Poslovni vikend
Sport i biznis

Kako su kripto divovi ‘otkrili’ novi svijet – i kao vlasnici i kao sponzori

Stablecoin grupacija Tether nedavno je kupila 5% udjela u Juventusu, kripto mjenjačnica Gato.io sklopila je ugovor o brendiranju s F1 timom Red Bull Racing.

Siniša Malus
12. ožujak 2025. u 12:01
Foto: Pixabay

Kripto tvrtke povećavaju svoja sportska ulaganja i sponzorstva dok nastoje iskoristiti obnovljeni entuzijazam za industriju nakon povratka Donalda Trumpa u Bijelu kuću.

Primjerice, stablecoin grupacija Tether nedavno je kupila 5 posto udjela u Juventusu, najuspješnijem talijanskom nogometnom klubu s 36 ligaških naslova, dok je kripto mjenjačnica Gato.io sklopila ugovor o brendiranju s trkaćim timom Formule 1 Red Bull Racing.

Rast broj poslova

Ovi se poslovi događaju u trenutku kad kriptoindustrija slavi preporod koji je djelomično potaknut podrškom Trumpa, koji je pokrenuo vlastiti kripto novčić nekoliko dana prije svog povratka u Bijelu kuću. Njegova pobjeda na izborima podigla je bitcoin na više od 100.000 dolara, što je dovelo do rekordnih količina trgovanja i povećanja bogatstva kripto poduzeća.

Dok je kolaps kripto burze FTX krajem 2022. ostavio brojne sportske timove i lige bez džepa, ponovno oživljavanje bitcoina ulilo je novi život u kapacitet sektora za financiranje sportskih sponzorstava.

Prosječna vrijednost novih poslova od početka 2025. iznosi otprilike 4,3 milijuna dolara – šef Red Bulla Christian Horner/Reuters

Kripto tvrtke sklopile su 22 ugovora sa sportskim grupama ove godine, u usporedbi s 18 u istom razdoblju prošle godine, prema marketinškoj agenciji SportQuake. Broj poslova porastao je na 117 prošle godine, u odnosu na 93 u prethodnoj godini, ali još je manji od 173 sklopljena 2022. godine, piše Financial Times.

Prosječna vrijednost novih poslova od početka 2025. iznosi otprilike 4,3 milijuna dolara, rekla je agencija, u usporedbi s 2,6 milijuna dolara u istom razdoblju prošle godine. Za cijelu 2024. godišnja vrijednost najavljenih novih poslova iznosila je ukupno 305 milijuna dolara, u odnosu na 247 milijuna dolara u 2023., ali manje od polovice vrhunca iz 2022. od 681 milijun dolara.

Ostali poslovi dovršeni ove godine uključuju partnerstvo ovog mjeseca između Coinbasea i F1 tima Aston Martin Aramco koji podržava Saudijska Arabija, a koje je plaćeno u stabilnim kovanicama. Kripto mjenjačnica XBO.com ovog je tjedna postala službeni sponzor argentinske nogometne reprezentacije. Sponzorstva i ugovori o brendiranju s poznatim sportskim timovima pomažu kripto poduzećima da dosegnu širu publiku i potencijalno mogu potaknuti još tisuće trgovaca na malo da kupuju i trguju tokenima. Ali imidž sektora također je patio zbog povezanosti s drugim rizičnim industrijama, kao što je kockanje, koje će biti zabranjeno na prednjim stranama momčadskih dresova u engleskoj Premier ligi od sezone 2025./26.

Godine 2021. britanska agencija za nadzor oglašavanja kritizirala je nogometni klub Arsenal zbog promocije ‘žetona navijača’.

Potencijalni rizici

Uz potencijalnu štetu vlastitom ugledu, sportske organizacije također riskiraju da budu optužene da su navijače izložile potencijalnim financijskim gubicima, rekao je stručnjak za sportski marketing Tim Crow, naglašavajući potrebu provođenja dubinske analize svakog komercijalnog partnera.

Godine 2021. britanska agencija za nadzor oglašavanja kritizirala je nogometni klub Arsenal zbog promocije “žetona navijača” za koje je tijelo reklo da ne naglašavaju dovoljno rizik ulaganja. U to je vrijeme Advertising Standards Authority ukorio brojne tvrtke zbog promocija povezanih s kripto imovinom.

Ovo nije spriječilo kripto kladionice da se uključe u akciju sa Sportsbet.io, kripto sportskom kladionicom i online kasinom, koja je prošlog mjeseca postala glavni partner snooker’s Players Championshipa i dva druga velika turnira. Grupa za kripto klađenje Cloudbet prošlog je mjeseca potpisala ugovor s Professional Fighters League, američkom grupom mješovitih borilačkih vještina.

“Ako svoj klub povežete s brendom, to vašim obožavateljima sugerira da im vjerujete”, rekao je Crow, osnivač i izvršni direktor tvrtke Crow Business Services. “Bolje se pobrini da ih dobro ispitaš kako se ne bi pokazalo da tvoji obožavatelji zbog toga žale”.

Kripto i sportski poslovi uživaju u povratku otkako su kolaps FTX-a i zatvor njegovog bivšeg šefa Sama Bankman-Frieda natjerali na preispitivanje ugovora. Posao je imao dugačak popis sponzorstava, ali je njegov bankrot uzrokovao da tisuće običnih ulagača izgube novac i smanjio apetite sportskih timova za potpisivanje kripto ugovora.

“Oštra konkurencija za sponzorske dolare znači da većina nositelja komercijalnih prava u sportu bilježi cijene, a ne postavlja”, dodao je Crow, dajući veću prednost kripto tvrtkama koje traže sportske timove koje će podržati.

Kripto tvrtke sklopile su 22 ugovora sa sportskim grupama ove godine, u usporedbi s 18 u istom razdoblju prošle godine/Reuters

Prednosti kripto-sportskih partnerstava

Zašto su i kripto tvrtke i sportske organizacije sve više privučene tim partnerstvima? Istražimo uzajamne koristi… Za kripto tvrtke – poboljšana svijest o robnoj marki i prepoznavanje: sportska partnerstva nude neusporedivu izloženost robne marke širokoj i raznolikoj publici; povećana akvizicija korisnika i angažman: dopiranje do strastvenih ljubitelja sporta može se pretvoriti u nove korisnike i povećan angažman s kripto platformama i uslugama; legitimitet robne marke i izgradnja povjerenja: povezanost s renomiranim sportskim markama povećava vjerodostojnost i pouzdanost kripto kompanija; širenje globalnog tržišta: sport je globalni jezik koji omogućuje kripto tvrtkama da učinkovito dosegnu međunarodna tržišta.

Za sportske organizacije – novi tokovi prihoda: kripto sponzorstva daju značajne financijske injekcije, podržavajući timske operacije, akvizicije igrača i razvoj infrastrukture; tehnološke inovacije i angažman obožavatelja: partnerstva mogu olakšati integraciju blockchain tehnologije u sport, poboljšavajući iskustva obožavatelja putem NFT-ova, tokena obožavatelja i drugih inovativnih rješenja; privlačenje publike upućene u tehnologiju: usklađivanje s vrhunskom kripto industrijom može privući mlađe obožavatelje koji razumiju tehnologiju i proširiti privlačnost sporta; poboljšanje globalnog brenda: partnerstvo s inovativnim kripto tvrtkama može podići globalni imidž brenda sportske organizacije i privući se modernoj publici.

Ako svoj klub povežete s brendom, to vašim obožavateljima sugerira da im vjerujete, rekao je osnivač i izvršni direktor tvrtke Crow Business Services.

Umjesto zaključka

Rastući trend kripto sportskih partnerstava od početka ove godine je neporeciv. Potaknut sve većim prihvaćanjem, strateškim marketinškim prilikama i obostranim koristima, ovaj je savez spreman preoblikovati i kripto i sportski krajolik. Iako izazovi postoje, potencijalne prilike za obje industrije su ogromne. U nastavku godine možemo očekivati da će se pojaviti još više sličnih poslova, učvršćujući poziciju partnerstava digitalne imovine kao ključnog elementa u budućnosti sporta i zabave. Međutim, buduće putovanje prepuno je regulatornih nadzora i mogućih reputacijskih rizika.

S porastom vrijednosti sponzorstava i nekoliko izvješća o vrlo profitabilnim partnerstvima, kripto tvrtke ponovno su se etablirale unutar utjecajnog područja sportskog marketinga. Ono što je već sada sigurno – u već započetom trendu opće digitalizacije svijeta financija i zabave, kripto-ekos

New Report

Close