Korona kriza dovela je sektor tovnog govedarstva, koji godišnje proizvodi 120.000 tovne junadi te prihoduje oko 1,3 milijardi kuna prihoda, u velike probleme. Potražnje nema, a prodajne cijene nikad nisu bile niže. Rezultat takve situacije su veliki tržni viškovi koji se povećavaju iz dana u dan. Zadnji podaci govore da proizvođači tovne junadi iz Udruge Baby Beef imaju višak od 30.000 junadi, a kažu da će ta brojka do kraja godine iznositi i do 70.000. Posljedica je to, upozoravaju iz udruge, prekomjernog uvoza junećeg mesa iz zemalja EU koje su subvencionirale svoje proizvođače i time ugrozile naše tržište. Primjerice, Slovenija i Francuska su odmah na početku krize podržale svoje proizvođače sa 100 eura po junetu što je utjecalo na dolazak velikih količina slovenskog mesa na naše tržište kao i na preuzimanje kupaca iz Libanona i Italije sa strane francuskih farmera. Tim subvencioniranim cijenama hrvatski farmeri ne mogu konkurirati stoga su se članovi Udruge Baby Beef, tvrde, našli pred zidom. Kako ističu iz ove udruge koja okuplja 330 tovljača junadi (90 posto sektora tovnog govedarstva u zemlji), situacija je neizdrživa, kupaca nema, a gubitci su veliki. Oko dvije trećine proizvodnje izvozi se kroz prodaju žive stoke za zemlje Bliskog Istoka i putem prodaje mesa za Italiju, dok se trećina prodaje na domaćem tržištu. Aktualna situacija nagnala je mnoge proizvođače na to da razmišljaju o gašenju proizvodnje.
Izvoz pati
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu