Kod izvoza neke stvari moramo mijenjati. Ne možemo se oslanjati samo na tržište EU-a. Moramo se uključiti u globalne trgovinske lance, gledati i na američko tržište, Aziju, kao i na tržište Afrike koje se otvara – poručuje Marijana Ivanov s Ekonomskog fakulteta Zagreb, s prve konferencije o internacionalizaciji Hrvatske gospodarske komore. Moramo jer hrvatski poduzetnici izuzetno malo izvoze. Njih tek 16% svoju robu plasira na strana tržišta, dok od prodaje na stranim tržištima ostvaruju 24% ukupnih prihoda i to uglavnom na tržištu Europe. Ipak, prihodi od prodaje na stranim tržištima rasli su čak 41% u odnosu na 2021., a tješi i činjenica da raste broj malih i srednjih poduzeća koja izvoze. Unatoč ovih nekoliko pozitivnih pomaka na povećanju izvoza imamo mnogo posla, posebno kada se pogleda globalan kontekst.
“Za ovo desetljeće se kaže da je era niskog rasta, niskih ulaganja i niske suradnje. Protekcionizam već neko vrijeme jača na globalnoj razini, a on, kao i državni intervencionizam nisu dobri za izvoz jer nepovoljno utječu na svjetsku trgovinu. No i u takvim uvjetima moramo tražiti svoje prilike”, poručuje Ivanov napominjući da u hrvatskom slučaju neće biti dovoljno samo jačati brojke već i kvalitetu onoga što izvozimo. “Naš je izvoz i dalje previše radno i sirovinski intenzivan, premalo je temeljen na znanju i kapitalu i tu imamo prostora za promjene”, ističe Ivanov.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu