Upravljanje imovinom postalo je potporni stup Generalijeva poslovanja

Autor: Tomislav Pili , 18. studeni 2020. u 22:00
Iz Generalija ističu da njihova strategija dobro funkcionira i prije i za vrijeme COVID krize/SHUTTERSTOCK

Poslovna strategija Generalija usvojena dobrano prije pandemije, a koja je trebala odgovoriti na okružje niskih kamatnih stopa, sada se pokazuje isplativom.

Kombinacija tradicionalnog osiguravateljnog poslovanja i upravljanja imovinom bit će ubuduće glavni pokretač rasta prihoda talijanskog Generalija koji je od prošle godine prisutan i na hrvatskom tržištu investicijskih fondova.

Kako je u razgovoru za Financial Times izjavio Philippe Donnet, glavni izvršni direktor talijanskog osiguravateljnog diva, vodstvo kompanije planira ubrzati rast operacija s upravljanjem imovinom.

Među pet najvećih u svijetu

Naime, taj je segment donio rast prihoda od 33 posto na godišnjoj razini i potaknuo poslovanje Generalija tijekom pandemije. Najveća osiguravateljna kuća u Italiji prije dvije godine odlučila je ojačati svoje poslovanje s upravljanjem imovinom, a sada planira ući među pet najsnažnijih globalnih igrača u tom području. Radi se o dijametralno suprotnoj poslovnoj strategiji u odnosu na konkurente.

Naime, dok mnoštvo drugih osiguravateljnih kuća u Europi izdvaja upravljanje imovinom kako bi održale konkurentnost, Philippe Donnet ističe da će učinkovita kombinacija osiguranja i upravljanja imovinom pokretati Generalijev rast. „Naša strategija dobro je funkcionirala prije COVID krize, a dobro funkcionira i sada“, kazao je čelnik Generalija.

4

milijarde eura dosegla je operativna dobit Generalija u prvih devet mjeseci ove godine

Unatoč padu neto dobiti grupacije za 40 posto u prvih devet mjeseci na 1,29 milijardi eura, Generali je prošloga tjedna objavio bolju operativnu dobit od očekivanja od 4 milijarde eura.

Očekivanja analitičara nadmašena su za 13 posto. Osiguravatelj je poručio dioničarima i da će obnoviti isplatu dividende čim mu to dopusti financijski regulator.

Donnet ističe kako se strategija usvojena dobrano prije pandemije, a koja je trebala odgovoriti na okružje niskih kamatnih stopa, sada pokazuje isplativom te je kompanija na putu dohvatanja trogodišnjeg cilja rasta zarade između 6 i 8 posto do 2021. godine. „Također smo uspjeli uštedjeti dodatnih 100 milijuna eura povrh prošle godine najavljenih 200 milijuna eura ušteda“, istaknuo je Donnet.

Čelnik Generalija ne odbacuje mogućnost potencijalnih akvizicija u segmentu upravljanja imovinom, a istovremeno je demantirao planove prodaje Mediobanci kontrolnog udjela u Banca Generali. „Vrlo smo sretni kao dioničar Bance Generali i na stolu nema prodajne transakcije s nikime, uključujući i Mediobancu“, izjavio je Donnet.

Prošle godine, u sklopu kupnje slovenske osiguravajuće kuće Adriatic Slovenica i KD Skladi, Generali je stekao i vlasništvo nad društvom za upravljanje investicijskim fondovima KD Locusta. Posljedično, društvo u rujnu 2019. promijenilo je ime u Generali Investments.

Jačanje strateškog partnerstva

Društvo trenutno upravlja s devet otvorenih UCITS investicijskih fondova te s dva alternativna fonda. Prema rujanskim podacima Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa), u otvorenim fondovima Generali Investments upravlja imovinom od 205,6 milijuna kuna. U alternativnim fondovima društvo upravlja s dodatnih 2,4 milijuna kuna.

205,6

milijuna kuna imovine pod upravljanjem u otvorenim fondovima ima društvo Generali Investments

Philippe Donnet je u razgovoru za britanski poslovni list istaknuo da je Generali otvoren za jačanje „strateškog partnerstva“ s Cattolica Assicurazioni, talijanskim osiguravateljem koji je trenutno u problemima. Ta je kompanija djelomično u vlasništvu američkog konglomerata Berkshire Hathaway kojem je na čelu čuveni investitor Warren Buffett.

Berkshire Hathaway u lipnju je kupio 24 posto udjela u Cattolica Assicurazioni. S druge strane, Donnet je istaknuo kako vjeruje da bi za Generali bilo zahtjevno proširiti poslovanje na tržištima poput kineskog, gdje je osiguravateljno tržište obilježeno dominacijom domaćih kompanija.

„Želimo jačati našu vodeću poziciju u Europi radije nego ići na druga tržišta“, zaključio je Donnet.

Komentirajte prvi

New Report

Close