Prijeđen Rubikon: Kompanije sa rejtingom ‘u smeću’ sve su bliže besplatnom zaduživanju

Autor: Tomislav Pili , 12. kolovoz 2020. u 14:30
FOTO: Pixabay

Početkom tjedna kompanija Ball postala je prvi korporativni izdavatelj sa špekulativnim rejtingom koji je plasirao obveznicu s kuponom ispod 3 posto.

Uvjeti na obvezničkom tržištu izazvani monetarnim poticajima središnjih banaka bez presedana sada su tako povoljni da se i kompanije sa rejtingom u statusu “smeća” mogu zaduživati uz rekordno niske kamate. Kako piše Financial Times, Ball Corporation – dobavljač limenki za Coca-Colu i ostale proizvođače pića – dobio je ovoga tjedna najbolje uvjete zaduživanja u povijesti koje je jedna američka kompanija sa špekulativnim rejtingom uspjela osigurati.

Pokazatelj nezasitne gladi

Ball je izdavanjem 10-godišnje obveznice prikupio 1,3 milijardi dolara, uz godišnji kupon od 2,875 posto, tvrde upućeni izvori FT-a. Podaci Refinitiva pokazuju da se još nijedna američka kompanija sa kreditnim rejtingom “u smeću” nije uspjela zadužiti ispod 3 posto izdavanjem 10-godišnje obveznice. Kompanija drži BB+ rejting, jednu stepenicu ispod investicijskog razreda. Međutim, golemo zanimanje investitora omogućilo je aranžerima izdanja – koje je predvodio Goldman Sachs – snižavanje kupona ispod 3 posto i povećanje izdanja, prvotno planiranog na milijardu dolara.

“To je još jedan pokazatelj nezasitne gladi za prinosima s kojima se svijet trenutno suočava”, izjavio je John McClain, portfelj menadžer u Diamond Hill Capital Managementu. Snažna investitorska potražnja za Ballovim obveznicama naslanja se na srpanj, najbolji mjesec za obveznice s neinvesticijskim rejtingom od 2011. godine.

Prema podacima Ice Data Servicea, prinos na tu vrstu vrijednosnica pao je prošlog mjeseca sve do 4,78 posto. Prosječni prinos iznosio je početkom mjeseca 6,85 posto, da bi kraj srpnja dočekao na 5,46 posto, što je najveći mjesečni pad od svibnja 2009. godine. Padom prinosa raste cijena obveznica, pa su tako ulagači izbrisali sve dobitke koje su ostvarili na toj vrsti obveznica tijekom rasprodaje u ožujku izazvane izbijanjem pandemije.

I dalje vrlo atraktivni

Iako i ta vrsta obveznica pruža sve manji prinos, i dalje su vrlo atraktivne s obzirom da je američka državna obveznica s rokom dospijeća od 10 godina prošlog mjeseca donosila manje od 2 posto prinosa. Takvu situaciju prepoznale su kompanije koje se ne mogu pohvaliti vrhunskim rejtingom, pa su od početka travnja prikupile više od 150 milijardi dolara, pokazuju podaci Refinitiva.

Rekordi što se tiče niskih prinosa još više padaju kod kompanija s investicijskim rejtingom. U lipnju je Amazon uspio dobiti najbolje uvjete pri plasmanu obveznica s rokom dospijeća na tri, sedam i deset godina. Na trogodišnju obveznicu kupon je iznosio 0,4 posto, na sedmogodišnju 1,2 posto, a na desetogodišnju 1,5 posto.

Međutim, početkom kolovoza nadmašio ga je Alphabet koji je prošloga tjedna plasirao 10-godišnju obveznicu s kuponom od svega 1,1 posto. Međutim, prekjučer je Visa uspjela plasirati 500 milijuna dolara vrijedno sedmogodišnje izdanje s kuponom od svega 0,75 posto. To je za 0,05 posto bolje od Alphabetove obveznice iste ročnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close