Slovenski Revoz je, kroz razne oblike suradnje i vlasništva, već gotovo 50 godina jedna od Renaultovih baza u Europi, a na autoindustriju iz Novog Mesta su naslonjene i mnoge hrvatske tvrtke, prije svega današnji AD Plastik. Renault 4 bio je jedan od najpopularnijih automobila na čitavom ovom prostoru, a i danas je još nezaobilazno sredstvo prijevoza na mnogim hrvatskim otocima. Revoz ih je proizveo oko 600 tisuća, no iako se popularna “katrica” ne proizvodi više od 1992., na njegovo mjesto je zasjeo Renault Clio koji je nedavno doživio svoju 5. generaciju. Danas je Revoz jedna od 40 tvornica u vlasništvu Renaulta, a Clio se, osim u Sloveniji, proizvodi i u Bursi u Turskoj.
U Novom Mestu se osim Clija rade i modeli Twingo te Smartovi ForFour, ovaj zadnji i u električnoj verziji. Kako nam je, prilikom prošlotjednog posjeta tvornici, pojasnio Jože Bele, direktor proizvodnje u Revozu, kapacitet tvornice je 955 automobila na dan ili oko 250 tisuća vozila godišnje, a obično se serije sastoje od 2/3 Clija i 1/3 Twinga, dok na Smart otpada mali broj primjeraka. Trenutno iz ovog pogona izlazi oko 300 Clija 5 na dan. O koliko velikom i složenom pogonu se radi, dovoljno govore brojke koje nam je Bele predstavio. Revoz zapošljava 3400 radnika, od kojih oko 150 i Hrvata koji svakodnevno putuju preko granice na posao, uglavnom iz regije Karlovca, a svi proizvodni radnici rade u tri smjene jer je potražnja za Renaultom velika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu