Vlasnici automobila s pogonom na plin opet su ‘poludjeli’ na najavu mogućeg poskupljenja autoplina. Naime, predsjednik Uprave INA d.d. Tomislav Dragičević rekao je nedavno kako je nužno poskupljenje autoplina.
Iz hrvatske Udruge za ukapljeni naftni plin tvrde kako ‘neki stručnjaci’ tu najavu smatraju smiješnom. Kažu da je europska praksa plin jeftiniji pedeset posto od benzina ili nafte. No, zašto se svi skupa ne bi zapitali zbog čega bi to plin trebao biti tako drastično jeftiniji i je li fer prema ostalim vozačima njegova niska cijena? Nabavna cijena plina nije polovica nabavne cijene benzina. Zapravo, svoju nerealno nisku cijenu plin ima zahvaliti samo činjenici da ga država ne oporezuje poput benzina i nafte, praveći pri tome budale od svih vozača koji ne voze na plin. Cijena benzina i dizela nije samo cijena energenta, nego kompleksan sustav sudjelovanja vozača u razvoju infrastrukture i punjenja proračuna. Na litru plina, kolikogod je plaćali, nema nameta osim poreza na dodanu vrijednost. Nabavna cijena plina zapravo je, ovisno o fluktuacijama tržišta, samo oko kunu manja nego ona za eurosuper 95. Cijene eurosupera i eurodizela definiraju se prema Pravilniku o utvrđivanju cijena naftnih derivata, odnosno formuli u tome pravilniku. Na njih se primjenjuje i Zakon o posebnom porezu na naftne derivate. U konačnoj cijeni dizela i benzina ugrađena je i naknada za financiranje i građenje javnih cesta od 60 lipa koja ide na račun Hrvatskih autocesta, te isti iznos na račun Hrvatskih cesta.Iz nekog razloga ti nameti ne naplaćuju se na ukapljeni naftni plin (LPG), koji je pogonsko gorivo za automobil. Naravno, plin manje zagađuje, ali to se može riješiti subvencijama a ne ukidanjem oporezivanja. Sadašnje rješenje po kojem se naplaćuje dodatna cestarina vlasnicima automobila s plinskom instalacijom od 550 kuna nije dobra. Pobornici plina smatraju kako ih država upropaštava ‘neopravdanim’ nametom. Bilo bi pravedno da oni koji koriste plin plate punu cijenu poreza, pa zatim dobiju subvenciju. Tada bi bili svjesniji da im država nešto poklanja kako bi manje zagađivali atmosferu. Ovako su uvjereni da imaju nekakva posebna prava. Njihove porezne beneficije idu na pleća svih ostalih vozača. Jer uz 20.000 kilometara godišnje i potrošnju od 8 litara na 100 km običan vozač kroz gorivo plati 1920 kuna samo za ceste i autoceste. Vozači benzinaca i dizelaša ne bune se iako u njihovim novčanicima ostaje samo plin (zrak, da ne bude zabune). Bune se oni koji ne plaćaju ravnopravne namete, a ravnopravno koriste infrastrukturu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ugradio sam plin zato jer sam izračunao da mi je na kilometražu koju pređem godišnje isplativije i jeftinije. Također mi je drago što zagađujem manje od ostalih vozača. Šta je tu sporno? Ponavljam pitanje, zašto svi koji se osjećaju zakinuti ne kupe automobil na benzin i ugrade plin? Ako je se divno i jeftino kako ti kažeš, onda su glupi svi koji to ne naprave jer sami sebi izbijaju novac iz džepa. Ti si Toyotu diesel kupio zato da bi državi mogao uredno plaćati porez, a vozeći na plin bi se osjećao kao lopov? Ma daj, molim te… Želiš reći da ja nešto od propisanih poreza ili dadžbina ne plaćam??? Platio sam sve ateste, poreze i dadžbine propisane zakonom. Ako zato što se zalažem da mi (nam) kao vozaču automobila na plin bude bolje i jeftinije imam "moju usranu kožu", ne vidim smisla daljnjoj komunikaciji. Na taj nivo se ne mislim spustiti.
Sretni blagdani svima!
Daj ti nama odgovori zašto si ugradio plin nego zato da ne plaćaš cestarinu i da budeš povlašten.
Uostalom ja vozim Toyotu dizel i uredno državi plaćam sve dadžbine, uključujući PDV, trošarinu na gorivo i doprinos HAC-u i HCu.
Mislim da sam sve rekao.
Najgori su takvi poput tebe koji se zalažu za pravnu državu u svim slučajevima osim kad se tiče vaše usrane kože.
Uostalom protuustavno je dovoditi građane u neravnopravan položaj.
Treba vas izjednačiti u pravima i obavezama. The end
Ponovit ću, ako su vozači koji voze automobile na plin privilegirani i ako je sve tako kao što autor navodi u članku, molim odgovor zašto ne ugradi plin u svoj automobil? Isto bih pitao i merlina.
Dok ne odgovorite na to pitanje, mislim da je svaka daljnja rasprava suvišna, a članak ću shvaiti kao čisti jal (nek meni crkne 1 krava, ali nek susjedu crknu 2 krave).
Ja sam sretni vozač vozila na plin već 6 godina. Pored svih nameta koji nas idu k’o konja potkova je i dupla cestarina. Toliko o povasticama.
Da su ljudi malo svjesniji svi bi se vozili na plin (pogotovo javni prijevoz) a skupi benzin bi se izvozio … dakle, svima dobro.
Btw. nekad su ljudi kupovali ručne pumpe u Italiji za nekih 100 DEM i prepumpavali plin iz boca u vozila.
Pa ako je to cilj ove f….g politike onda su na tragu da se povijest ponovi.
Uključite se u raspravu