Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Padaju udjeli najvećih osiguravajućih društava na hrvatskom tržištu

Autor: Božica Babić
21. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Podaci HUO-a pokazuju da se polako topi dugogodišnja visoka koncentracija pet vodećih osiguravatelja

Hrvatska industrija osiguranja, kroz tržišni angažman 24 društva, prema podacima koje za sedam mjeseci 2008. iznosi Hrvatski ured za osiguranje (HUO), ugovorila je bruto premiju u visini 6,04 milijarde kuna. U usporedbi s istim razdobljem 2007. grupacija je postigla rast premije od 6,9 posto, lanjski srpanj zaključen je uz premiju od 5,65 milijardi kuna. Prva skupna ilustracija iz podataka HUO-a pokazuje da se nastavlja daljnje ‘odmjeravanje’ tržišnih snaga među konkurencijom. Dugogodišnja visoka koncentracija pet prvoplasiranih društava polako i nezaustavljivo topi se.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Najava o udruživanju
Premija koju je skupno ostvarila prva petorka (Croatia osiguranje, Allianz, Euroherc, Jadransko i Kvarner-VIG) krajem ovoga srpnja predstavljala je 70,9 posto premije ostvarene na razini tržišta. Krajem srpnja 2007. udjel petorice iznosio je 71,3 posto dok je ovogodišnji svibanj zaključen s tržišnim udjelom od 71,1 posto. Među prvom petorkom gotovo jednako “koračaju” Allianz s tržišnim rastom od 0,25 i Kvarner VIG sa 0,23 posto. Allianz je već dulje u vrhu za razliku od Kvarnera čiji je uspon star godinu dana. Premija Kvarnera u neživotnim osiguranjima kroz godinu dana rasla je 25 milijuna (sa 171 na 196), dok je u životnim povećana sa 104 na 113 milijuna kuna. To je društvu dalo potisak, tržišni udjel rastao je sa 4,9 na 5,13 posto, pa je lanjska šesta pozicija ove godine zamijenjena petom. Da je realizirana svojedobna najava o udruživanju društava iz grupe VIG (Helios, Cosmopolitan i Erste) novonastali osiguravatelj imao bi 7,8 posto tržišta i 467,8 milijuna kuna premije. Croatia osiguranje i dalje drži vodeću poziciju prema ukupno ugovorenoj premiji. U segmentu neživotnih osiguranja bilježi premiju u vrijednosti dvije milijarde kuna ili 91 milijun kuna više od premije iz lanjskoga srpnja. U životnim osiguranjima premija CO na godišnjoj razini rasla je 12 milijuna kuna, na kraju ovoga srpnja iznosila je 200 milijuna kuna. Allianzu je pak na godišnjoj razini, u lepezi neživotnih osiguranja, uspjelo ostvariti rast premije od 54 milijuna kuna, pa je srpanj 2008. zaključen uz premiju od 449 milijuna kuna. Premda je Allianz kroz godinu dana u životnim osiguranjima ugovorio samo četiri milijuna kuna veću premiju, lani je iznosila 243 a ove godine 247 milijuna kuna, i dalje prisvaja lidersku poziciju među 16 društava koja plasiraju tu uslugu tržištu.

Hrvatska industrija osiguranja, kroz tržišni angažman 24 društva, prema podacima koje za sedam mjeseci 2008. iznosi Hrvatski ured za osiguranje (HUO), ugovorila je bruto premiju u visini 6,04 milijarde kuna. U usporedbi s istim razdobljem 2007. grupacija je postigla rast premije od 6,9 posto, lanjski srpanj zaključen je uz premiju od 5,65 milijardi kuna. Prva skupna ilustracija iz podataka HUO-a pokazuje da se nastavlja daljnje ‘odmjeravanje’ tržišnih snaga među konkurencijom. Dugogodišnja visoka koncentracija pet prvoplasiranih društava polako i nezaustavljivo topi se.

Najava o udruživanju
Premija koju je skupno ostvarila prva petorka (Croatia osiguranje, Allianz, Euroherc, Jadransko i Kvarner-VIG) krajem ovoga srpnja predstavljala je 70,9 posto premije ostvarene na razini tržišta. Krajem srpnja 2007. udjel petorice iznosio je 71,3 posto dok je ovogodišnji svibanj zaključen s tržišnim udjelom od 71,1 posto. Među prvom petorkom gotovo jednako “koračaju” Allianz s tržišnim rastom od 0,25 i Kvarner VIG sa 0,23 posto. Allianz je već dulje u vrhu za razliku od Kvarnera čiji je uspon star godinu dana. Premija Kvarnera u neživotnim osiguranjima kroz godinu dana rasla je 25 milijuna (sa 171 na 196), dok je u životnim povećana sa 104 na 113 milijuna kuna. To je društvu dalo potisak, tržišni udjel rastao je sa 4,9 na 5,13 posto, pa je lanjska šesta pozicija ove godine zamijenjena petom. Da je realizirana svojedobna najava o udruživanju društava iz grupe VIG (Helios, Cosmopolitan i Erste) novonastali osiguravatelj imao bi 7,8 posto tržišta i 467,8 milijuna kuna premije. Croatia osiguranje i dalje drži vodeću poziciju prema ukupno ugovorenoj premiji. U segmentu neživotnih osiguranja bilježi premiju u vrijednosti dvije milijarde kuna ili 91 milijun kuna više od premije iz lanjskoga srpnja. U životnim osiguranjima premija CO na godišnjoj razini rasla je 12 milijuna kuna, na kraju ovoga srpnja iznosila je 200 milijuna kuna. Allianzu je pak na godišnjoj razini, u lepezi neživotnih osiguranja, uspjelo ostvariti rast premije od 54 milijuna kuna, pa je srpanj 2008. zaključen uz premiju od 449 milijuna kuna. Premda je Allianz kroz godinu dana u životnim osiguranjima ugovorio samo četiri milijuna kuna veću premiju, lani je iznosila 243 a ove godine 247 milijuna kuna, i dalje prisvaja lidersku poziciju među 16 društava koja plasiraju tu uslugu tržištu.

Rast polica života
Dobra ‘žetva’ na policama života iz ranijih mjeseci učinila je da Allianz u tom segmentu drži 17,38 posto tržišta, dok Croatia stoji na drugoj poziciji iako je kroz godinu dana povećala premiju za 12 milijuna kuna. S tim učinkom CO drži 14,04 posto tržišnog udjela. Euroherc je unatrag godinu dana, ugovarajući isključivo neživotna osiguranja, premiju povećao za 45 milijuna kuna, pa je s obračunom za ovogodišnji srpanj iskazao 647 milijuna kuna što je bilo dosta za povećanje tržišnog udjela u odnosu na učinak iz prošlogodišnjega srpnja za skromnih 0,05 posto, ali važnih s obzirom na sve izraženiju žestinu konkurencije u pokušaju osvajanja tržišta. Dok Euroherc bilježi uspjeh njegova sestrinska tvrtka iz koncerna Agram, Jadransko osiguranje u godinu dana palo je s tržišnim udjelom. I Jadransko osiguranicima nudi samo neživotna osiguranja, kroz godinu dana premija je rasla 21 milijun kuna, sa 393 na 414 milijuna.

Basler i Zagreb

Vlasnik dva Baslera i Osiguranja Zagreb ovih dana privodi kraju aktivnost na slaganju nove kadrovske mreže i preseljavanju svih društava pod jedan krov. Međutim, nismo uspjeli otkriti je li riječ tek o fizičkom susjedstvu radi bolje komunikacije i jačanja snaga za silovitiji nastup na tržištu ili je to možda uvertira za integraciju današnjeg “trolista” u jedno društvo. Društvo Basler srpanj je zaključilo s premijom 12,3 milijuna kuna što je bolji rast (7,8 posto) od učinka tržišta. Basler životno ugovorilo je 36,1 milijun kuna premije ili, tek 0,9 posto više dok je Osiguranje Zagreb i dalje u silaznoj putanji. Ugovorilo je tek 84,6 posto prošlogodišnje premije, ovoga srpnja imali su 242,4 a lani 286,5 milijuna kuna pa je i tržišni udjel pao sa 5,07 na 4,01 posto.




Autor: Božica Babić
21. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close