Generacija Z trenutačno je najmlađa na tržištu rada, a menadžeri i drugi stariji zaposlenici često im pripisuju ne baš laskave karakteristike. Prema istraživanju portala MojPosao o potrebama i ambicijama nove generacije radnika koje je provedeno prošle godine, visokih 93 posto poslodavaca generaciju Z opisalo je kao arogantnu, nezadovoljnu, zahtjevnu i otvorenu. Rezultatom je to prilično veliko odskakanje u odnosu na to kako su poslodavci opisali ostale generacije, ali i kako se ranije gledalo na generacije “novih klinaca u uredu”. Generaciju X doživljavaju kao lojalnu, poslušnu, zadovoljnu i marljivu, a milenijalce kao marljive, ambiciozne, samostalne i organizirane.
Poslodavci smatraju kako se između generacija primjećuje i promjena već prilikom samog zapošljavanja, jer mladi žele više plaće, bolje beneficije i uvjete rada nego pripadnici drugih generacija. Zanimaju ih radna mjesta koja nude izazov, rast i smisao. Traže radna mjesta koja odražavaju njihove vrijednosti i doprinose pozitivnom utjecaju na društvo. Irena Miljković Krečar, nastavnica psihologijskih kolegija na Sveučilištu VERN, naglašava kako su brojne karakteristike koje stariji pripisuju određenoj generaciji zapravo rezultat dobne razlike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu