Od krize 2008. godine u Hrvatskoj se počinje govoriti o restrukturiranju. Međutim tek od travnja prošle godine i početka slučaja Agrokor to postaje top tema svih hrvatskih medija. Restrukturiranje u svojoj definiciji opisuje sve aktivnosti poduzete u svrhu vraćanja profitabilnosti i dugoročne fundamentalne održivosti kompanije. Nažalost, zbog populizma i sveprisutnog žutila, mediji su više isticali glazbenu karijeru Antonia Alvareza III nego činjenicu da je u Hrvatsku zaista stigla jedna od najpoznatijih svjetskih kompanija specijalizirana za restrukturiranje.
Dodatno, prethodna restrukturiranja, obično državnih tvrtki, u Hrvatskoj su postala sinonim za rasprodaju imovine, otpuštanje radnika i samo privremeno održavanje tvrtki na životu bez stvarnog zaokreta u njihovom poslovanju. Ozbiljno restrukturiranje najprije počinje s ocjenom održivosti poslovnog modela. Ako je odgovor na prethodno pitanje pozitivan, potrebno je izraditi holistički, opsežan i strogo vremenski definiran program poboljšanja sastavljen iz dva dijela. Fokus prvog dijela je stabilizacija i financijska reorganizacija, dok se u drugom dijelu radi na strateškom pozicioniranju kompanije i sustavnoj mobilizaciji resursa za budući rast. Iskustva iz Hrvatske, nažalost i u najeksponiranijem slučaju Agrokora, pokazuju nekoliko zabluda i pogrešaka koje je potrebno otkloniti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu