Vino komunikacijski teren za sebe, pitkih, a moćnih poruka

Autor: Marta Duić , 18. studeni 2021. u 21:59
Nova reklamna kampanja za Badelova vina Korlat rađena je na Dugom otoku PD

U kampanji za vina korlat cvrčak opisuje jedinstvenost dalmacije i vino kao plod zemlje, u spotu vina belje u prvom planu enologinje posvećene stvaranju value for money.

Kako domaće vinarije ulažu u marketing i promociju svojih vinskih etiketa i brendova, kako osmisliti upečatljiv televizijski spot ili, pak, ulagati u brendiranje vinarije i same kušaonice saznali smo od onih kojima to vješto polazi za rukom. Badel 1862 nedavno je predstavio novu kampanju za liniju vina Korlat, televizijski spot Vina Belje, s enologinjama te vinske kuće kao glavnim aktericama, i dalje se vrti na domaćima kanalima, ambijent vinarije Kabola bio je uprizoren i u svjetskim kino hitovima, a Feravino je u povodu Martinja predstavilo mlada vina i interaktivne etikete, prve u sektoru, za novi brend Enosophia.

“Na zadovoljstvo vinoljubaca i mnogobrojnih poklonika Korlat vina, nova berba 2017. je jubilarna deseta ovoga brenda. Deset godina u vinskom svijetu nije duga povijest pa je tim više vrijedno postignuće Korlata kojemu je svega nekoliko godina trebalo da bude prepoznat i prihvaćen, kako od strane vrhunskih znalaca vina, tako i od šire publike koja u vinima uživa samo povremeno. Vino je komunikacijski teritorij za sebe. U brend oglašavanju postoji mnogo kategorija koje imaju zadana pravila igre, ali i vino, o vinu se priča, pjeva i slavi i upravo je to bila misao vodilja ovog spota i kampanje. Zašto nešto ovakvo, monumentalno snažno i pitko, ovu emociju koja u sebi nosi geografsku lokaciju ne pretvoriti u manifest vinu koje je plod ove zemlje.

Nazorov Cvrčak

Legendarni Cvrčak je tako prvi put ikad postao slika, postao zvuk, a sve skupa će zauvijek biti zapamćeno kao Korlat. Cvrčak je ditiramb – himnička pjesma, stari Grci slave životne radosti, pjevaju u čast boga Dioniza. S obzirom na to da Vladimir Nazor u pjesmi Cvrčak opisuje jedinstvenu Dalmaciju i njezin krš, savršen je za sinergiju s Korlat vinima. Snaga i surovost prirode u kontrastu s krhkošću kukca koji prkosi toj surovoj prirodi i proizvodi opijajući zaglušujući zvuk žege, pržine i soli – odličan je primjer dalmatinskog kontrasta koji gotovo iz kamena daje vino i, iako škrto, uvijek savršeno. Dodatno, Cvrčak je pjesma koju svi znaju, barem one prve dvije-tri riječi. I čak i ako se ne sjećaju cijelih stihova, znaju na što se referira. Lokacija im je poznata i samo je jedna… Dalmacija”, opisala je čime su se vodili u stvaranju novog spota za Korlat Tamara Vranješ Gunjević, brend menadžerica za vina u Badel 1862.

Reklama za Korlat snimala se dva dana, a kako kažu iz Badela, izabrane su lokacije koje su najbolje mogle dočarati ono što Korlat jest, sunce, more, vjetar – točnije Veli rat na Dugom otoku i Korlat vinograd. Agencija Spellcaster na čelu s Tončijem Klarićem zaslužna je za kreativnu ideju i scenarij, art direkciju odradili su Neven Crljenak i Kristijan Vinković, a projekt Ines Matulić.

Video za kampanju snimili su režiser Vanja Vascarac i Vertigo ekipa. Glumac u spotu je Pedro Soltz, a glas posudio Siniša Popović. Od strane Badela za kampanju su zaslužni Vanja Bartolec, tadašnji direktor marketinga Badela 1862 i Tamara Vranješ Gunjević, brend menadžerica za vina. Kako kaže Vranješ, reakcije publike i tržišta na novi spot su sjajne.

“Zaista samo riječi hvale. Svatko tko je pogledao reklamu doživio je upravo onaj wow efekt za koji su zaslužni dramatični zvukovi prirode, snažan tekst i moćni kadrovi iza kojih bi ostala pitanja kako i što. No ubrzo nakon toga slijedio bi prirodan reveal i spoznaja da to je Korlat”, pohvalila se Vranješ Gunjević.

Budući da je Korlat u svojoj srži usko vezan s umjetnošću, a ona je, pak, prožeta kroz mnoge aspekte društva, tako podržavaju i dio su brojnih izložbi, glazbenih performansi, sporta, a najčešće samih gastro događanja.

Hrana i sljubljivanje hrane i vina usko je povezano pa je Korlat često dio priča u kojima sudjeluju poznati hrvatski chefovi i sommelieri.

Za kampanju Vina Belje koju već dugo gledamo na televizijskim programima zaslužna je produkcijska kuća Wolfgang&Dolly koja se odlučila za pristup da u spot stavi i same kreatorice vina, odnosno enologinje vinarije.

“U Belju nas je impresionirala razina tehnologije, ali još više karizma suradnje dviju enologinja i u dogovoru s njihovim marketingom njih smo dvije odlučili staviti u prvi plan. One su te koje vrlo minuciozno i posvećeno stvaraju vina koja predstavljaju ‘value for money’ kategoriju na našem tržištu, pouzdan su brend i sve češće osvajaju nagrade na uglednim natjecanjima. Dame su se odlično snašle i snimanje je proteklo u dobrom raspoloženju”, otkriva Tamara Babun, vlasnica producentske kuće Wolfgang&Dolly. Snimali su u samom podrumu u Belju, jedan dan, a iz produkcijske kuće posao je na terenu odradilo šestero ljudi, dok su iz Belja komunicirali s tri kolegice iz marketinga.

“Spot se vrti i dalje i svako malo čujemo da je netko pričao da je vidio super reklamu za Belje, osvježavajuću, napravljenu sa stilom, onda mi ponosno kažemo da smo to mi radili i otvori se dobar razgovor”, ističe Babun.

A dok neki priču i marketing grade na vinu i doživljaju koje ono pruža, istarska vinarija Kabola priča o brendu i kroz fokus na imanje, stanciju i kušaonicu koju imaju u sklopu imanja. Upravo ambijent njihove vinarije privlači brojna imena iz filmske i glazbene industrije, bio je lokacija za niz snimanja što spotova što filmova, a blogeri i influenceri česti su posjetitelji ovog istarskog imanja. Kao potvrda da rade dobar posao stigla je i Travel&Hospitality Award u kategoriji destinacija godine koja je ove godine otišla u Istru, u Kanedolo pored Momjana, odnosno u vinariju Kabola. Riječ je o međunarodnoj nagradi koju svake godine dodjeljuje neovisni žiri sastavljen od ljubitelja putovanja, blogera, influencera i turističkih stručnjaka.

“Vinarstvo i turizam sastavni su dio naše obiteljske tradicije, dolaze nam gosti iz čitavog svijeta i ne uživaju samo u našim vinima, nego i u ambijentu našeg imanja”, ističe Marino Markežić, jedan od najpoznatijih istarskih vinara koji je u prvi u Hrvatskoj počeo s proizvodnjom vina u amforama i prvi u Istri prešao na ekološku proizvodnju. Na imanju su Salma Hayek, Samuel L. Jackson i Ryan Reynolds snimali kadrove holivudskog blockbustera Čuvaj me s leđa 2, u originalu Hitman’s Wife Bodyguard “. Nakon što su ispred Kaboline kamene stancije u okruženju vinograda snimili akcijske scene, glumci su uživali u pogledu koji puca sve do mora i Alpa, a za uspomenu su od vlasnika dobili Kabola Magnum pjenušac Re.

“Iznimno me veseli što ljepotu ovog mjesta sve više prepoznaje i filmska industrija. Osim ove akcijske komedije, 2Cellos su na našem imanju snimili spot, a ove godine tu su se snimali kadrovi i za slovački film Šťastný Nový rok: Dobrodošli. Kada se Čuvaj me s leđa 2 počeo prikazivati u kinima, naši gosti koji su ga gledali prepoznali su stanciju i vinograde i oduševljeno su nas zvali i slali poruke”, kaže Markežić.

Odmak od klasičnih priča

U povodu proslave blagdana svetog Martina prošlog tjedna brend vina Enosophia zagrebačkoj publici predstavio je nova, mlada vina. Ova boutique vinarija iz slavonskih Feričanaca spaja tradiciju i moderan pristup te time dolaze do nove publike. Osim tri vina koja su predstavili, Enosophia će uskoro predstaviti i nova. Naime, u ovogodišnjoj berbi dobiveno je 850 tona grožđa, a tim enologa igra se okusima kako bi stvorio nešto posebno i drugačije.

“Naša formula za izgradnju brenda uključivala je istraživanje tržište te tim mladih stručnjaka koji su uložili znanje i ljubav u stvaranje novog tipa vina. Današnji potrošači reagiraju na emociju, priču koja iskrena i zasnovana na ekološkim principima održivosti. Želimo educirati potrošače, pružiti im iskustvo kojem će se poželjeti vraćati”, poručuje Ivan Maričić, direktor poduzeća Osilovac koje proizvodi Enosophiju. Inače, to je prvi hrvatski brend koji se publici predstavio i interaktivnim etiketama. Putem mobilne aplikacije, skenirajući Matarouge etiketu korisnici mogu otputovati u vinograde Feričanaca. Etiketa graševine Trs no. 5 vodi ih na glazbeno putovanje 80-ih. Do kraja godine očekuje nas predstavljanje novih Enosophijinih proizvoda, koji će također imati odmak od klasičnih vinskih priča.

Komentirajte prvi

New Report

Close