Očekuju godišnji prihod od 10 milijuna kuna: Čakovečka Enigma Stars oživljava tradiciju nekadašnjeg MTČ-a

Autor: Lucija Špiljak , 26. rujan 2019. u 22:00
Direktori tvrtke Enigma stars Ivan Zobec i Jelena Makar Šagi
VJERAN ŽGANEC ROGULJA/PIXSELL

Svojim rubljem čuvaju vitalnost domaće tekstilne industrije

Međimurska trikotaža Čakovec nekad je bila regionalni lider tekstilne industrije, a u njezinom su ruhu odrastale generacije Međimuraca. Nažalost, jeftini i nekvalitetni uvozni tekstil učinio je svoje pa je domaća tekstilna industrija desetkovana, a rijetke tvrtke koje su opstale danas nastoje preživjeti na zahtjevnom tržištu. Tradicija MTČ-a, stara više od 50 godina, nastavlja živjeti kroz tvrtku Enigma Stars, osnovanu 2014. godine u Čakovcu, čija je temeljna djelatnost proizvodnja i prodaja tekstilnih proizvoda hrvatskih brendova MTČ i Enigma. Tvrtka je prisutna samo na domaćem tržištu, od samog početka posluje s dobiti koja iz godine u godinu raste, a zadovoljni su i tempom rasta, kaže direktorica financija Jelena Makar Šagi, koja tvrtku vodi s direktorom Ivanom Zobecom. Prihodi su prošle godine, u odnosu na 2017. u blagom porastu.

“Očekujemo da ćemo 2019. godinu završiti s 10.000,000 kuna prihoda ostvarujući pritom realan cilj koji smo i zacrtali prije pet godina”, smatra Makar Šagi.

Samo za domaće kupce


Trenutačno imaju ukupno 48 djelatnika od čega ih 30-ak radi u proizvodnji, ostali u prodaji i administraciji, a konstantno posebnu pažnju poklanjaju kvaliteti i udobnosti vlastitih proizvoda te surađuju samo s provjerenim dobavljačima što rezultira artiklima koji zadovoljavaju visoku kvalitetu i ekološke norme, govori nam direktorica financija. U njihovoj se ponudi uvijek može pronaći klasično i modno donje rublje, spavaći program te ostali trikotažni proizvodi za cijelu obitelj. Kako nam objašnjava Makar Šagi, kupci najčešće kupuju njihove bazne artikle poput donjega rublja i spavaćeg programa, tajice i bijele majice za tjelesni odgoj ili trening s kojima su uvijek prisutni, dok se na sezonskim kolekcijama uglavnom kupuju ljetne haljine za žene i djevojčice ili zimsko donje rublje za muškarce i dječake. “Kontinuirano se radi na unapređenju i poboljšanju kvalitete proizvoda i inovacija u dizajnu kako bi se zadovoljile potrebe i ukusi postojećih kupaca te potencijalno novih. Uz vlastitu proizvodnju provodimo usluge krojenja i šivanja, pazeći pritom da ne narušimo kontinuitet vlastite proizvodnje preuzimajući više poslova nego što ih zapravo stignemo odraditi”, objašnjava Makar Šagi.
Sjeverozapadna Hrvatska inače ima oko 70 posto tekstilnih proizvodnih kapaciteta, dok je u Međimurju desetak tekstilnih tvrtki, a Enigma Stars uglavnom se, smatra naša sugovornica, razlikuje ponudom pa time nisu jedni dugima konkurencija. “Većina je orijentirana uglavnom na lohn-poslove za vanjske kupce dok smo mi s vlastitim proizvodom samo na domaćem tržištu”, objašnjava. Sav njihov program namijenjen je dakle domaćim kupcima kroz devet vlastitih maloprodajnih trgovina u Čakovcu, Koprivnici, Ludbregu, Kninu, Makarskoj, Puli, Samoboru te Virovitici. Ove godine implementirali su i web trgovinu te se tako približili mlađoj populaciji koja je sklonija online kupnji. Surađuju s većim tržnim kupcima u čije trgovine također plasiraju svoje proizvode. U Zagrebu su u Nami u Ilici i na Kvaternikovu trgu,a njihovi se proizvodi mogu naći i u Bjelovaru, Dubrovniku, Slavonskom Brodu, Splitu, Varaždinu, Velikoj Gorici, Zadru te Zlatar Bistrici.

 

10 milijuna

kuna prihoda KANE ostvariti u ovoj godini, više nego

Znak ‘hrvatska kvaliteta’


S direktoricom smo razgovarali i o tekstilu koji opisuje kao jedno od najkonkurentnijih tržišta u kojem je izuzetno teško opstati.

“Potrebno je kontinuirano ulagati u modernizaciju pogona; mi smo samo ove godine kupili pet novih šivaćih mašina. Potrebno je, naravno, razvijati nove proizvode. Pokazatelji su rasta prodaje naših tekstilnih proizvoda u odnosu na godine prije, ima pomaka, ljudi prepoznaju kvalitetu, porasla je i kupovna moć te više nije cilj kupiti što jeftinije riskirajući pritom kratak vijek kupljenog, već se izdvoji za nešto skuplji proizvod koji će i potrajati”, ističe Makar Šagi.
Problem u tekstilu i dalje predstavljaju male, uglavnom minimalne plaće, no direktorica pohvaljuje što je država na izbor dala toliki izbor neoporezivih mogućnosti za isplatu radnicima, iako za isplatu tih neoporezivih primanja, na koja svaki radnik ima pravo, nisu, kaže, stvoreni uvjeti. “Da bi se nešto isplatilo, mora se imati iz čega isplatiti, logično. Nažalost, uloga je države izostala jer tekstilna industrija nije prepoznata kao strateški značajna industrija i ustvari se sami borimo konkurirati na tržištu uz sva fiskalna i parafiskalna davanja koja mjesečno moramo izdvajati. Važno je naglasiti da održavanjem domaće proizvodnje podižemo konkurentnost te čuvamo svoja radna mjesta. Upravo je proizvodnja pokretačka snaga društva i nadamo se da će u skoroj budućnosti kao takva i biti prepoznata. Mi smo u posljednja dva mjeseca zaposlili dvije nove šivačice, trenutačno smo u procesu traženja tri nova šivača kojih je na tržištu značajan nedostatak te je veliki problem već sada naći mlađe radnike tekstilne struke, a bojim se da će za koju godinu biti nemoguće ako se ne poduzmu odgovarajuće mjere približavanja tekstilne struke mlađoj populaciji”, napominje Makar Šagi.
Enigma Stars dobitnik je znaka Hrvatska kvaliteta koji im je, kažu, od velike važnosti jer je riječ o nagradi za dosadašnji uloženi trud, priznanje da rade dobro, u skladu s normama i uvjetima na tržištu te da opravdavaju povjerenje postojećih i budućih kupaca. Za sam znak Hrvatske kvalitete aplicirali su putem EU fonda za regionalni razvoj u OP konkurentnost i kohezija 2014.-2020. s projektnim prijedlogom Kvaliteta je uvijek IN, a odobren im je vaučer za Znakove kvalitete pri Hrvatskoj gospodarskog komori.

“Dugoročni cilj poduzeća upravo je osnažiti poslovanje i povećati tržišni udio ulažući u razvoj proizvodnje, nove tehnologije, razvoj novih proizvoda i jačanje robne marke što podrazumijeva i nova zapošljavanja. Smatramo da smo na dobrom putu. Polako, ali sigurno”, zaključuje direktorica financija Jelena Makar Šagi.

Komentirajte prvi

New Report

Close