‘Premija nam raste 85 posto, jer ne idemo dampingom’

Autor: Božica Babić , 30. prosinac 2012. u 22:01
Ivana Andabak, predsjednica Uprave Izvor osiguranja/D.Kasap/PIXSELL

Izvor neće nuditi široku lepezu zdravstvenih usluga već samo one za koje ocijene da osiguranicima mogu jamčiti vrhunsku kvalitetu.

Dok se na razini industrije osiguranja već četvrtu godinu uzastopno bilježi pad premije Izvor osiguranje mjesec studeni završilo je uz rekordni rast od 85 posto, na godišnjoj razini premija je uvećana sa 16 na 30 milijuna kuna. "Ovogodišnji učinak doista je sjajan, bit će ga teško ponoviti dogodine," kaže predsjednica Uprave Ivana Andabak. Rezultat je, dodaje, još vrijedniji zna li se da društvo posluje tek dvije godine, a uz to tržište osiguranja nije u ekspanziji. Intenzivno su, kaže, radili na rastu premije, a doprinos tom uspjehu dali su, otkriva, izvrsni kadrovi koje su u međuvremenu uspjeli uzeti konkurenciji.

Pazili na proizvode
Istodobno su, ističe, veliku pozornost davali i kvaliteti. Jako su pazili da proizvodi koje nude klijentima budu konkurentni, ali da cjenovno ne ugrožavaju dugoročnu sigurnost poslovanja društva. U okruženju doista žestoke konkurencije, na tržištu je 27 društava i u svakodnevnoj utakmici postupci nekih prelaze granicu fair playa, Izvor se, naglašava, za svoj dio premijskog kolača borio otvoreno, ali pošteno što su u konačnici prepoznali i osiguranici kojih je ove godine gotovo dvostruko više nego lani. Svjesni su, pojašnjava, da se ne mogu nadmetati s kapitalno moćnijim konkurentima, no kako su potekli iz uslužnog sektora upravo u tom detalju, u kvalitetnoj i kreativnoj ponudi vide svoju prednost i prepoznatljivost. Fokus su im klijenti pojedinci i mali poduzetnici premda imaju i osiguranika koji se mogu svrstati u kategoriju velikih. U stanju su, iznosi, preuzeti i vrlo velike i složene rizike ako ocijene da se uklapaju u njihove projekcije. Razvijaju sve kanale prodaje, od vlastite mreže preko agencija, brokera do strateških partnerstava.

Izvor je na izmaku 2010. osnovao poduzetnik Jako Andabak s namjerom da zdravstvena osiguranja budu primarni dio portfelja. Lani su prodali više od 14 tisuća polica, ove godine do kraja studenoga više od 26 tisuća, ali nijednu zdravstvenu. U europskim okvirima na zdravstvene police otpada više od 25 posto premije, a u Hrvatskoj manje od tri posto. Upravo u tom detalju vide golem razvojni potencijal i stoga su zdravstvena osiguranja, iznosi Ivana Andabak, definitivno dugoročni strateški okvir Izvora. Iako konkurencija tržištu već nudi lepezu zdravstvenih osiguranja u Izvoru, najavljuje, pripremaju vlastita, potpuno nova rješenja. Naime, obitelj Andabak u svom poslovnom lancu ima desetak elitnih hotela te Specijalnu bolnicu "Sveta Katarina" u Zaboku koja je sredinom prosinca u Zagrebu otvorila prvu polikliniku sa sedam specijalističkih ambulanti. Osim toga, u Stubičkim toplicama u planu je izgradnja zdravstveno-turističkog kompleksa na površini velikoj 18 hektara, a poliklinike namjeravaju otvoriti u još nekoliko većih hrvatskih gradova. Žele biti prepoznatljivi među konkurencijom i zato, naglašava Ivana Andabak, neće nuditi široku lepezu zdravstvenih usluga već samo one za koje ocijene da osiguranicima mogu jamčiti vrhunsku kvalitetu, definitivno jedinstvenu ne samo unutar hrvatskih granica nego i znatno šire.

Obiteljski biznis
Ulazak u Europsku uniju Izvoru otvara dodatnu veliku mogućnost, povezivanje brojnih usluga i kapaciteta rasploživih unutar obiteljskog biznisa za snažan razvoj zdravstvenog turizma, što je po ocjeni mnogih, jedan od top tri sektora s kojima Hrvatska može biti itekako konkurentna na zajedničkom europskom tržištu. Uz to, i sadašnji nacionalni zdravstveni sustav dugoročno je neodrživ, morat će se vrlo brzo reformirati i otvoriti prostor za veću ponudu usluga od strane industrije osiguranja pa u Izvoru, zaključuje Ivana Andabak, i u tom segmentu vide mogućnost budućeg razvoja.  

Komentirajte prvi

New Report

Close