Monopol
Monopol (grč. monos, eng. monopoly) znači isključivo pravo, potpuno prisvajanje. U ekonomiji se definira kao tržišna situacija gdje postoji samo jedan davatelj određene vrste usluga ili proizvoda.
Glavna osobina monopola je nedostatak gospodarske konkurencije za robu ili uslugu koja se nudi i nedostatak prihvatljive zamjenske robe. Karakteristika monopola je da bez obzira na količinu koja se nudi, može potpuno odrediti cijenu robe. Potpuni monopol je tržišna situacija u kojoj se na strani ponude nalazi samo jedan ponuđač, a na strani potražnje velik broj kupaca. Nedostatkom konkurencije, monopolist može ostvariti profite u dužem vremenskom razdoblju. Kada na tržištu nema konkurencije tj. kada postoji monopol krajnji korisnici (kupci) su ti koji trpe najviše, iz razloga jer takva poduzeća tijekom vremena postaju manje inovativna i efikasna. Ljudi ne mogu početi kupovati i koristiti neki drugi proizvod koji može biti jeftiniji i bolji iz razloga što nema zamjene, takav proizvod ne postoji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu