Hrvatska industrija osiguranja, kroz tržišni angažman 24 društva, prema podacima koje za sedam mjeseci 2008. iznosi Hrvatski ured za osiguranje (HUO), ugovorila je bruto premiju u visini 6,04 milijarde kuna. U usporedbi s istim razdobljem 2007. grupacija je postigla rast premije od 6,9 posto, lanjski srpanj zaključen je uz premiju od 5,65 milijardi kuna. Prva skupna ilustracija iz podataka HUO-a pokazuje da se nastavlja daljnje ‘odmjeravanje’ tržišnih snaga među konkurencijom. Dugogodišnja visoka koncentracija pet prvoplasiranih društava polako i nezaustavljivo topi se.
Najava o udruživanju
Premija koju je skupno ostvarila prva petorka (Croatia osiguranje, Allianz, Euroherc, Jadransko i Kvarner-VIG) krajem ovoga srpnja predstavljala je 70,9 posto premije ostvarene na razini tržišta. Krajem srpnja 2007. udjel petorice iznosio je 71,3 posto dok je ovogodišnji svibanj zaključen s tržišnim udjelom od 71,1 posto. Među prvom petorkom gotovo jednako “koračaju” Allianz s tržišnim rastom od 0,25 i Kvarner VIG sa 0,23 posto. Allianz je već dulje u vrhu za razliku od Kvarnera čiji je uspon star godinu dana. Premija Kvarnera u neživotnim osiguranjima kroz godinu dana rasla je 25 milijuna (sa 171 na 196), dok je u životnim povećana sa 104 na 113 milijuna kuna. To je društvu dalo potisak, tržišni udjel rastao je sa 4,9 na 5,13 posto, pa je lanjska šesta pozicija ove godine zamijenjena petom. Da je realizirana svojedobna najava o udruživanju društava iz grupe VIG (Helios, Cosmopolitan i Erste) novonastali osiguravatelj imao bi 7,8 posto tržišta i 467,8 milijuna kuna premije. Croatia osiguranje i dalje drži vodeću poziciju prema ukupno ugovorenoj premiji. U segmentu neživotnih osiguranja bilježi premiju u vrijednosti dvije milijarde kuna ili 91 milijun kuna više od premije iz lanjskoga srpnja. U životnim osiguranjima premija CO na godišnjoj razini rasla je 12 milijuna kuna, na kraju ovoga srpnja iznosila je 200 milijuna kuna. Allianzu je pak na godišnjoj razini, u lepezi neživotnih osiguranja, uspjelo ostvariti rast premije od 54 milijuna kuna, pa je srpanj 2008. zaključen uz premiju od 449 milijuna kuna. Premda je Allianz kroz godinu dana u životnim osiguranjima ugovorio samo četiri milijuna kuna veću premiju, lani je iznosila 243 a ove godine 247 milijuna kuna, i dalje prisvaja lidersku poziciju među 16 društava koja plasiraju tu uslugu tržištu.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu