Klijenti se za jednu banku vežu dvostruko kraće nego prije četvrt stoljeća

Autor: Mladen Miletić , 26. ožujak 2024. u 14:11
Foto: SHUTTERSTOCK

U istraživanju konzultantske tvrtke Horvath sudjelovalo više od 50 stručnjaka.

Bankarski sektor prolazi kroz ubrzanu digitalnu transformaciju. Studija koju je provela međunarodna konzultantska kuća Horváth navela je ključne izazove s kojima se banke suočavaju u tom procesu transformacije, a sudionici istraživanja su kao izazove izdvojili brz razvoj tehnologije, povećanu potražnju za održivim proizvodima te nedostatak djelatnika.

U Europskoj uniji u razdoblju od 2008. do 2022. godine broj djelatnika na “tradicionalnim” radnim mjestima u bankama smanjen je za oko 22 posto. U isto vrijeme, u IT odjelima banaka broj novozaposlenih rastao je u prosjeku 8 posto godišnje, što je posljedica ubrzane digitalne transformacije kroz koju prolaze sve industrije, pa tako i bankarska.

Dva ključna izazova
Pokazalo je to istraživanje koje je provela međunarodna konzultantska kuća Horváth, u kojem je sudjelovalo više od 50 stručnjaka, znanstvenika i menadžera iz sektora bankarstva.

22

posto pad je broja djelatnika na ‘tradicionalnim’ radnim mjestima u bankama u razdoblju 2008.- 2022.

Cilj istraživanja je bio prepoznati ključne izazove s kojima se banke suočavaju u procesu digitalne transformacije, pri čemu su sudionici između ostalog naveli brz razvoj tehnologije, povećanu potražnju za održivim proizvodima, te nedostatak djelatnika, a posebno pad zanimanja mlađih generacija za rad u bankarskom sektoru.

“Kad govorimo o ljudskim resursima, prepoznali smo dva ključna izazova: kontinuirani nedostatak osoblja i stručnjaka, koji će se nastaviti pogoršavati i u bankarskom sektoru, te sve veća očekivanja od postojećih zaposlenika. Nužno je postojeće djelatnike sustavno educirati o novim tehnologijama, s obzirom da kvalitetno digitalno korisničko iskustvo postaje konkurentna prednost.

Banke trebaju dodatno uložiti u rješenja koja će odgovoriti na potrebe klijenata, a razvijanjem privlačnih i inovativnih proizvoda privući će i talentirane zaposlenike”, izjavio je Robert Ćuzela Piljac iz konzultantske kuće Horváth.

Prema istraživanju konzultantske kuće Horváth, oko 40 posto klijenata “tradicionalnog” bankarstva u ovom trenutku koristi najmanje jedan proizvod FinTech kompanija. Izdvojili su i podatak iz istraživanja iz Njemačke, prema kojem je prosječno razdoblje u kojem klijent ostaje u ugovornom odnosu s bankom sedam godina, dok je 2000. godine taj period iznosio prosječno 14 godina.

Mlade ne zanima bankarstvo

‘Razvijanjem inovativnih proizvoda privući će se i talentirane zaposlenike’, kaže Robert Ćuzela Piljac iz konzultantske kuće Horváth.

Uvođenje AI neophodno
Trendovi pokazuju da značajno raste broj klijenata koji sve rjeđe za pojedine usluge biraju odlazak u poslovnice, već primarno s bankom komuniciraju digitalnim putem, pa je i više od 60 posto ispitanih prepoznalo važnost digitalizacije u bankarskom sektoru.

Izdvojili su da je u razdoblju između 2018. i 2023. godine 34 posto svih procesa u bankama bilo automatizirano, a korištenje umjetne inteligencije vide kao ključan alat u poboljšanju bankarske usluge. Kao prednosti bankarskog sektora ispitanici su izdvojili povjerenje, pouzdanost i tradiciju.

Komentirajte prvi

New Report

Close