed definirana podešenja automobila nekako bolje dolaze do izražaja u Insigniji s automatskim mjenjačem. Najjeftinija karavanska Insignija stoji oko 190.000 kuna, dok cijena modela s motorom i paketom opreme sport, kakav je bio u testnom automobilu, počinje od oko 250.000 kuna, a s dodatkom kože, metalik boje, većih aluminijskih naplataka i još ponekog detalja lako prelazi i 280.000 kuna.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve