Recesija donosi smanjenje potrošnje, neizvjesnost i povećanje stresa što pozitivno pridonosi rastu nekih djelatnosti. Naime, dok kriza najviše pogađa financijski i bankarski sektor te automobilsku i građevinsku industriju, neke djelatnosti unatoč recesiji ne bilježe smanjeni opseg poslova, već čak imaju potrebu za novim zapošljavanjima. ‘Budući da potrošači u recesiji mijenjanju navike, u prvom je planu namirenje osnovnih životnih potreba za hranom, sigurnosti i zdravljem, a uzme li se u obzir i da kriza uzrokuje stanje povećane napetosti i stresa, koristi ima i ‘industrija poroka’, smatra Ratka Jurković, direktorica norveško-hrvatske konzultantske tvrtke Svan Consulting. Također napominje da ima tvrtki koje su svoje poslovanje i prije krize dobro postavile i prepoznale potrebe na tržištu, što je ključno u napredovanju poslovanja bez obzira na sadašnju ekonomsku klimu.
Prehrambena industrija
“Bez hrane i pića ne možemo ni u recesiji, a iako potrošači u krizi mijenjaju navike, i dalje su orijentirani na osnovne životne potrebe”, objašnjava R. Jurković. To se očituje u činjenici da potrošači u krizna vremena manje odlaze u restorane, a čemu je sada pridonio i novi hrvatski zakon o zabrani pušenja na javnim mjestima. Istovremeno, hranu sve više pripremaju kod kuće, što bi moglo pogodovati proizvođačima hrane i trgovačkim lancima ako smanje cijenu prehrambenih proizvoda. Naime, ne raste potrošnja hrane zbog krize, već dolazi do preraspodjele potrošnje prehrambenih proizvoda u korist osnovnih, u prvom redu onih jeftinijih.



Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sada je. Hvala na reagiranju!
nije članak do kraja 🙂
Uključite se u raspravu