Stručnjaci savjetuju na što sve treba paziti prilikom kupnje polovnog automobila

Autor: Poslovni.hr , 12. kolovoz 2021. u 10:09
Foto: Igor Soban/PIXSELL

“Trenutno se najviše prodaju vozila srednje klase, odnosno do nekih 20 tisuća eura i najčešće se kupci odlučuju za financiranje putem leasinga”, tvrdi prodajni savjetnik Kračun.

Nakon 13 godina Josip Vranić kupuje novi automobil. Želje su jedno, a mogućnosti drugo pa u obzir dolaze samo rabljeni.

“Gledam auto da mi nije tako star, najviše par godina i da mu je cijena povoljna”, tvrdi Josip te dodaje da mu je prihvatljiva cijena automobila do 100 tisuća kuna.

Kupnja na sajmovima i preko oglasnika, kaže nam – nije opcija.

“Tu ima svakakvih namještaljki – od brojčanika itd. Nisam u to siguran, ovako mi je najbolje kupiti”, tvrdi Josip.

Savjetuju to i stručnjaci, piše RTL.

“Svakako bih preporučio kupovinu rabljenih automobila od auto-kuća, iz salona, kako zbog garancije koju dobivate za ispravnost vozila, tako i na garanciju na kilometre i podrijetlo samog vozila”, savjetuje Karlo Kračun, prodajni savjetnik.

Da se sve više građana odlučuje za rabljene automobile, pokazuje i statistika. U prvom polugodištu tako ih je prodano više od 32 tisuće, što je za 40 posto više nego lani.

“Posljedica je to prošle godine i korona krize, te u nedostatku novih vozila ljudi su se okrenuli kupovini rabljenih”, objašnjava Zvonimir Jurić Bubić, voditelj prodaje rabljenih automobila. Kaže kako većina vozila dolazi iz Njemačke i Italije.

Pa je tako u prvih osam mjeseci uvezeno gotovo 38 tisuća rabljenih automobila, 13 posto više u usporedbi s prošlom godinom.

“Trenutno se najviše prodaju vozila srednje klase, odnosno do nekih 20 tisuća eura i najčešće se kupci odlučuju za financiranje putem leasinga”, tvrdi prodajni savjetnik Kračun.

Što se tiče marki, Volkswagen ostaje i dalje kralj uvoza s više od 6 tisuća i 600 vozila, a slijedi Renault. Na trećem mjestu je BMW, a na četvrtom Audi. U prvih osam mjeseci uvezeno je Hrvatsku i više od 2 tisuće automobila marke Ford.

“Kad se pogledaju statistički podaci puno je veći udio VIP klasa – Mercedesa, BMW-a i Audija u odnosu na nove automobile. Dakle, puno više se uvozi tih automobila nego što se kupuje novih automobila kad govorimo o usporedbi u tržišnom udjelu”, tvrdi Goran Pejić, pomoćnik Uprave za tehničke poslove iz Centra za vozila Hrvatske.

“Očekujemo ukupno da će biti oko 50 tisuća prodanih novih vozila što je svakako pozitivan rezultat u odnosu na 2020. godinu kad je prodano samo 36 tisuća novih vozila”, tvrdi Hrvoje Paver, poslovni tajnik Udruženja trgovine motornih vozila pri HGK.

Teško je prognozirati što će se događati do konca godine. Ipak jedno je sigurno – 2019. nećemo nadmašiti. Tada je prodano više od 60 tisuća novih vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close